10 Μαΐ 2020

Ποσοτικοποίηση των δικαιωμάτων και της ελευθερίας μας μετά τον περιορισμό και όχι μόνο...

Και για μια χούφτα (δολάρια- "A Fistfull Of Dollars (1964)" )μέτρων χαλάρωσης, προσπαθεί να επανέλθει η κοινωνία στην προ CoVid-19 εποχή, για να  ανακτήσει τα συνταγματικά της δικαιώματα πάλι που είναι...
Και συνεχίζεται τη νύχτα...

Εάν τότε,

θα είχαμε ήδη 20% λιγότερα πλαστικά ποτηράκια ή άλλες πλαστικές συσκευασίες ροφημάτων για συλλογή, 10% λιγότερα σκυψίματα από τους εργαζόμενους του Δήμου- καθώς ο Δήμος ούτε ένα εργαλείο δεν τους δίνει να τσιμπάνε αυτά που είναι κάτω και όπως βλέπετε είναι αρκετά, -εργάτες είναι να ξεπατωθούν είναι η λογική, ας σπούδαζαν ιατρική-  να τα πιάσουν και να τα βάλουν στη σακούλα των απορριμμάτων, και ότι από αυτό συνεπάγεται για την παραγωγή του προϊόντος,

  • τα μεταφορικά προς τη βιομηχανία επεξεργασία πρώτης ύλης, 
  • τα μεταφορικά προς τη βιομηχανία παραγωγής προϊόντος πολύ πιθανό σε ασιατική χώρα, 
  • τα μεταφορικά προς το κέντρο διανομής 
  • τα μεταφορικά προς τις χώρες, 
  • προς τους χονδρέμπορους κλπ κλπ., 
μπορούμε να απαριθμήσουμε και άλλα στη τροφοδοτική αλυσίδα.


Τι θα κάνουν όλοι αυτοί? Μα είναι απλό, ας φέρουν το ποτηράκι τους μαζί εκεί που θα αγοράσουν τον take a way nescafe ή ας αρχίζουν να κάνουν καφέ στο σπίτι τους, τουλάχιστον τον φραπέ !!!!
Και σε λίγο καιρό δεν θα έχουν το άλλοθι, ότι δεν μπορούν να καθίσουν στον "καναπέ τους", για να απολαύσουν το ρόφημά τους.

Αλλά το σκεπτικό που είχα ακούσει από συμμαθητή μου στη νοηματική γλώσσα (24 ετών) πριν δυο χρόνια είναι ότι, αφού "από κάτω από το σπίτι μου, τον δίνει το καφέ 1,00  ευρώ γιατί να παίρνω καφετιέρα και καφέ και να κάνω μόνη μου στο σπίτι", έχει μια μια λογική δεν μπορώ να πω ...


8 Μαΐ 2020

(ι) Ποια είναι η πρόβλεψη μείωσης CO2 για το έτος 2020 λόγω CoVid-19, (ιι) Κλιματική αλλαγή και ανωμαλίες της θερμοκρασίας

 Πρόβλεψη μείωσης CO2 για το έτος 2020 (ελληνικά)
 'carbonbrief'


Τις τελευταίες εβδομάδες είδαμε μια σειρά εκτιμήσεων για το πώς η πανδημία του κορανοϊού επηρέασε τις εκπομπές CO2 στην Κίνα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, σην Ευρώπη και στον κόσμο συνολικά το 2020.

Αλλά ένα βασικό ερώτημα για την κλιματική αλλαγή είναι τι αντίκτυπο είχε αυτό στη συνολική ποσότητα εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα, δηλαδή στην συγκέντρωσή του CO2 - ο κύριος παράγοντας της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας. Στην ανάλυσή από το Carbon Brief, εγινε προσπάθεια να εκτιμηθεί, εάν η παγκόσμια μείωση των εκπομπών θα έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο φέτος στις ατμοσφαιρικές συγκεντρώσεις CO2.

Τα ευρήματά δείχνουν ότι οι μέσες ετήσιες συγκεντρώσεις CO2 θα συνεχίσουν να αυξάνονται μέχρι το τρέχον έτος, παρόλο που οι εκπομπές θα μειώνονται. Όλο το χρόνο, εκτιμούμε ότι τα επίπεδα CO2 θα αυξηθούν κατά 2,48 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm). Αυτή η αύξηση είναι μόνο 0,32ppm μικρότερη από ό, τι αν δεν υπήρχε κλείδωμα της οικονομίας και των κοιωνικών επαφών- ισοδύναμο με το 11% της αναμενόμενης αύξησης.


Συνεργαζόμενοι για την έρευνα: Prof Richard Betts MBE, head of climate impacts research at the Met Office Hadley Centre and University of ExeterDr Chris Jones, a research fellow in Earth system and mitigation science at the Met Office Hadley Centre. Yuming Jin, PhD candidate, Scripps Institution of Oceanography. Prof Ralph Keeling, principal investigator for the atmospheric oxygen research group at the Scripps Institution of Oceanography and director of the Scripps CO2 Program. John Kennedy, researcher at the Met Office Hadley Centre who monitors global climate and develops data sets for use in climate research. Jeff Knight, who leads a team of scientists at the Met Office Hadley Centre to better understand climate variability and develop better monthly to decadal predictions. Prof Adam Scaife, physicist and head of monthly-to-decadal prediction at the Met Office Hadley Centre.

Η νέα πρόβλεψη για το μέσο CO2 το Μάιο του 2020 είναι 0,4ppm(μέρη στο εκατομμύριο) χαμηλότερη από την αναμενόμενη χωρίς να λάβουμε υπόψη μας τη μείωση των εκπομπών λόγω shut down του Covid-19.
Δώστε προσοχή τώρα γιατί έχουμε αγώνα μπροστά μας:
Εάν οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 μειωθούν κατά 8% κατά τη διάρκεια του έτους, με τη μεγαλύτερη μείωση να την έχουμε τον Απρίλιο, το ετήσιο ελάχιστο μηνιαίο CO2 έως τον Σεπτέμβριο θα είναι 410,6 ppm (± 0,6), σε σύγκριση με 411,1 ppm (± 0,6) που αναμένονται χωρίς τον αντίκτυπο  του Covid-19.

Αυτό τονίζεται στο παραπάνω διάγραμμα, το οποίο δείχνει μηνιαίες και ετήσιες συγκεντρώσεις CO2 στην Mauna Loa από τις αρχές του 2018. Το διάγραμμα απεικονίζει τον εποχιακό κύκλο CO2 (λεπτή μαύρη γραμμή), καθώς και τον αρχικό (κόκκινο) και τον αναθεωρημένο ( μπλε) που ειναι οι προβλέψεις για το 2020.


Ολόκληρο το άρθρο στα αγγλικά: https://www.carbonbrief.org/analysis-what-impact-will-the-coronavirus-pandemic-have-on-atmospheric-co2?utm_content=buffer34b85&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Παράλληλα ο καιρός σε πολλές περιοχές της Ευρώπης, λόγω κλιματικής αλλαγής  παίζει τρελλά με ανωμαλίες στις θερμοκρασίες.

7 Μαΐ 2020

Θεσσαλονίκη. Που είμαστε εμείς οι ποδηλάτες να διεκδικήσουμε? ...

Θεσσαλονίκη. Που  είμαστε εμείς οι ποδηλάτες να διεκδικήσουμε? Πρέπει να βγούμε γυμνοί για να εκφράσουμε το αυτονόητο? ΟΧΙ βέβαια, καθώς έχουμε δει το αποτέλεσμα τώρα και χρόνια.

Εμείς  οι ποδηλάτες οφείλουμε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο. Μη περιμένουμε από όποια Δημοτική αρχή να κάνει κάποιο βήμα. Όσο βλέπουν ότι δεν έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι στη συγκεκριμένη ομάδα δηλαδή των ποδηλατιστών, θα το καθυστερούν, γιατί είναι μια υποδομή για λίγους προς το παρόν!!! Δεν θέλουν να φανταστούν τα εγγενή θετικά που θα μπορούσε να έχει μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη. Φοβούνται ότι η απομάκρυνση των σιδερένιων κουτιών με μηχανή καύσης θα μειώσει την εμπορικότητα του κέντρου. Καθώς με άγνοια δεν θα μπορούσαν να σκεφτούν κάτι άλλο. Επίσης μια πόλη χωρίς σοβαρές ή αξιο-σημείωτες αστικές συγκοινωνίες και άνευ τραμ ή μετρό το μοναδικό που θα την έσωνε μερικώς θα ήταν τα ποδήλατα, συμβατικά και ηλεκτρικά,όχι πατίνια!
Εμείς να δημιουργήσουμε pop up λωρίδες με δική μας πρωτοβουλία και ευθύνη.


Για την ατμοσφαιρκή ρύπανση και απο τα αυτοκίνητα και τι αναπνέουμε βλέπε επίσης https://zaungastnic.blogspot.com/2020/05/salonica-great.html



Κινητικότητα μετά τον περιορισμό: οι προσλαμβάνουσες των Illuminati του Δήμου ανύπαρκτες, Διάβασμα σε 0,5'

Και έχετε παρακολουθήσει ECMWF (European Centre for Medium-Range Weather Forecasts), που δίδει και για την ΤΑ σε διάφορες χώρες-κράτη πληροφορίες και τις προβλέψεις για το κλίμα, τις θερμοκρασίες του κλπ σε αστικές περιοχές, και έχετε σκεφτεί πως θα αντιμετωπίσουν οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες τυχών καύσωνες σε μια περιοχή με τέτοια υγρασία όπως η Θεσσαλονίκη, ή είμαστε της λογικής μιας δαρβινιστικής κοινωνικής επιλογής, οι ηλικιωμένοι ετσι κι αλλιως θα πεθάνουν σε λίγο οπότε... Και δεν ειναι μόνο οι ηλικιωμένοι, οι φτωχοί, άνεργοι, χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι θα υποφέρουν. Δεν εχουν τους οικονομικούς πόρπυς να ανταπεξέλθουν στους καύσωνες.

Η συγκεκριμένη πόλη -η Θεσσαλονίκη- ειναι εστία υπερβολικής ζέστης λόγω υγρασίας,  που μαζί με την ατμοσφαιρική ρύπανση δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα για την υγεία πολλών κοινωνικών ομάδων.
Έχετε σκεφτεί πως θα κυκλοφορούν σε πεζοδρόμια στη κατάσταση που είναι, και χωρίς σκιά γιατι απλά δεν υπάρχουν πλέον δενδρα.
Η επόμενη κοινωνική ανισοκατανομή της κλιματικής αλλαγής. Γιατί θα πρέπει να ασχοληθούμε με τις αστικές θερμικές νησίδες στις πόλεις μας; Η Τοπική Αυτοδιοίκηση το αγνοεί τελείως το θέμα.

2 Μαΐ 2020

Ενθαρρύνετε του πεζούς και τους ποδηλάτες για το κέντρο της πόλης


«Για πολλούς, είμαι ο κακός που παραλύει την οικονομία». 
Τρία θέματα: παγκολίνοι no! ανοσία της αγέλης δεν ειναι το ζητούμενο, και η φυσική ανωμαλία διαχείρισης του παραγωγικού ζωϊκού κεφαλαίου από τους ανθρώπους.

Όλο και περισσότεροι του επιστημονικού δυναμικού θεωρούν, ότι η διαχείριση του ζωϊκού κεφαλαίου θα μπορούσε να ήταν ο κύριος λόγος εμφάνισης και διάδοσης μιας λοιμώδους ιώσεως εύκολα μεταδοτικής, όπως είπε στην συνέντευξή του στην The Guardian και ο καθηγητής επιδημιολογίας Christian Drosten.

Απόσπασμα από τις απαντήσεις του: Πρώτα το αγγλικό κείμενο και μετά η μετάφρασή του.

Q: What do we know about that intermediate host – is it the “poor pangolin”, as it’s come to be known?I don’t see any reason to assume that the virus passed through pangolins on its way to humans. There is an interesting piece of information from the old Sars literature. That virus was found in civet cats, but also in raccoon dogs – something the media overlooked. Raccoon dogs are a massive industry in China, where they are bred on farms and caught in the wild for their fur. If somebody gave me a few hundred thousand bucks and free access to China to find the source of the virus, I would look in places where raccoon dogs are bred.
Ε: Τι γνωρίζουμε για αυτόν τον ενδιάμεσο ξενιστή - είναι ο «καημένος ο παγκολίνος», όπως είναι γνωστό;
Δεν βλέπω κανένα λόγο να υποθέσω ότι ο ιός πέρασε μέσα από τους παγκολίνους για να μεταδοθεί στον άνθρωπο. Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα πληροφορία από την παλιά βιβλιογραφία αναφορικά με τον Sars. Αυτός ο ιός βρέθηκε σε μοσχογαλές, αλλά και νυχτηρευτές - κάτι που τα μέσα ενημέρωσης παραβλέπουν. Οι νυχτηρευτές είναι μια τεράστια βιομηχανία στην Κίνα, όπου εκτρέφονται σε αγροκτήματα και κυνηγούνται στην άγρια φύση για τη γούνα τους. Αν κάποιος θα μου έδινε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια και δωρεάν πρόσβαση στην Κίνα για να βρω την πηγή του ιού, θα κοίταζα σε μέρη όπου εκτρέφονται αυτά τα ζωάκια. 
Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί εκτεταμένα στα λεγόμενα spill over effects του παθογόνου γενικότερα.
 
Μοσχογαλή αριστερα, νυχτηρευτής δεξιά.

Q: Are human activities responsible for the spillover of coronaviruses from animals into people?Coronaviruses are prone to switch hosts when there is opportunity, and we create such opportunities through our non-natural use of animals – livestock. Livestock animals are exposed to wildlife, they are kept in large groups that can amplify the virus, and humans have intense contact with them – for example through the consumption of meat – so they certainly represent a possible trajectory of emergence for coronaviruses. Camels count as livestock in the Middle East, and they are the host of the Mers virus as well as human coronavirus 229E – which is one cause of the common cold – while cattle were the original hosts for coronavirus OC43, which is another.
Ε: Πόσο κοντά είμαστε στην επίτευξη της ανοσίας της αγέλης;
Για να επιτύχουμε την ανοσία της αγέλης χρειαζόμαστε το 60-70% του πληθυσμού για να μεταφερθούν αντισώματα στον ιό. Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα των τεστ αντισωμάτων υποδηλώνουν ότι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, γενικά, είμαστε σε χαμηλούς μονοψήφιους αριθμούς, αλλά και τα τεστ δεν είναι αξιόπιστα - όλα έχουν τα προβλήματά τους με ψευδή θετικά αποτελέσματα- εκτός αυτού η ανοσία της αγέλης δεν είναι επίσης το κεντρικό ζητούμενο.
Υποθέτει την πλήρη ανάμειξη του πληθυσμού, αλλά υπάρχουν λόγοι - εν μέρει σε σχέση με τα κοινωνικά δίκτυα που διαμορφώνονται από τους ανθρώπους - που ολόκληρος ο πληθυσμός μπορεί να μην είναι διαθέσιμος(προσβάσιμος) για λοίμωξη ανά πάσα στιγμή. Τα δίκτυα μετατοπίζονται και νέα άτομα εκτίθενται στον ιό. Τέτοια αποτελέσματα μπορούν να οδηγήσουν σε κύματα μόλυνσης.
Ένας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να επηρεάσει την ανοσία της αγέλης είναι, εάν άλλοι κοροναϊοί - αυτοί που προκαλούν το κοινό κρυολόγημα, για παράδειγμα - προσφέρουν προστασία σε αυτό. Δεν ξέρουμε, αλλά είναι δυνατό.

Q: Are human activities responsible for the spillover of coronaviruses from animals into people?Coronaviruses are prone to switch hosts when there is opportunity, and we create such opportunities through our non-natural use of animals – livestock. Livestock animals are exposed to wildlife, they are kept in large groups that can amplify the virus, and humans have intense contact with them – for example through the consumption of meat – so they certainly represent a possible trajectory of emergence for coronaviruses. Camels count as livestock in the Middle East, and they are the host of the Mers virus as well as human coronavirus 229E – which is one cause of the common cold – while cattle were the original hosts for coronavirus OC43, which is another.
Ε: Είναι οι ανθρώπινες δραστηριότητες υπεύθυνες για τη διαρροή κοροναϊών από ζώα σε ανθρώπους;
Οι κοροναϊοί είναι επιρρεπείς στην εναλλαγή των ξενιστών, όταν τους δίνεται η ευκαιρία και δημιουργούμε εμείς τέτοιες ευκαιρίες μέσω της μη κανονικής διαχείρισης του ζωϊκού κεφαλαίου.
Τα παραγωγικά ζώα εκτίθενται στην άγρια fauna, διατηρούνται σε μεγάλες ομάδες που μπορούν να ενισχύσουν τον ιό και οι άνθρωποι έχουν έντονη επαφή μαζί τους - για παράδειγμα μέσω της κατανάλωσης κρέατος - έτσι αντιπροσωπεύουν σίγουρα μια πιθανή πορεία εμφάνισης για κορωναϊούς.
Οι καμήλες υπολογίζονται ως παραγωγικά ζώα στη Μέση Ανατολή και αποτελούν τον ξενιστή του ιού Mers, καθώς και του ανθρώπινου κοροναϊού 229Ε - που είναι μια αιτία του κοινού κρυολογήματος - ενώ τα βοοειδή ήταν οι αρχικοί ξενιστές για τον κορωναϊό OC43, ο οποίος είναι ένας άλλος ιός κρυολογήματος.

1 Μαΐ 2020

SALONICA The Great!

SALONICA The Great!
 
Η πόλη που αιθάνεται ανθεκτική και δεν έχει να αντισταθεί και να προειδοποιήσει τους πολίτες της για τίποτα. Business as usual.
 
Εξ άλλου είναι μια από τις 100 πόλεις στην Ευρώπη που επιλέχθηκε για την υλοποίηση της ανθεκτικότητας της στο μέλλον,στο πρόγραμμα resilient με χρήματα του Ιδρύματος Rockefeller !!!
Πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσουν αξιωματούχοι και υπηρεσιακοί παράγοντες τη σημαντικότητα του προβλήματος και να βάλουν τουλάχιστον τις βάσεις για ένα μετασχηματισμό της κινητικότητας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής στν πόλη, για αύριο όχι για σήμερα!

Θα ξεκινήσουμε με μια παραλλαγή από τον Βέλγικο πρόλογο των ιστοριών του Asterix & Obelix .

Πραγματικά μετά τις εμπειριές με το lockdown  όλες οι μεγαλύτερες πόλεις στην Ευρώπη προειδοποιούν, για τον συνωστισμό τόσο σε μετρό, σε τραμ σε τραίνα, σε λεωφορεία στις ποδηλατολωρίδες ακόμα και για τον συνωστισμό των πεζών, και ξεκινούν τον ανασχηματισμό της κινητικότητας στις πόλεις τους (επιτέλους) και αναδιαμόρφωσης των δημόσιων χώρων προς όφελος πεζών και ποδηλατιστών. Οι Βρυξέλλες ονομάζουν πλέον το κέντρο τους, ζώνη συνάντησης πολιτών.
Όλες οι πόλεις? Όχι, μία πόλη αισθάνεται ακόμα resilient, γιατί δεν έχει να αντισταθεί αλλά και ούτε καν να προειδοποιήσει τους κατοίκους της για τίποτα. Ούτε μετρό έχει, ούτε τραμ, ούτε λεωφορεία που μπορεί ο κοσμάκης να τα χρησιμοποιήσει με ασφάλεια χωρίς να πάθει ενδολεωφορειακή λοίμωξη- ας μη μιλήσουμε για τη λειτουργικότητά τους αυτή δεν υπάρχει ούτω ή άλλως-, ούτε και χώρους που συνωστίζονται οι άνθρωποι, καθώς οι πεζοί δεν έχουν χώρο στο κέντρο της πόλης και φυσικά ούτε πεζοδρόμια εκτός από οδό Tsimiskilenius & Aristotelius όπου εκεί μπορείς και περπατάς χωρίς να πέφτεις συνήθως, και ας μη μιλήσουμε για ποδηλατολωρίδες.  
SALONICA The Great!

Οι υπεύθυνοι υπηρεσιακοί παράγοντες Περιφέρειας και Δήμου έχουν φανεί μέχρι στιγμής ανεπαρκείς και ανεύθυνοι σε βιώσιμες μακροχρόνιες ενέργειες, όσο αφορά την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών. Απαγορεύσεις, το γνωρίζουν το άθλημα, - καλούμε και αν χρειαστεί και μια- δυο διμοιρίες "play mobil" και ξέρουμε ότι θα ισχύσει η απαγόρευση. 
 
Δεν είναι δύσκολο να κλείσεις τη νέα παραλία η να περιορίσεις τη κοινωνικότητα και την δια ζώσης επικοινωνία, όταν τους έχεις τρομοκρατήσει, ότι έξω κυκλοφορεί ο...

Τα με μεσοπρόθεσμους έως και μακροπρόθεσμους ορίζοντες προς υλοποίηση καθήκοντά τους, οι υπηρεσιακοί παράγοντες και αξιωματούχοι της ΤΑ δεν τα εκπληρούν. Είναι σε ένα συνεχές εικονικό ταξείδι νομίζοντας, ότι βρίσκονται σε ένα Γαλατικό χωρίον και ότι με ένα μαγικό ρόφημα αποφεύγουν και αν χρειαστεί και καταπολεμούν κάθε είδους μαλακίαν.

Βλέπε σχετικά με το εμπορικό κέντρο του πεζούς και ποδηλάτες επίσης:
https://zaungastnic.blogspot.com/2020/05/illuminati-05.html
https://zaungastnic.blogspot.com/2020/05/blog-post_2.html
https://zaungastnic.blogspot.com/2020/04/illuminati-100.html

Σας παραθέτουμε επίσης στοιχεία της συσχετισμένης επίδρασης του lockdown με τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και κατ' επέκταση και με την υγεία των ανθρώπων, για να έρθουμε και στο δια ταύτα που τουλάχιστον κάποιους πολίτες εδω τους πονάει. 
 
Δεν παρακαλούμε να έχουμε ιώδεις λοιμώξεις με θανάτους για να μειώνεται η ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά αυτά τα δύο θα πρέπει να τα δουν πολιτικοί αλλα και πολίτες προπάντων, παράλληλα, γιατί αλληλοεπιδρούν.

Ας δουμε πρώτα αυτό. Τα επίπεδα των δύο κύριων ρύπων έχουν μειωθεί περισσότερο από 50% στην Πορτογαλία, καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν καθαρότερο αέρα κατά τη διάρκεια του lockdown.
Η χαμηλότερη έκθεση στους ρύπους PM2.5 και NOx κατά τη διάρκεια του lockdown στην Ευρώπη σημαίνει ότι έχουν αποφευχθεί θάνατοι, επείγουσες καταστάσεις άσθματος και πρόωροι τοκετοί.

Οι ιατροί ανέφεραν, ότι τα ευρήματα από έρευνες επιβεβαιώνουν την εμπειρία τους κατά την διάρκεια της πανδημίας. «Έχουμε δει πολλούς λιγότερους ασθενείς να έρχονται με επιδείνωση του άσθματός τους και της ΧΑΠ [χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια] τον τελευταίο μήνα και δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι μέρος του λόγου», δήλωσε ο Δρ LJ Smith, σύμβουλος αναπνευστικής ιατρικής στο νοσοκομείο King's College στο Λονδίνο. Μας επέτρεψε να αναρωτηθούμε τελικά: “τι έχουμε αποδεχτεί στο παρελθόν ως κανονικό”. Εάν η ατμοσφαιρική ρύπανση επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα, η αίθουσα αναμονής στα ιατρεία θα αρχίσει ξανά να γεμίζει με παιδιά και ενήλικες που δυσκολεύονται να αναπνεύσουν.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη είναι από τις χειρότερες στην Ευρώπη, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες περιόδους και λόγω θέσης και λογω καιρικών συνθηκών.
Η ρύπανση από τα λεγόμενα PM 2 σωματίδια και τους γνωστούς πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες (ΠΑΥ) είναι αρκετά σημαντική.
Δεν ενημερώνονται οι Illuminati του κυβερνείου για το πως εξελίσσεται η ατμοσφαιρική ρύπανση λόγω του lockdown και αν οφείλουμε πλέον να δούμε την κλιματική αλλαγή σε συνδυασμό με αυτό που μας συμβαίνει και με τις ανθωποζωονόσους.


Παρακάτω δίνουμε μερικές από τις τιμές που καταγράφηκαν το 2016, για το τι αναπνέει μετά από μετρήσεις στα πλαίσια μιας πτυχιακής εργασίας στο Χημικό του ΑΠΘ, ένας ποδηλάτης κατά τη διάρκεια των διαδρομών του στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Μερικοί ποδηλάτες στη Θεσσαλονίκη, απαριθμούνται στα μισά δάχτυλα του ενός χεριού, φορούν κατά τη διάρκεια της ποδηλάτισης ειδική μάσκα για βεβαρυμμένα αστικά περιβάλλοντα όπως το Λονδίνο, το Παρίσι,... η Θεσσαλονίκη κλπ.

Περιττό να πούμε, ότι χωρίς τη μάσκα στη πόλη υπό κανονικές συνθήκες, εγώ εάν ποδηλατούσα στη πόλη, το βράδυ δεν θα μπορούσα να αναπνεύσω. Όλο το ρινικό σύστημα κλειστό. Καθηγήτρια του ΑΠΘ όταν έδωσα τη μάσκα να την ελέγξει, μου είπε, ότι φρονίμως  φορώ τη μάσκα, όλοι θα έπρεπε να φορούσαν μάσκες σε συγκεκριμένες περιόδους στη Θεσσαλονίκη και ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης. Παιδιά δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους κεντρικούς οδικούς και εμπορικούς δρόμους της πόλης.

Τι να αναφέρουμε ακόμα?
Η πόλη βυθίζεται στην υποβάθμιση του αστικού της περιβάλλοντος. Κανείς από αυτούς που θέλουν να υπηρετήσουν τη πόλη τους σαν άξια παιδιά της δεν ενδιαφέρεται. Τώρα που είναι νωρίς και το κατάλαβαν, να κάνουν την υπέρβαση τους και να παραιτηθούν, πριν κάνουν περισσότερο κακό.

Παρακάτω προτείνουμε:
Για τον μετασχηματισμό μιας βιώσιμης κινητικότητας στη πόλη 
https://zaungastnic.blogspot.com/2020/04/blog-post_23.html



30 Απρ 2020

Η μετάλλαξη της Τριάδας: Ο ολοκληρωτισμός, ο φασισμός και ο εθνικισμός της Ιαπωνίας. Διάβασμα σε 5'

Η μετάλλαξη της Τριάδας: Ο ολοκληρωτισμός, ο φασισμός και ο εθνικισμός της Ιαπωνίας. 
Sabu Kohso

Περιεχόμενα
  1. Η Τριάδα της διαστροφής
  2. Εικονικός ολοκληρωτισμός μετά τον πόλεμο 
  3. Πορνογραφικός φασισμός στη μεταπολεμική δημοκρατική Ιαπωνία 
  4. Ραδιενεργός εθνικισμός σε μια κοινωνία μετά την πυρηνική καταστροφή

Η Τριάδα της διαστροφής
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Δεν υπάρχει κανένα γεγονός που να εξαφανίζεται χωρίς να αφήνει ένα ίχνος. Όλα όσα βιώνουμε επιστρέφουν σε ένα νέο πλαίσιο, σε μια διαφορετική μορφή. Ο χρόνος και ο χώρος συνθέτουν μια πολυδιάστατη πολυπλοκότητα όπου όλα όσα έχουν συμβεί είναι τυλιγμένα στη συλλογική μνήμη, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή να ξεδιπλωθούν πάλι και να επανεμφανιστούν ή να επανεμφανιστεί η συγκεκριμένη πολυπλοκότητα ως μετάλλαξη. Όμως, η διασύνδεση των γεγονότων επεκτείνεται και αυξάνεται πιο πυκνή, στο βαθμό που υπερβαίνει την αντίληψή μας.
 
Ένας εργαζόμενος του πυρηνικού σταθμού Fukushima Dai-ichi ελέγχεται για ακτινοβολία καθώς εισέρχεται στο εργοστάσιο για επείγουσα επιχείρηση. Φωτογραφία: AFP / Getty Images.κη λεζάντας

Το χάος των σημερινών πολιτικών συγκρούσεων που καταστρέφουν τη ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο εσωτερικεύουν όλο και περισσότερες δυνάμεις. Αυτές οι δυνάμεις περιλαμβάνουν όχι μόνο εκείνες που αναγνωρίζονται ως αριστερές ή προοδευτικές - μαζικά κινήματα για επαναστατικό μετασχηματισμό ή μεταρρύθμιση - αλλά και εκείνες που αναγνωρίζονται ως δεξιές ή προσανατολισμένες στην παράδοση: δηλαδή, θρησκευτικός φονταμενταλισμός και υπερεθνικισμός.

Όταν οι αγώνες για ανεξαρτησία που διεξάγονται από εθνοτικές και θρησκευτικές μειονότητες αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο κατασταλτικούς μηχανισμούς από τα κράτη, τότε ο εθνικισμός εμφανίζεται ανεξέλεγκτα και στα δύο στρατόπεδα – και στο στρατόπεδο των ηγεμόνων αλλα και σε αυτό των κυβερνώμενων.
Έτσι αποκαλύπτονται τα όρια της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας “and the noise of unfolded history rushes in to fill the void”. Αυτό συμβαίνει όχι τόσο στους πολιτικούς θεσμούς αλλα περισσότερο στον κοινωνικό τομέα.

Με άλλα λόγια, οι προηγούμενες εκφράσεις-διατυπώσεις των πολιτικών τάσεων αναμειγνύονται, και στη συνέχεια απελευθερώνονται από διαμεσολαβημένα θεάματα που ερεθίζουν τις επιθυμίες μας. Η ροή εικόνων, σημαδιών και συμβόλων είναι αυτό που φαίνεται να συνδέει τους ανθρώπους τόσο τοπικά όσο και διεθνώς. 


Αυτές οι συνδέσεις θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σε μία από τις δύο κατευθύνσεις:
  • είτε προς την επίδραση “(τ)ο(υ) φαινόμενο(υ) του Έρωτα”1 των ξεσηκωμένων ανθρώπων (George Katsiaficas2),
  • είτε προς την κατεύθυνση μια ξενοφοβικής συμπεριφοράς, του λόγου και του πολιτισμού.
Σε αυτήν την κατάσταση, αξίζει να σκεφτούμε τη διεστραμμένη τριάδα του ολοκληρωτισμού, του φασισμού και του εθνικισμού, προκειμένου να επανατοποθετήσουμε την οντολογική κατάσταση των λαών και των επαναστατικών έργων. Τόσο οι αγώνες όσο και η τριάδα γεννιούνται από το χάος των υπαρχουσών κοινωνικών σχέσεων και συμμόρφωσης, που συνεπάγονται την κατάρρευση - ή την πηγαία αδυναμία - της πολιτικής εκπροσώπησης (Marx και Schmitt).

Είναι και οι δύο τρόποι εκμετάλλευσης των ρωγμών που δημιουργούνται στην οργάνωση της εξουσίας, αλλά ταυτόχρονα, αποκλίνουν και σημαντικά: ενώ οι αγώνες επιδιώκουν να επαναπροσανατολίσουν την κατάσταση για μια απελευθέρωση όλων των υπαρξιακών τομέων μας - μυαλό/σώμα, κοινωνία και περιβάλλον - η τριάδα ενσωματώνει τη βούληση να καταληφθεί από ένα και μόνο τομέα, αυτό του καταπιεστή, είτε πρόκειται για κράτος, έθνος ή θρησκεία.
Σε αυτό το πλαίσιο καλό είναι να αναφερθούμε και στην Ιαπωνία, για την Τριάδα της χώρας αυτής που έδωσε τη βάση για το αίμα και το έδαφος στην Ιαπωνία. Αυτή η τριάδα συνεχίστηκε ακόμη και μετά την ήττα του ιμπεριαλιστικού καθεστώτος στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Επέζησε μέσω της μεταπολεμικής δημοκρατίας της χώρας και συνέχισε μέχρι και πέρα από την πυρηνική καταστροφή της Φουκοσίμα. Στην πορεία, η Τριάδα έχει υποστεί μια σειρά τερατωδών μεταλλάξεων.

Το Park Dae-im(1912-2007) αναγκάστηκε από τον Ιαπωνικό Αυτοκρατορικό Στρατό το 1934 σε πορνεία στην υπηρεσία των ιαπωνικών στρατευμάτων που εισέβαλαν στην Κίνα. Στάλθηκε σε έναν ευφημιστικό σταθμό στο Mukden, τώρα Shenyang, στην Κίνα, όπου έλαβε άδεια διαμονής για αλλοδαπούς, την οποία είχε διατηρήσει με προσοχή ως απόδειξη του παρελθόντος της. Φωτογραφία: Ahn Sehong


Εικονικός ολοκληρωτισμός μετά τον πόλεμο
Ο ολοκληρωτισμός είναι ένα πολιτικό σύστημα βασισμένο στη δικτατορία και τη γραφειοκρατία. Ο φασισμός είναι μια μορφή μικρο-οργάνωσης που ωθεί τον εθνικισμό στο άκρο, αναφορικά με ένα ενιαίο πεπρωμένο για όλους. Ο εθνικισμός παρέχει τόσο στον ολοκληρωτισμό όσο και στον φασισμό το συναισθηματικό έδαφος της δέσμευσης, της λειτουργίας και του ελέγχου. Συχνά δουλεύουν από κοινού, με στόχο τη ριζική εξαφάνιση των διαφορών στην ύπαρξή μας.

Στη ναζιστική Γερμανία, ο κρατικός μηχανισμός καταλήφθηκε από τη φασιστική μηχανή - και όχι το αντίστροφο - που τροφοδότησε τη δύναμη του θανάτου ολόκληρου του έθνους. «Πώς αλλιώς πρέπει να καταλάβουμε τον τρόπο με τον οποίο μπόρεσαν να διατηρήσουν τον πόλεμο για αρκετά χρόνια αφού είχε χαθεί προφανώς;» (Félix Guattari)

Το ίδιο και στην ιμπεριαλιστική Ιαπωνία, το σύνθημα «όλοι πεθαίνουν πριν παραδοθούν» έσπρωξε το έθνος να στηρίξει το καθεστώς του αυτοκρατορικού φασισμού, ακόμα και μετά την ήττα σε όλα τα μέτωπα, από τη Μαντζουρία έως την Ανατολική Ασία τον Ειρηνικό, μέχρι την άνευ προηγουμένου αγριότητα στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι.
Η άνευ όρων παράδοση της Ιαπωνίας ήρθε το 1945. Οι φασίστες αξιωματικοί του Αυτοκρατορικού Ιαπωνικού Στρατού, που είχαν προσπαθήσει να υλοποιήσουν το «θάνατος όλων των εθνών», είτε αυτοκτόνησαν είτε απαγχονίστηκαν. Το ολοκληρωτικό καθεστώς διαλύθηκε από τις αμερικανικές δυνάμεις κατοχής, οι οποίες στη συνέχεια επέβαλαν «δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις», όπως το νέο σύνταγμα (το λεγόμενο «σύνταγμα της ειρήνης») και τη μεταρρύθμιση της γης. Ταυτόχρονα, ωστόσο, οι κατοχικές δυνάμεις εξαίρεσαν έναν αριθμό εγκληματιών πολέμου πρώτης κατηγορίας και τους στρατολόγησαν για να επανατοποθετήσουν την επιρροή τους σε όλες τις μηχανές, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα συμμαχικό καθεστώς για να αντιμετωπίσουν τους νέους εχθρούς της Αμερικής στην ασιατική ήπειρο. [Κάτι ανάλογο συνέβει και στη Μεταναζιστική Γερμανία]


Ειδικότερα, ο ίδιος ο αυτοκράτορας είχε απαλλαγεί από το να δικαστεί και αυτός με τη σειρά του με απόφαση του στρατηγού MacArthur, ο οποίος κατανόησε, ότι η κοινωνική συμμόρφωση της Ιαπωνίας είχε καταστεί δυνατή πάντα σε διαφορετικές ιστορικές στιγμές επικαλώντας τη συμβολική δύναμη του αυτοκράτορα. Από τους φεουδαρχικούς τομείς, στο σύγχρονο απολυταρχικό κράτος, στη μεταπολεμική δημοκρατία, όλες οι μορφές κυρίαρχης εξουσίας μπόρεσαν να κυβερνήσουν τον λαό ως «Ιαπωνικό» πληρώντας τη θέση του αυτοκράτορα ως «κενό σημάδι» (Roland Barthes) με τις μορφές της διακυβέρνηση.

Εμφανίστηκαν στη συνέχεια τρεις τύποι εθνικισμού:
  1. Ο εθνικισμός κατά των ΗΠΑ, ο οποίος διαμόρφωσε όχι μόνο τη βάση για το ιδεολογικό δικαίωμα, αλλά και διαμόρφωσε ορισμένα αντιπολεμικά, αντιιμπεριαλιστικά και επαναστατικά κινήματα για την «αληθινή ανεξαρτησία» από τις ΗΠΑ, ειδικά κατά τη διάρκεια των πολέμων της Κορέας και του Βιετνάμ.
  2. Ο αντικομμουνιστικός εθνικισμός, ο οποίος ζωντανεύει το πιο σημαντικό μέρος της Δεξιάς και της κυρίαρχης εξουσίας, ταυτόχρονα με ευρεία έλκυση, στους συντηρητικούς πολιτικούς στον βιομηχανικό και χρηματοοικονομικό τομέα έως στον στρατό και στους πολίτες. Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, έχει γίνει ιδεολογία υπέρ των ΗΠΑ, κατά της Κίνας, κατά της Βόρειας Κορέας.
  3. Ο εθνικισμός των κινημάτων πολιτών που αποτελούνται από «μοριακό φασισμό» (Deleuze / Guattari), π.χ. ομάδες ξενοφοβικών πολιτών, ανεπιφύλακτοι λατρευτές αυτοκράτορα και οργανώσεις yakuza που λειτουργούν ως μισθοφόροι για τους κυβερνώντες συντηρητικούς.
Η λατρεία του αυτοκράτορα διατηρείται θαυμάσια σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού, χάρη στα μέσα ενημέρωσης. Αναφέρονται συνεχώς στον «ιδιωτικό» χώρο των μελών της βασιλικής οικογένειας. Παρακολουθώντας ασταμάτητα - πώς μεγαλώνουν, πως πηγαίνουν στο σχολείο, στις διακοπές, εάν αρραβωνιαστούν και παντρευτούν. Σε δημόσιες παρουσίες, κάνουν ομιλίες ενθάρρυνσης, συμπάθειας και πένθους - οι κάτοικοι του αρχιπελάγους υποτίθεται ότι επιβεβαιώνουν την ιαπωνική τους ταυτότητα. Αυτή είναι μια επιβεβλημένη εκπαίδευση για το πώς οφείλεις να είσαι σαν ένας κατάλληλος πολίτης, μέσω της διάδοσης όμορφων συμβάντων και αφηγήσεων σχετικά με τη βασιλική οικογένεια - θεάματα που τα ίδια τα μέλη της οικογένειας φτιάχνουν.
 

Παρόλο που το ολοκληρωτικό καθεστώς έχει φύγει, ένας ολοκληρωτικός μηχανισμός λειτουργεί ακόμη για να διατυπώνει την ομοιογενή εθνικότητα: αυτός ο μηχανισμός είναι το λεγόμενο «συμβολικό σύστημα του αυτοκράτορα».
Ο ολοκληρωτισμός εξακολουθεί να υπάρχει πρακτικά. Όσον αφορά την παραγωγή της μηχανισμού του συστήματος, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον ρόλο που παίζουν οι υλικές υποδομές του μητροπολιτικού δικτύου του Τόκιο - που επικεντρώνεται γύρω από το Αυτοκρατορικό Παλάτι - τα οποία επεκτείνουν και συγκεντρώνουν την κυκλοφορία εμπορευμάτων, πληροφοριών και μεταφορών για να εξυπηρετήσουν τον γιγαντιαίο οικονομικό μηχανισμό. 

Η εντύπωση, που μοιράζονται πολλοί σε όλο τον κόσμο, ότι οι Ιάπωνες είναι ομοιογενείς οφείλεται στη στεγανότητα του δικτύου, πραγματοποιώντας επιτυχώς μια κοινωνία επικεντρωμένης μόδας στη – συμπεριφορά, του τρόπου ζωής, της πολιτιστικής γεύσης και πολιτικών ιδεών - που καλύπτει τις επιθυμίες των μαζών και τους προσανατολίζει προς μια κατεύθυνση πάντα.
Kishin Shinoyama, Mishima as St. Sebastian, 1966. Photograph.

Πορνογραφικός φασισμός στη μεταπολεμική δημοκρατική Ιαπωνία
Οι εικόνες αποκατάστασης των αυτοαποκαλούμενων φασιστικών ομάδων - ομαλές πορείες, τραγούδια πολέμου, στρατιωτικές στολές, ο Ανατέλλοντας Ήλιος και ούτω καθεξής - σχετίζονται με άκρο δεξιές οργανώσεις ή με οργανώσεις yakuza. Ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους των φασιστικών/yakuza οργανώσεων ήταν η βίαιη καταπίεση των ριζοσπαστικών εργατικών κινημάτων στα γκέτο των εργατών (αυτά περιλαμβάνουν τη Sanya στο Τόκιο και το Kamagasaki στην Οζάκα), όπου υπήρχαν επιχειρήσεις στρατολόγησης εργασίας με το πρόσχημα του “κοινωνία λατρείας αυτοκράτορα.” Αν και η συμπεριφορά τους φαίνεται να απέχει πολύ από τη γαλήνια ζωή απόδοση της βασιλικής οικογένειας, αυτοί οι δύο συγκατοικούν στο φάσμα των λειτουργιών της άρχουσας εξουσίας, δουλεύοντας εξίσου προς την ολοκλήρωση της κοινωνίας.


Μία από τις πιο ακραίες εμπειρίες της μεταπολεμικής ιαπωνικής ιστορίας ήταν η απόπειρα πραξικοπήματος και η επακόλουθη τελετουργική αυτοκτονία του Γιούκι Μισίμα το 1970, που σχεδιάστηκε προσεκτικά ως εκδήλωση στα μέσα ενημέρωσης σε συνεργασία με δύο από τους συντρόφους του από την πολιτοφυλακή που ίδρυσε, την Shield Society. Η υπόθεσή του πρώτα συγκλόνισε και έπειτα προβλημάτισε πολλούς σε όλο το πολιτικό φάσμα. Μία ακροαριστερή παράταξη παραδέχτηκε ότι η πράξη του Μισίμα έχει ξεπεράσει τον δικό τους ριζοσπαστισμό. Μερικοί στοχαστές το επαίνεσαν. Αλλά η πλειονότητα των συντηρητικών, συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών αξιωματούχων, το θεώρησαν πολύ επικίνδυνο ή αστείο. Ο Μισίμα ήταν διάσημος ως ένας λάτρης του αυτοκράτορα, ένας δεξιός διαμορφωτής κοινής γνώμης και φυσικά, ένας διάσημος μυθιστοριογράφος, γράφοντας αμέτρητες ιστορίες σε εξαιρετικά συμβολικό, διακοσμητικό και γραφικό στιλ. Ταυτόχρονα, ήταν ένας πολύ ταλαντούχος ερμηνευτής. Έπιασε φιλίες και συνεργάστηκε με καλλιτέχνες avant-garde όπως ο χορευτής butoh Tatsumi Hijikata, ο ζωγράφος Tadanori Yoko-o και ο τραγουδιστής / ηθοποιός Akihiro Miwa. Ήταν επίσης γνωστός για το αισθητικό και σωματικό του πάθος για την ομοφυλοφιλία. Βέβαια, η ύπαρξή του και οι ενέργειές του δεν εμπίπτουν σε συμβατικές κατηγορίες πολιτικών. Αλλά ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο - και με τη ναρκισσιστική προσπάθεια θανάτου του και την ακαταμάχητη επιθυμία του να δείξει το σώμα του που πεθαίνει σε ακραία αγωνία - πρέπει να θεωρηθεί ως κατ' εξοχήν φασιστικό, στην εποχή των μέσων μαζικής ενημέρωσης και του θεάματος.
 

Από την έκρηξη της οικονομικής φούσκας στα μέσα της δεκαετίας του '90 στην Ιαπωνία, οι υποσχέσεις της μεσαίας τάξης έχουν παραβιαστεί. Το όνειρο να έχεις ένα σπίτι στα προάστια με δύο παιδιά και ένα αυτοκίνητο έχει ξεθωριάσει. Μέσω των νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων, η επισφάλεια της εργασίας έχει εξαπλωθεί σε ολόκληρη την κοινωνία. Τα σημάδια της κοινωνικής αποσύνθεσης έχουν εμφανιστεί ως τριβές σε διάφορους τομείς. Αυτή η κατάσταση έχει ενισχύσει τις φασιστικές τάσεις των κοινών, εμφανείς σε καθημερινές συνθήκες, όπως πειθαρχία, εκφοβισμό και βία σε οικογένειες, σχολεία και στο χώρο εργασίας, και στην κοινωνία γενικότερα, με τη μορφή εκτροπής όσων αποκλίνουν από τους κοινωνικούς κανόνες ( ή μόδα) και το μίσος των (ιδιαίτερα των Ασιατών) αλλοδαπών.
 

Το μαζικό ξενοφοβικό κίνημα Zaitoku-kai (Πολίτες ενάντια στα ειδικά προνόμια κατοίκων αλλοδαπών) ιδρύθηκε το 2006 και παραμένει ενεργό ακόμα και σήμερα. Μία από τις κύριες τακτικές του είναι να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο (ειδικά το Twitter) και άλλα μέσα για να οργανώνει χαλαρά δράσεις που έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύουν τη μέγιστη προσοχή του κοινού. Τα μέλη αυτής της ομάδας δεν αποτελούνται πλέον μόνο από macho άνδρες. Περιλαμβάνει τώρα «φυσιολογικούς πολίτες» ποικίλης ηλικίας και φύλου - φυσιολογικό εκτός από τη χρήση ρατσιστικής γλώσσας που απευθύνεται σε κατοίκους Κορεάτες, στους οποίους φωνάζουν δυνατά σε κορεατικές κατοικημένες περιοχές και κοντά σε κορεατικά σχολεία.
Στους κύκλους των συντηρητικών του κατεστημένου, η άρνηση της σφαγής του Ναντζίνγκ και η εκμετάλλευση των comfort γυναικών (σκλάβων για σεξ) είναι ευρέως διαδεδομένη, με τη συμμετοχή γνωστών πολιτικών και ακαδημαϊκών!
 

Αποκαλώ αυτήν την κουλτούρα που οδηγείται από εθνικιστικά θεάματα και άρνηση ιστορικών γεγονότων «πορνογραφικό φασισμό». Βασίζεται σε μια δυναμική της αποκάλυψης και της απόκρυψης, επιδειξιμανίας και της διάψευσης: αποκαλύπτοντας την ιδιωτική ζωή (της αυτοκρατορικής οικογένειας), επιδεικνύοντας το δικό του σώμα που πεθαίνει (στο θέαμα των μέσων ενημέρωσης) και τη γραφική γλώσσα του ρατσισμού, ενώ κρύβει τα βρώμικα μυστικά της ιστορίας 

Ο πορνογραφικός φασισμός ωθείται από την επιθυμία, να οργανώσει ένα μαρτύριο για το ομοιογενοποιημένο τερέν των μαζικών μέσων ενημέρωσης.
Αυτό το λουλούδι βρέθηκε κοντά στην πυρηνική μονάδα παραγωγής ενέργειας Fukushima Dai-ichi. Η Ιαπωνική Πρεσβεία αρνήθηκε να επιβεβαιώσει την προέλευση άλλων τέτοιων εικόνων από την περιοχή.

Ραδιενεργός εθνικισμός σε μια κοινωνία μετά την πυρηνική καταστροφή
Στην κοινωνία μετά την πυρηνική καταστροφή στην Ιαπωνία, η εθνική προσπάθεια θανάτου εκδηλώθηκε με τρεις κύριες μορφές:

  1. με την αυτοκτονία της εργατικής τάξης λόγω του «Abenomics» (οι οικονομικές πολιτικές του σημερινού πρωθυπουργού, Shinzō Abe εξ’ ου και το όνομα),
  2. ανταγωνισμός έναντι άλλων χωρών της Ασίας και
  3. το έργο ανασυγκρότησης της Φουκουσίμα και στήριξης της τοπικής οικονομίας καταναλώνοντας εθελοντικά τα επιβαρυμένα με ακτινοβολία τρόφιμα.
Εστιάζοντας στη μείωση του ποσοστού ανεργίας - σε μεγάλο βαθμό μέσω της εισαγωγής της κατανομής εργασίας - το Abenomics καθιστά τις συνθήκες εργασίας όλο και πιο ασταθείς και επισφαλείς. Μετατρέπει ολόκληρο τον εργαζόμενο πληθυσμό σε «εργάτες». Πολλοί άνθρωποι αναμένουν ότι θα καταστραφούν από υπερβολική εργασία σε νεαρή ηλικία. Αλλά τουλάχιστον όσον αφορά τις στατιστικές, το Abe είναι εκπληκτικά δημοφιλές, με βαθμολογία έγκρισης απο το λαό περίπου στο 60 έως 70 τοις εκατό.
 

Η ιαπωνική κυβέρνηση είναι όλο και πιο απομονωμένη στην Ανατολική Ασία, εν μέρει λόγω των διαφορών με την Κίνα σχετικά με νησιωτικά εδάφη, και εν μέρει λόγω προκλητικών επισκέψεων Ιαπώνων πολιτικών στο Yasukuni Shrine, ένα ιερό για τους Ιάπωνες νεκρούς του πολέμου. Ωστόσο, η κυβέρνηση επιμένει στην «εθνικιστική της υπερηφάνεια» και συνεχώς εξυπηρετεί την ηγεμονία των ΗΠΑ στην περιοχή (επικαλούμενη το δικαίωμα της «συλλογικής αυτοάμυνας»).
Μετά την πυρηνική έκρηξη της Φουκουσίμα, οι άνθρωποι έχουν εκτεθεί όχι μόνο σε ακτινοβολία αλλά και σε πλήθος θεαμάτων και χείμαρρους πληροφοριών. Η στρατηγική των κυβερνώντων δυνάμεων - η κυβέρνηση, οι εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τα μέσα ενημέρωσης - δεν είναι η ίδια όπως ο έλεγχος των πληροφοριών σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Φαίνεται αντ'αυτού να βασίζεται σε μια τακτική χαρακτηριζόμενη από αναποφασιστικότητα. 


Αυτή η τακτική επιτρέπει τη διάδοση μιας πληθώρας θεαματικών γεγονότων στο κοινό (για παράδειγμα, το ατελείωτο ράντισμα με νερό των καταστροφικών αντιδραστήρων), ενώ αναβάλλει επ' αόριστο οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με την αλήθεια των πληροφοριών που τίθενται σε κυκλοφορία (ιδιαίτερα σχετικά με τη μόλυνση από την ακτινοβολία και τις επιπτώσεις της στη ζωή των οργανισμών). Μέσα σε αυτό το θέαμα/σούπα πληροφόρησης, η εκστρατεία «Φάτε και στηρίξτε τη Φουκουσίμα» έχει αναδειχθεί ως η πρωτοπορία μιας εθνικιστικής κίνησης θανάτου, της οποίας οι υποστηρικτές βρίσκονται στο Υπουργείο Γεωργίας, Δασών και Αλιείας και σε μια σειρά αλυσίδων σούπερ μάρκετ, και προφανώς και σε ορισμένους καταναλωτές.

Εδώ, η καταλυτική προϋπόθεση είναι το κοινωνικό σύνολο που ονομάζεται Ιαπωνία και ο οικονομικός και βιομηχανικός έλεγχός στην ευημερία των μεμονωμένων φορέων.
Αντί να υποστηρίζει την απομάκρυνση κατοίκων από τις βεβαρυμμένες με ραδιενέργεια περιοχές, προτεραιότητα των κυβερνώντων δυνάμεων είναι η ανασυγκρότηση της Φουκουσίμα δεσμεύοντας όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους σε αυτήν την απίστευτη γη. Αυτό το κίνητρο ενθαρρύνεται επίσης από πνευματικές και πολιτιστικές παρεμβάσεις (π.χ., το Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης του Fukushima Daiichi, το Project Fukushima και ούτω καθεξής).
 

Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις περιοχές ενδιαφέροντος που συμμετέχουν στην ανοικοδόμηση.
Πρώτον, η ανοικοδόμηση είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική οικονομία και τις τοπικές βιομηχανίες.
Δεύτερον, για τη διατήρηση και ενίσχυση των λειτουργιών του μητροπολιτικού δικτύου (του Τόκιο) και
Τρίτον, για την αποτροπή ύφεσης της παγκόσμιας οικονομίας.

Αυτοί οι τομείς είναι χαοτικά συνδεδεμένοι αυτή τη στιγμή. Οι επερχόμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο το 2020 προσφέρουν τη καλύτερη δυνατή ευκαιρία να αναδιαταχτούν σωστά και σε μια ιεραρχία (παγκόσμια, εθνική, μητροπολιτική και τοπική). Εν τω μεταξύ, η διατήρηση της πυρηνικής ενέργειας της Ιαπωνίας –ακόμη και μετά την καταστροφή και παρά την πιθανή επανάληψη των σεισμών– εξακολουθεί να αποτελεί μέρος της κεντρικής πολιτικής της κυβέρνησης, η οποία, εξάλλου, είναι απαραίτητη για ένα παγκόσμιο καθεστώς που βασίζεται στην ατέρμονη ανάπτυξη σε πυρηνική ενέργεια και όπλα.

Δηλαδή, η τριάδα της διαστροφής - εικονικός ολοκληρωτισμός, πορνογραφικός φασισμός και ραδιενεργός εθνικισμός - υπάγεται στον παγκόσμιο καπιταλισμό.
 

Μια τελευταία λέξη: οι ζημιές από την τρέχουσα πυρηνική καταστροφή δεν κατανέμονται ομοιόμορφα μεταξύ του πληθυσμού. Εάν η ατελείωτη εξάπλωση ραδιενεργών νουκλεϊδίων και οι επερχόμενες επιπτώσεις τους στις μορφές ζωής μπορούν να ονομαστούν αποκαλυπτικά, τότε είναι μια «συνδυασμένη και άνιση αποκάλυψη» (Evan Calder Williams). Βιώνεται διαφορετικά ανάλογα με την τάξη, την ηλικία, το φύλο, την περιοχή και τον τρόπο ζωής. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ραδιενεργός εθνικισμός λειτουργεί για να κάνει μεταξύ των πολιτών τις εμπειρίες πιο συνδυασμένες και πιο ομοιόμορφες, διατηρώντας παράλληλα την «ανισότητα» πρός όφελος της άρχουσας τάξης. Είναι μια έκκληση για περαιτέρω οικονομική άνθηση σε αντάλλαγμα για την καταστροφή των υπαρξιακών επιπέδων μας - μυαλό/ σώμα, κοινωνία και περιβάλλον. 

Η αποσύνθεση αυτών των επιπέδων που έχει ήδη ξεκινήσει, διαβρώνει τόσο την ευημερία μας όσο και τις κοινωνικές μας σχέσεις - που είναι το πραγματικό πεδίο μάχης μεταξύ των επαναστατικών ενεργειών και της (διεστραμμένης) τριάδας.


Sabu Kohso is a political and social critic, translator, scholar, and a long-time activist in the global and anti-capitalist struggle. A native of Okayama, Japan, Sabu has lived in New York City since 1980. He has published several books on urban space and struggle in Japan and Korea, and has translated books by Kojin Karatani and David Graeber.
© e-flux and the author


1"...Ακολουθώντας τη διατύπωση του Μαρκούζε περί πολιτικού έρωτα [political eros], ανέπτυξα την έννοια της επίδρασης του έρωτα [eros effect] στο βιβλίο μου για την παγκόσμια φαντασία του 1968, προκειμένου να εξηγήσω την ταχεία διάδοση των επαναστατικών επιδιώξεων και δράσεων. Η επίδραση του έρωτα αποκρυσταλλώνεται στην ξαφνική και ταυτόχρονη εμφάνιση διεθνώς εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, οι οποίοι καταλαμβάνουν τον δημόσιο χώρο και καλούν για την υλοποίηση μιας εντελώς διαφορετικής πολιτικής πραγματικότητας. Άλλες διαστάσεις αυτού του φαινομένου περιλαμβάνουν την ταυτόχρονη εμφάνιση εξεγέρσεων σε πολλά μέρη του κόσμου, τη διαισθητική ταύτιση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων πέρα από τις διαχωριστικές εθνικές και εθνοτικές γραμμές, την κοινή τους πίστη σε νέες αξίες και την αναστολή φαινομένων της καθημερινής, "φυσιολογικής" ρουτίνας όπως οι ανταγωνιστικές πρακτικές, η εγκληματική συμπεριφορά και η πλεονεξία. Κατά τη γνώμη μου, είναι η ίδια η ενστικτώδης ανάγκη για ελευθερία που μετατρέπεται σε συλλογικό φαινόμενο κατά τη διάρκεια των στιγμών της επίδρασης του έρωτα...". (Τζωρτζ Κατσιαφίκας,)
2https://www.eroseffect.com/bio/bio.html

Ετικέτες