31 Ιαν 2021

Θεσσαλονίκη:Ο δρόμος έχει τη δικιά του διαπλοκή? Το άτομο σαν πολίτης και αυτοδιοικητικός. Ανάγνωση σε 2 '

 Ο δρόμος έχει τη δικιά του διαπλοκή?

Αυτοδιοικητική διαπλοκή σε δημόσια έργα για εξυπηρέτηση αστικών και μεσαίας τάξης συμφερόντων? 

Το παράδειγμα της οδού Αλεξανδρείας στη Θεσσαλονίκη, δείχνει ότι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας ετσι κι αλλιώς πρέζας (μόναδα μέτρησης) αστικής ανάπτυξης, δεν επιτρέπεται να γίνεται μόνο πρός όφελος της λεγόμενης αστικής -ή καλύτερα αφού δεν υπάρχει εδω μια τέτοια τάξη-, μεσαίας τάξης σε μια πόλη.

Δεν πρόλαβα την οδό Αλεξανδρείας πριν από την ανάπλασή της καθώς μετακόμισα στη Θεσσαλονίκη το 2015, οπότε δεν έχω φωτογραφίες της κατάστασή της από τότε.

Όμως δεν μας εμποδίζει να αναφερθούμε στις προσβλητικές  ενέργειες εκ μέρους του ιθυνόντων των Δημαρχιακών υπηρεσιών και των διοικητικών και Δημάρχων που συμφώνησαν σε έργα που θίγουν  άλλους κατοίκους διπλανών οδών. Τι εννοούμε?

Παίρνουμε με τη σειρά τις φωτογραφίες και παρατηρούμε τη κατάστασή τους, πράσινο και  δένδροφύτευση, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων,  και παρκαρίσματος κάδων απορριμμάτων, πασαλάκια  κλπ.

Μια φωτογραφία κατ αρχήν για εισαγωγή στο θέμα.

Σουρεαλιστικό πεζοδρόμιο στη Θεσσαλονίκη

Α) Όλες οι οδοί εκατέρωθεν της οδούς Αλεξανδρείας έχουν τη παρακάτω εικόνα. Ξεκινώντας από την λεωφόρο  Β. Όλγας προς Χαλκιδικής στο ύψος Μ Μπότσαρη, οι παράλληλες της Αλεξανδρείας μεταξύ Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα.

 


 Β) Παρακάτω μια εικόνα σήμερα(Ιανουάριος 2021) της Αλεξανδρείας που συνεχίζει μετά την οδό Πέτρου Συνδίκα. Αφέθει στη μοίρα της και  όλο το υπόλοιπο τμήμα της.

 


Γ) Και τέλος στο τμήμα  της Αλεξανδρείας, από την Οδό Μπότσαρη έως την οδό Πέτρου Συνδίκα. 

Η Αλεξανδρείας απο την είσοδο της οδού Πέτρου Συνδίκα(Ιαν 2021)
 

 Δ) Το επίμαχο τμήμα, για το οποίο συνέβησαν όλα αυτά. Γιατί αυτή η εξόφθαλμη διαφορά στην ανάπλαση της, με δενδροφυτέυσεις και προκατασκευασμένες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, και χώρους για στάθμευσης κάδων απορριμμάτων? Η απάντηση εμφαίνεται  από τις επόμενες φωτογραφίες.

 

Οδός Αλεξανδρείας από Μπότσαρη (κάτω) και απο Αναλήψεως (πάνω)

Εδω υπάρχει λοιπόν οικόπεδο γνωστής οικογένειας  στη Θεσσαλονίκη. Το ένα τέκνο ήταν και τότε που εγινε το έργο, αλλα είναι και τώρα Δημοτικός Σύμβουλος με άλλη παράταξη και το δεύτερο τέκνον, θήλυ, ήταν μέχρι πρόσφατα πρόεδρος μιας Κοινότητας  του Δήμου Θεσσαλονίκης. 

Ε) Το οικόπεδο και το ΚΑΠΗ

Στην σχετικά μεγάλη πολυκατοικία  που είναι χτισμένη στο οικόπεδο έχει νοικιαστεί και στο ισόγειο γωνιακό ακίνητο στο Δήμο για λειτουργία του δημοτικού ΚΑΠΗ.


Δε νομίζω να χρειάζονται περισσότερες εξηγήσεις γιατί η Αλεξανδρείας μεταξύ Μπότσαρη και Π. Συνδίκα είναι νοικοκυρεμένη που λέμε και εκατέρωθεν είναι οι δρόμοι σε άθλια κατάσταση?

 Ήταν ένα από τα πρώτα έργα που έκανε η Δημαρχία Μπουτάρη.

Τον Ιανουάριο του 2021 έγινε αντικατάσταση των νεκρών δένδρων στην οδό Μπότσαρη,καθώς ήταν το 60% νεκρά έως το ύψος της οδού Δελφών, εξ αιτίας της παγωνιάς του 2016.

Και φυσικά στην οδό Αλεξανδρείας υπήρχαν και 11 δένδρα νεκρά, τα οποία και αυτά με τη ίδια λογική αντικαστήθηκαν

Θα μου πεί κάποιος . Στις οδούς που δεν υπάρχει κανένα δέδνρο και καθόλου πράσινο τη αντικατάσταση να κάνουν? Σωστό κι αυτό!

Και αν δεν ηταν στο πρόγραμμα με κόκκινη προτεραιότητα και στην Αλεξανδρείας η αντικατάσταση, αν δεν ήταν κάποιος μέσα από το Δήμο που να γνώριζε αναφορικά με τα έργα του Δήμου, θα γινόταν η αντικατάσταση των 11 δένδρων στην Αλεξανδρείας? Μάλλον OXI.

Θα συνεχίσουν και θα πουν ίσως. Πρωτα κάνουμε την αντικτάσταση των νεκρών δένδρων, όχι αυτών που λείπουν απο τις μέχρι πρόσφατες θέσεις τους, και μετα κάνουμε ανάπλαση των δρόμων. Εδω όμως δεν θα συμφωνήσουμε.

 Δικό σας το συμπέρασμα αν και κατά πόσο υπάρχει διαπλεκόμενη και ίσως και με στοιχεία διαφθοράς συνέργεια Δήμου και πολίτη στην Αυτοδιοίκηση.

 

 

Ετικέτες