8 Μαρ 2018

Μυανμάρ: Βία στο όνομα του Βούδα και τι σχέση έχουν οι τότε αποικιοκράτες και ο εξισλαμισμός των ασιατικών χωρών με τις συγκρούσεις?

Βιρμανία(Μυανμάρ): Βία στο όνομα του Βούδα;

Μια σύντομη ιστορική αναδρομή. Πόσο πολύ επέδρασσε η αποικιοκρατία στις σημερινές συγκρούσεις στη Μυανμάρ και που εμφανίζονται και στη Σρι Λάνκα πλέον.


Ούρσουλα Ρίτσαρντ                                                                                                                              THS 11032018 Διάβασμα σε 3,5 ‘

imageΒουδιστής Μοναχός διαμαρτυρόμενος, και Rohingua με την οικογένεια του σε  μια βάρκα να εκλιπαρεί τους  Πακιστανούς συνοριοφύλακες να τους  αφήσουν να εισέλθουν στο Πακιστάν. 

"Δεν είναι ο Βουδισμός αυτή η Eυγενική Θρησκεία που αφήνει τον καθένα να είναι όπως είναι?" Ήταν η ρητορική ερώτηση του συντονιστή μιας εκπομπής στο κανάλι ZDF. Το reportage δείχνει εικόνες κατεστραμμένων σπιτιών, καταστημάτων και τζαμιών, καθώς και άνδρες με μακριά κλομπ που χτυπούν έναν άνθρωπο. Μεταξύ αυτών που ξυλοκοπούν τον άνθρωπο είναι και ένας άνδρας με ενδυμασία μοναχού.
Δείτε επίσης σχετικά με τα τελευταία γεγονότα μιας εθνοκάθαρσής από τους στρατηγούς και την νυν πρωθυπουργό Aung San Suu Kyi :

https://zaungastnic.blogspot.it/2017/10/der-freitag-christine-keilholz-myanmar-m.html

https://zaungastnic.blogspot.it/2018/01/aung-san-suu-kyi-myanmar-rohingya.html

https://zaungastnic.blogspot.it/2018/02/reuters-myanmar-yanmar-reuters.html


Απατηλά όνειρα
Από το καλοκαίρι του 2012 έχουν υπάρξει επανειλημμένες αναφορές για βία σε βουδιστικές χώρες κατά των μουσουλμανικών μειονοτήτων, ιδίως από τη Βιρμανία (Μυανμάρ) και περιστασιακά από τη Σρι Λάνκα. ΟΙ αναφορές αυτές καταστρέφουν πολλές ψευδαισθήσεις, ιδίως στη Δύση, σχετικά με μια ειρηνική και απλή διαδικασία εκδημοκρατισμού και ένα αυξανόμενο άνοιγμα της χώρας. Από το 2012, η βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης Aung San Suu Kyi ήταν βουλευτής της χώρας.  Μόνο τον Νοέμβριο του 2010, η τότε στρατιωτική κυβέρνηση είχε ανακαλέσει την 15ετή κατ 'οίκον κράτησή της. Οι ελεύθερες κοινοβουλευτικές εκλογές προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν το 2015, με πολλούς να ελπίζουν ότι η Aung San Suu Kyi θα ηγηθεί της χώρας. Σήμερα, τον Μάρτιο 2018 σαν de facto πρωθυπουργός της Βιρμανίας, της ανακάλεσαν το βραβείο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που είχε λάβει το 2011. Μέσα από όλα αυτά τα όνειρα τώρα ανατέλλουν νέα  αναφορικά με πολλούς νεκρούς, πρόσφυγες, κατεστραμμένα σπίτια, καμένες γειτονιές και καταστήματα και κατεστραμμένα τζαμιά και μαζικούς τάφους. Το Human Rights Watch μιλούσε πριν μερικά χρόνια, μάλιστα για "εθνοκάθαρση". Σήμερα είναι γεγονός αλλά με την πρωτοβουλία των στρατηγών της. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ότι οι βουδιστές μοναχοί προφανώς όχι μόνο εμπλέκονται σε αυτές τις βίαιες υπερβολές, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και τις υποκινούν.

Όταν ο Βούδας μισεί "
Τα δυτικά μέσα ενημέρωσης είναι πρόθυμα να τα βγάλουν όλα αυτά στη δημοσιότητα για να διαλύσουν τη δυτική εικόνα του βουδισμού ως μια ειρηνική, ανεκτική, μη βίαιη θρησκεία. Και έτσι, ο δημοσιογράφος Georg Blume της ZEIT μιλά για ότι η Δύση θα πρέπει να «διορθώσει την εικόνα του καλού Βουδισμού» και ότι υπάρχει επίσης ένας «κακός, ξενοφοβικός, δολοφονικός Βουδισμός» που «πρέπει να αντιμετωπιστεί ξεκάθαρα από τον κόσμο». Ο τίτλος της Süddeutsche: “Όταν ο Βούδας μισεί". Και το εξώφυλλο του περιοδικού Time από την 1η Ιουλίου δείχνει το "πρόσωπο της βουδιστικής τρομοκρατίας".Anshin Wirathu
Αυτό αναφέρεται στον Ashin Wirathu, τον πλέον διάσημο μοναχό στη Βιρμανία, ο οποίος ήταν 9 χρόνια φυλακισμένος υπό τη στρατιωτική κυβέρνηση για τις αντι-μουσουλμανικές του δραστηριότητες. Μέσα από τις ομιλίες μίσους και θεωρίες συνωμοσίας, συνεισφέρει όχι ασήμαντα στη προώθηση μιας συνεχιζόμενης σύγκρουσης. Διασυνδεδεμένος με τα media αναφέρεται και καταγγέλλει έναν απειλητικό εξισλαμισμό της χώρας, και που αυτό νομιμοποιεί τη βία από πλευράς των βουδιστών ως άμυνα.

Φωνές ενάντια σε αυτή τη κατάσταση της βίας

Τον Δεκέμβριο του 2012, 18 γνωστές βουδιστικές προσωπικότητες όλων των παραδόσεων Βουδισμού, μεταξύ των οποίων και οι S.H. ο Δαλάι Λάμα, ο Θίχ Ναντ Χαν, ο Μπούκχου Μποχχί, ο Χαράντα Ρόσχι και ο Δρ. Α Τ Ariyaratne, έκαναν έκκληση με μια ανοικτή επιστολή προς τον λαό της Βιρμανίας, για ειρήνη και την επίκληση των βουδιστικών αρχών της μη βίας, της συμπόνιας και της φροντίδας. Σ Η Δαλάι Λάμα τόνισε επανειλημμένα, ότι η βία δεν είναι αποδεκτό μέσο για τους Βουδιστές. Κατά τα άλλα παρέμειναν σιωπηλοί όλοι οι άλλοι στους υπόλοιπους βουδιστικούς κύκλους - επισήμανε η Ursula Baatz (Buddhismus Aktuell)[1]. Αυτό ασφαλώς έχει πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς μπορεί επίσης να σχετίζεται και με την πολυπλοκότητα της κατάστασης. Για να γίνει αυτό λίγο πιο διαφανές για τους αναγνώστες μας, ζητήσαμε από τον Thierry Dodin, να φωτίζει το παρασκήνιο αυτής της σύγκρουσης και να το θέσει σε ένα ιστορικό πλαίσιο. Η συζήτηση μαζί του έγινε από τον Tenzin Peljor και επί του παρόντος με συντομεύσεις και επιμέλεια από τη Monika Deimann-Clemens. Η Petra Kühl, η οποία έζησε στη Μυανμάρ εδώ και περισσότερα από 15 χρόνια, μας έστειλε μια έκθεση σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση. Επιπλέον, έχουμε συντάξει ιστότοπους με περισσότερες πληροφορίες.
Ο Thierry Dodin γεννήθηκε το 1960 στο Παρίσι. Σπούδασε Θιβετολογία, Εθνολογία και Θρησκευτικές Σπουδές. Τα κύρια θέματα του είναι η πολιτιστική ιστορία, η σύγχρονη ιστορία καθώς και κοινωνικά, πολιτικά και οικολογικά ζητήματα στο Θιβέτ και τις χώρες των Ιμαλαΐων, καθώς και στις χώρες του βουδιστικού πολιτισμού. Από το 1990 διεξάγει διάφορα ερευνητικά έργα, δημοσιεύει πολυάριθμα βιβλία και άρθρα και διοργανώνει διεθνή συνέδρια. Πρόσφατα, διεύθυνε ερευνητικό πρόγραμμα για την παγκοσμιοποίηση του Θιβετιανού βουδισμού. Συμμετείχε επίσης σε διάφορα αναπτυξιακά έργα στο Θιβέτ. Από το 2001 είναι διευθυντής της υπηρεσίας πληροφοριών TibetInfoNet, με έδρα το Λονδίνο. Δείτε: www.tibetinfonet.net

Συνομιλία με τον Thierry Dodin
Οι ρίζες της σύγκρουσης
Tenzin Peljor: Είναι οι συγκρούσεις που ξέσπασαν στη Βιρμανία πριν από περίπου ένα χρόνο, νέες ή δεν είχαν παρατηρηθεί μέχρι σήμερα;
Thierry Dodin: Οι συγκρούσεις αυτές δεν είναι καινούργιες, ήταν και στις ημέρες της στρατιωτικής κυβέρνησης. Και δεν είναι ότι αγνοήθηκαν - απλά ξεχάστηκαν γρήγορα . Εμφανίζονται συνεχώς και στη συνέχεια αποδυναμώνουν και πάλι: είναι συμπτώματα ανεπίλυτων προβλημάτων! Όσο παραμένουν τα προβλήματα, οι συγκρούσεις θα συνεχιστούν.
TP: Πότε εμφανίστηκαν αυτές οι συγκρούσεις;
TD: Οι συγκρούσεις στη Βιρμανία ή ακόμη και εκείνες στη Σρι Λάνκα, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα τώρα, έχουν τις ρίζες τους κυρίως στον 19ο αιώνα, στην εποχή της αποικιοκρατίας. Αλλά οι Βουδιστές και οι Μουσουλμάνοι, όπως πρέπει να ξέρετε, έχουν μια μακρά ιστορία συγκρούσεων σε αυτό το μέρος του κόσμου.
Karte von Religionen in Asien

Ο Βουδισμός ήταν κάποτε η κυρίαρχη θρησκεία στην Ασία, η οποία εκτεινόταν από την Κεντρική Ασία μέχρι την Ιαπωνία και από τη νότια Σιβηρία μέχρι την Ινδονησία. Κατά το δεύτερο μισό της πρώτης χιλιετίας, άρχισε την ανάπτυξή και επέκταση του τότε το Ισλάμ, από τη Δυτική Ασία προοδευτικά προς τα ανατολικά. Το μεγαλύτερο μουσουλμανικό κράτος στον κόσμο σήμερα είναι η Ινδονησία, και η Ινδονησία ήταν βουδιστική και ινδουιστική χώρα, όπως και η Μαλαισία. Απλά μόνο σκεφτείτε το συγκρότημα του ναού του Borobudur.
Buddha in Borobudur Tempel Bilder Tempel/Kirche/Grabmal BorobudurΜεγάλα τμήματα της Κεντρικής Ασίας ήταν βουδιστικά μέχρι που το Ισλάμ καθιερώθηκε από αραβικές επιδρομές εκεί ως θρησκευτική υπεροχή. Ιδιαίτερα χώρες όπως το Τατζικιστάν και το Αφγανιστάν - τα αγάλματα του Βούδα του Bamyan!
Immagine correlata

- ήταν κάποτε τα οχυρά του Βουδισμού. Στην Ινδία, η πτώση του Βουδισμού αποδίδεται κυρίως στους Mουσουλμάνους εισβολείς. Ωστόσο, γνωρίζουμε σήμερα ότι η ιστορία ήταν πολύ πιο περίπλοκη. Δεν μπορούμε να κάνουμε υπεύθυνους για την εξαφάνιση του Βουδισμού μόνο τους Mουσουλμάνους, ακόμη και αν ήταν υπεύθυνοι (κυρίως Αφγανοί και Τούρκικες εθνότητες για τη φυσική καταστροφή των μεγάλων μοναστηριακών συγκροτημάτων όπως Nalanda Immagine correlata
Σε μια τεράστια γεωγραφική περιοχή, το Ισλάμ και ο Βουδισμός αντιτίθενται ιστορικά ο ένας στον άλλο σχεδόν πάντα ως αντιπάλοι. Από τον 7ο αιώνα μέχρι τον 16ο, 17ο αιώνα, ο Βουδισμός εξαφανίστηκε από ολόκληρες χώρες της Ασίας. Αυτό είναι ένα ιστορικό γεγονός που διαμορφώνει τη σχέση μεταξύ των δύο θρησκειών μέχρι και σήμερα.
Ωστόσο, η επέκταση του Ισλάμ δεν συνέβη παντού με τη μορφή εισβολών και βίας. Παρά το γεγονός ότι η βία υπήρχε σε Ινδία και Κεντρική Ασία, στη Νοτιοανατολική Ασία ήταν μια αργή διαδικασία που προήλθε από τις πόλεις-λιμάνια - της Ινδονησίας- ένα νησί έθνος και τη Μαλαισία μια χερσόνησος-, αλλά και τη Βιρμανία, όπου πολλοί Μουσουλμάνοι εγκαταστάθηκαν στις ακτές τους. Υπήρξε έντονο εμπόριο μεταξύ της Ανατολικής Ασίας και του Μουσουλμανικού κόσμου, ιδίως μέσω των Αραβικών εμπόρων. Αυτοί είχαν εγκατασταθεί σχετικά νωρίς στις πόλεις-λιμάνια της Νοτιοανατολικής Ασίας και άσκησαν επιρροή στις γύρω περιοχές. Το εμπόριο έχει μεταμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τη παράκτια Νοτιοανατολική Ασία και την κοινωνία της.
Ένα σημαντικός, αλλά ελάχιστα διερευνημένος τομέας είναι η θέση της γυναίκας. Στη Νοτιοανατολική Ασία, φαίνεται - ειδικά σε προ-βουδιστικούς χρόνους - να έχουν σχετικά ισχυρή θέση. Από την Ινδονησία μέχρι το σημερινό Γιουνάν (Κίνα) υπάρχουν ακόμη ίχνη μητριαρχικών δομών. Στα λιμάνια, εργαζόντουσαν επί το πλείστον άνδρες, το οποίο στη συνέχεια έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση του Ισλάμ. Έτσι, ο Βουδισμός, ο οποίος είχε φτιάξει μια συνεργατική κουλτούρα με τους παλιούς λαϊκούς πολιτισμούς και κουλτούρες σταδιακά αντικαταστάθηκε από μια κοινωνικά και οικονομικά ωθούμενη πολιτιστική εισβολή και μεταβολή.
Επιπλέον, ο Βουδισμός δεν είναι γενικά μια μορφή θρησκείας που προσεγγίζει τις μάζες. Οι Βουδιστές ελίτ, είτε σε Θεραβάντα, Μαχαγιάνα, ή Βατζραγιάνα - και οι τρεις ήταν παρόντες στη Νοτιοανατολική Ασία - αδιαφορούν για το αν οι άνθρωποι,  ο λαός δηλαδή,  κατανοούν τις διδασκαλίες. Ο Βουδισμός προσανατολιζόταν περισσότερο στους μορφωμένους και σχετικά πλούσιους ανθρώπους που είχαν τον ελεύθερο χρόνο να ασχοληθούν με τα μεγάλα μεταφυσικά ερωτήματα, την ταλαιπωρία, την εξιλέωση, κλπ .. Για τις μάζες έγιναν ανεκτές παραδοσιακές μορφές της θρησκείας, όπως  το Προβουδιστικό πνεύμα λατρείας ή ακόμη και οι νεεισαχθείς Ινδικές Θεότητες, όπως Brahma ή Γκανέσα που ήταν πιο απτά ‘πρόσωπα’ για τον λαό. Οι άλλες θρησκείες – το Ισλάμ, ο Ινδουισμός και ο Χριστιανισμός - είναι πιο κοντά στους ανθρώπους με πολλούς τρόπους: δίνουν στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων μια δομή και τοποθετούν το άτομο σε ένα κοινωνικό σύστημα συντεταγμένων.
Οι συγκρούσεις δεν έχουν θρησκευτικά κίνητρα
TP: Έχουν π.χ. οι τρέχουσες συγκρούσεις στη Μυανμάρ, θρησκευτικά κίνητρα? Σχεδόν όλα τα μέσα ενημέρωσης αυτό έχουν υποθέσει έως τώρα.
TD: Όχι, αυτές δεν έχουν κατά κύριο λόγο θρησκευτικά κίνητρα, έχουν σαφώς εθνικιστικά και κοινωνικά κίνητρα. Σύμφωνα με την γενικότερη εθνική αυτογνωσία της πλειοψηφίας, οι Βιρμανοί είναι Βουδιστές. Εάν δεν είστε Βουδιστής και ζείτε με διαφορετικό τρόπο, τότε μπορείτε γρήγορα να αισθανθείτε περιθωριοποιημένος - δικαίως ή αδίκως. Στη Βιρμανία, υπάρχουν όχι μόνο συγκρούσεις με μουσουλμάνους, αλλά και με άλλες μειονότητες, οι οποίες είναι περισσότερο χριστιανικά (ή ανιμιστικά) προσανατολισμένες. Αυτά συνέβαιναν τώρα και χρόνια και έχουν επιδεινωθεί από την εισβολή/εισοδο του χριστιανισμού στις λεγόμενες φυλές Hill-Tribes, τις ορεινές φυλές που ζουν σε μεγάλο μέρος της χερσαίας περιοχής στο βορρά. Για να ξεχωρίζουν από τους Βουδιστές, εντάχθηκαν στον χριστιανισμό των Βρετανών αποικιακών ηγεμόνων τότε.
Σε βίαιες συγκρούσεις, φυσικά, οι μειονότητες υποφέρουν ιδιαίτερα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι μειονότητες δεν συνέβαλαν στη σύγκρουση. Έτσι, οι Rohingyas στη Βιρμανία είναι αρκετά επιτυχείς σε ορισμένους οικονομικούς τομείς. Το αποτέλεσμα είναι ότι αισθάνονται ανώτεροι με κάποιο τρόπο και, δεύτερον, ότι ζηλεύουν τον πληθυσμό της πλειοψηφίας. Μια σοβαρή  σύγκρουση  στη Βιρμανία είχε προκαλέσει π.χ. η περίπτωση ενός μουσουλμάνου εμπόρου χρυσού, που προσέφερε ένα τίμημα σε μια φτωχή βουδιστική οικογένεια που ήθελε να πουλήσει τα οικογενειακά κοσμήματά της, με τα οποία όμως δεν συμφωνούσαν στη τιμή.
Όπως είπα, οι συγκρούσεις στη Βιρμανία προέκυψαν εξαιτίας κοινωνικών εντάσεων. Εδώ συγκρούστηκαν ομάδες εθνοτήτων, όχι θρησκείες, ακόμη και αν αυτές οι ομάδες ορίζουν την ταυτότητά τους μέσω της θρησκείας. Οι αποικιακοί κυβερνήτες, για τη Βιρμανία και τη Σρι Λάνκα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, προωθούσαν σκόπιμα και χρησιμοποίησαν τους ανταγωνισμούς μεταξύ διαφορετικών εθνοτήτων για δικούς τους σκοπούς.
Κάποιος πρέπει επίσης να αναφέρει στο πλαίσιο αυτό και τον Ορθοδοξισμό του Ισλάμ, ο οποίος έλαβε χώρα στο πλαίσιο της αποικιοκρατίας. Σε πολλές περιοχές της Ασίας έως τον 20ο αιώνα, το Ισλάμ ήταν σε αντίθεση με τη σημερινή του εικόνα στη Δύση μια ευέλικτη θρησκεία που προσαρμόστηκε αρμονικά στο τοπικό πολιτιστικό περιβάλλον,. Αλλά όταν οι μαθητές θρησκειών πήγαιναν στη Μέση Ανατολή και επισκέπτονταν εκεί τα κορανικά σχολεία, γνώρισαν μια αυστηρή, πολύ πιο ανυπόστατη εκδοχή του Ισλάμ. Αυτό, για παράδειγμα, εκπροσωπείται από τους Wahabites (Ουαχαμπισμός (αραβικά: Wahhābiya) αποτελεί θρησκευτικό κίνημα ή κλάδο του σουνιτικού Ισλάμ), οι οποίοι ισχυρίζονται ότι αντιπροσωπεύουν το αυθεντικό Ισλάμ. Παρεμπιπτόντως, η ισχύς τους αυτή προκύπτει επίσης μέσα από τα παιχνίδια εξουσίας των Βρετανών αποικιακών ηγεμόνων. Υπό την επίδραση αυτών των άκαμπτων διδαγμάτων, επέστρεφαν οι Μουσουλμάνοι στην πατρίδα τους, και έτσι μεταμόρφωσαν πλήρως το τοπικό Ισλάμ. Είναι δύσκολο να το φανταστεί κανείς, αλλά πολλές γυναίκες στην Ινδονησία δεν φορούσαν πανωφόρι μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η βία δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με τις διδασκαλίες του Βούδα
ΤΠ: Μπορεί η βία των Βουδιστών στη Βιρμανία να δικαιολογηθεί με τις διδασκαλίες του Βούδα?
TD: Βασικά όχι! Η Βουδιστική ηθική δεν είναι ούτε αυστηρή ούτε απόλυτη, αλλά απορρέει από τη σχέση αιτίας-δράσης και προσθέτει τις περιστάσεις και την ψυχολογία, και συγκεκριμένα τα κίνητρα που αποτελούν τη βάση μιας δράσης. Τίποτα δεν είναι έγκυρο μία για πάντα, κάθε μεμονωμένη περίπτωση πρέπει να επανεξεταστεί. Βασικά, όμως, η βία περιλαμβάνει αρνητικό κάρμα και ταλαιπωρία και δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνει. Υπάρχουν όμως και οριακές περιπτώσεις στις οποίες η χρήση βίας είναι νόμιμη και μπορεί να εφαρμοστεί και μάλιστα πρέπει να γίνει π.χ. για να αποτρέψει το μεγαλύτερο κακό. Ο Βουδισμός είναι πολύ επιδέξιος και ευέλικτος με τα κλασσικά ηθικά διλήμματα και η στάση του απέναντι στη βία έχει πολλά να κάνει με την κοινή λογική.
Ωστόσο, η βία που μιλάμε εδώ στη Βιρμανία και τη Σρι Λάνκα, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί μες τις διδασκαλίες του Βούδα. Πρόκειται για Groupego, τη σύγκρουση μεταξύ διαφορετικών εθνοτήτων. Σύμφωνα με τον Βουδισμό, πρέπει να αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, να το επεξεργαζόμαστε και να το λύνουμε, αλλά όχι με βία! Η ομιλία του μίσους είναι ασυμβίβαστη με τη μοναστηριακή πειθαρχία, τη Vinaya. Είναι ενδιαφέρον ότι η βία δεν έχει δικαιολογηθεί με βουδιστικά πιστεύω, αλλά πάντα με κοινωνικές δικαιολογίες όπως "ο μουσουλμανικός πληθυσμός αναπτύσσεται πολύ γρήγορα" ή "οι μουσουλμάνοι παίρνουν τις συζύγους μας" κλπ.
Αλλά ο Βουδισμός μπορεί να καταστρατηγηθεί όπως και άλλες θρησκείες
Όσο και να εκτιμά κάποιος τον Βουδισμό, πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι οι Βουδιστές δεν είναι απαραιτήτως οι καλύτεροι άνθρωποι. Όπου ο Βουδισμός έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι των πολιτισμών, έχει επίσης καταστρατηγηθεί για τη δημιουργία ταυτότητας, ομαδικότητας, εγωισμού και εθνικισμού του χειρότερου είδους. Και όμως παρόλα αυτά ο Βουδισμός βασίζεται στον προβληματισμό και την κατανόηση σε πολύπλοκα πλαίσια, όχι στην κατασκευή ταυτοτήτων που επιδιώκει να διαχωριστούν από άλλες ταυτότητες που πρέπει στη συνέχεια να καταστραφούν και να εξαφανιστούν. Όποιος το κάνει αυτό καταστρατηγεί τον Βουδισμό.
TP: Υπάρχουν πολλοί βουδιστές μοναχοί στη Βιρμανία που υποστηρίζουν τη βία κατά των μειονοτήτων ή των μουσουλμάνων; Υπάρχουν κάποιες αρνητικές φωνές από τους Βουδιστές για αυτό το θέμα ή κόντρα πρωτοβουλίες;
TD: Η κατάσταση στη Βιρμανία είναι συγκεχυμένη. Οι μοναχοί που κηρύττουν τη βία κατά των Μουσουλμάνων είναι μια μικρή μειοψηφία. Αλλά φυσικά το ερώτημα είναι πάντα πόσο επιρροή έχει αυτή η μικρή μειονότητα. Εάν δεν υπήρχαν προβλήματα και καμία υποστήριξη από μέρη του πληθυσμού, αυτή η μειοψηφία δεν θα μπορούσε να επιτύχει τίποτα. Ωστόσο, ένα αποφασισμένο, ισχυρό βέτο που θα μπορούσε να σταματήσει αυτούς τους μοναχούς μπορεί να προέλθει μόνο από άλλους βουδιστές μοναχούς σε μια τέτοια χώρα. Η κρατική εξουσία θα διασφαλίσει την τάξη, αλλά με τους μοναχούς, θα το χειριστεί πολύ προσεκτικά, γιατί η κοινωνία τους σέβεται. Με άλλα λόγια, η μειοψηφία που ασκεί το μίσος και την ομιλία στο Sangha μπορεί να ελέγχεται αποτελεσματικά μόνο εάν η πλειοψηφία των μοναχών αναλαμβάνει την ευθύνη και χρησιμοποιεί την εξουσία τους. Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την επίλυση της σύγκρουσης στη Βουδιστική πλευρά.
ΤΠ: Πώς μπορεί ένας μεμονωμένος μοναχός της Βιρμανίας, όπως ο Ashin Wirathu, να αναδειχθεί ως ηγέτης ενός τέτοιου κινήματος χωρίς να τον σταματήσουν οι συμπατριώτες του ή μια βουδιστική αρχή; Η κυβέρνηση δεν φαίνεται να θέλει να τα σπάσει μαζί του.U Wirathu
TD: Να σας πω, ο Βουδισμός είναι μια αρκετά αναρχική θρησκεία. Τα μοναστήρια απολαμβάνουν μεγάλη αυτονομία. Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου αλληλεπικαλυπτόμενες οργανώσεις και αν υπάρχουν τότε δεν έχουν πραγματική δύναμη, είναι σε ανταγωνισμό μεταξύ τους ... Δεν υπάρχει καμία αρχή αποδεκτή από όλους που να μπορεί να εξουσιάσει το Sangha και να καθορίσει δεσμευτικούς κανόνες και κατευθύνσεις. Ο Δαλάι Λάμα π.χ. δήλωσε ότι η δολοφονία είναι "αδιανόητη" στο όνομα της θρησκείας, αλλά μια τέτοια δήλωση θα είχε πολύ περισσότερη δύναμη εάν προερχόταν από Βιρμανικούς μοναχούς. Μερικοί μοναχοί πετάγονται έξω από τη μονή ή προσωρινά εκδιώκονται γιατί είχαν μιλήσει με μια γυναίκα πάρα πολύ! Μπορούμε να ευχηθούμε ότι με μια τέτοια σοβαρότητα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και ο ιεροκήρυκας μίσους όπως ο U Wirathu. Οι θρησκευτικοί κανόνες απαγορεύουν να μιλάς άσχημα για τρίτους.
Επιπλέον, είναι επίσης γνωστό, ότι στον τύπο δεν αναφέρεται κανείς όταν συμβαίνει κάτι θετικό. Αλλά αν ένας βουδιστής μοναχός ζητήσει τη δολοφονία μουσουλμάνων ή την απέλαση από τη χώρα, τότε θα περάσει από όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτό είναι ένα πρόβλημα της σύγχρονης εποχής μας: Ο αποφασιστικός παράγοντας για τη διάδοση των γεγονότων δεν είναι η αντιπροσωπευτικότητά τους, αλλά η επίδραση των μέσων ενημέρωσης στο κοινό. Τέλος, η  ακροαματικότητα θα πρέπει να είναι η επιθυμητή! Εδώ πρέπει να στηρίξουμε όσους μπορούν να επηρεάσουν θετικά για τη λύση των  συγκρούσεων και να τους δοθεί μια πλατφόρμα για να το κάνουν αυτό. ■
https://info-buddhismus.de/Burma-Gewalt-im-Namen-des-Buddha.html

[1] https://buddhismus-aktuell.de/startseite.html



































Δημοσίευση σχολίου