Zaungastnic: Βιβλιογραφία και πηγές για τους ενδιαφερόμενους για τη φώτορυπανση της LED-τεχνολογίας
Πηγές και «βιβλιογραφία» για την φώτορυπανση αλλά και ειδικότερα των LED
Επειδή παρατήρησα ότι υπήρχαν αρκετοί από εσάς που ρίξατε μια διαγώνια ματιά ή διαβάσατε το κείμενο σχετικά με την φώτορυπανση και το οικοσύστημα, και δεν το θεωρώ άκρως σωστό να προσκαλείς για ένα σημαντικό θέμα για κοινωνία και περιβάλλον στο διαδίκτυο και μετά να εξαφανίζεσαι, στέλνω και μερικές αγγλοσαξονικές πηγές αν θέλετε να διαβάσετε κάτι ποιο εξειδικευμένο.
Δυστυχώς ελληνική βιβλιογραφία δεν μπόρεσα να βρω. Αν γνωρίζει κάποιος ας μας ενημερώσει.
Αγγλική Πηγή-βιβλιογραφία
Γερμανική Πηγή-βιβλιογραφία
Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για αντικατάσταση όλων ή των περισσότερων λαμπτήρων Νάτριου Υδραργύρου ατμών υψηλής πίεσης στους δρόμους της πόλης σε LED που τρέχει τώρα. Αν προσέξατε, π.χ. στην Παπαναστασίου συμβαίνει αυτό τώρα, έχει συμβεί στην Β. Όλγας και τώρα θέλουν να συμβεί και στην πλατεία δικαστηρίων (τελευταίο ΔΣ έγινε αίτηση έγκρισης της μελέτης κατασκευής).
Εδώ στο Δήμο Θεσσαλονίκης συμβαίνει κάτι παράδοξο: Ενώ στην πόλη της Θεσσαλονίκης αποδεικτέα πλέον τα αποτελέσματα, της απρόσεχτης, και in excess αστικής διαβίωσης φορέων και ανθρώπων αλλά και χρήσης μέσων κινητικότητας, δηλαδή της ρύπανσης , γιατί τα αποτελέσματα τα άκουσα πριν κάμποσες μέρες και θα τα λάβω και γραπτώς σε μερικές εβδομάδες – και εγώ σαν ποδηλάτης είχα λάβει μέρος στο πειραματικό μέρος μιας πτυχιακής-με θέμα τους πολυαρωματικούς υδρογονάνθρακες στην ατμόσφαιρα και τι αναπνέουν οι ποδηλάτες στη πόλη- ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέλει -λέει- να μειώσει το CO2 αποτύπωμα της πόλης. Και προφανώς είναι σωστό, ότι γίνεται για την μείωση του οικολογικού αποτυπώματος στη πόλη. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό για πόσο σοβαρά λαμβάνουν υπόψη την νοημοσύνη των πολιτών οι του Δήμου. Έχει παρατηρήσει κάποιος οπό εμάς ότι έχουν ληφθεί μέτρα ή υπάρχει στρατηγική για μείωση του αυτοκινήτου στη πόλη, ή ασκούμενη πίεση του Δημάρχου για την καθαρότητα του στόλου του ΟΑΣΘ ή την αύξηση των ποδηλατοδρόμων ή τουλάχιστον βελτίωση των υπαρχόντων, για να αναφέρω μερικά ? Όχι!
Συγχρόνως αντικαθιστούν τους λαμπτήρες με LED χωρίς να έχουν διερευνήσει άλλες τεχνολογίες φθηνότερες, το ίδιο σχεδόν αποδοτικές, φιλικές προς το οικοσύστημα και τάχιστα οικονομικά συμφέρουσες, χωρίς να αλλάξεις λαμπτήρες και φωτιστικά. Και σε περίπτωση που αλλάξεις λαμπτήρες η διαφορά σε όλο τους το φάσμα από αγορά λειτουργία μέχρι απόσβεση της δαπάνης είναι 1:4!!!!
Φαντάζομαι με το δάνειο από την τράπεζα Πειραιώς και με συγχρηματοδότηση της ΕΕ, που δεν υποχρεώνει τον κύριο του έργου να χρησιμοποιήσει LED για το πρόγραμμα.
Έχει κατατεθεί σύσταση στο Δήμο με πρωτόκολλο, να σταματήσουν οι αντικαταστάσεις των λαμπτήρων με LED στους δρόμους της πόλης μέχρι να διερευνηθεί η ύπαρξη άλλης οικονομικά φθηνότερης και την ίδια σχεδόν αποδοτική τεχνολογίας όσο αφορά τοCO2 αποτύπωμα από ανεξάρτητη επιτροπή, γιατί αυτή η ενέργεια συνιστά σπατάλη δημοτικού-δημοσίου χρήματος!
Αναφέρω ενδεικτικά εδώ σχετικά με την σύγκριση ενεργειακής αποδοτικότητας, φωτεινότητας και οικονομικότητας των δυο τεχνολογιών :
Το σχόλιο δικό σας. Είναι πολλά τα χρήματα! Δύο δυνατότητες εξήγησης υπάρχουν:
Α) Γίνεται σπατάλη οικονομικών πόρων για κάποιο λόγο… ή
Β) δεν γνωρίζουν την τεχνολογία και για το λόγο αυτό δεν επιτρέπεται να είναι στη θέση που είναι οι κύριοι/κυρίες των διευθύνσεων.
Υπόψη, – για να μη λεχθεί ότι δεν είναι συμφέρουσα η άλλη τεχνολογία-, η άλλη η διαφορετική τεχνολογία που προτείνεται που δεν έχει σχέση με LED, χρησιμοποιείται χρόνια τώρα σε άλλες πόλεις της ΕΕ και συγκεκριμένα σε Γερμανία και τώρα και σε άλλες χώρες λόγω του προβλήματος των LED με την φώτορυπναση στο οικοσύστημα. Από αυτό το σημείο θα πρότεινα να γίνει και δοκιμαστική εφαρμογή σε ένα μικρό οδικό άξονα της πόλης με την εναλλακτική τεχνολογία.
Τι άλλο μπορεί να σκεφτεί κάποιος?
Σχετικό Blog για την αντικατάσταση των φωτιστικών στη πόλη: