Οι γυναίκες lifestyle influencers αλλάζουν το πρόσωπο της ακροδεξιάς – podcast
Όταν σκέφτεστε την άκρα δεξιά, πιθανότατα φαντάζεστε ομάδες νέων, λευκών ανδρών που μεταφέρουν εικόνες με σβάστικες ή πυρσούς, όπως αυτές που είδαμε στη συγκέντρωση Unite the Right στο Σάρλοτσβιλ της Βιρτζίνια το 2017.
Αλλά το πρόσωπο της ακροδεξιάς αλλάζει, τουλάχιστον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτό το επεισόδιο του podcast The Conversation Weekly , ακούμε για μια νέα έρευνα σχετικά με μια ομάδα γυναικών influencers που εμπορεύονται ακροδεξιά ιδεολογία σε mainstream πλατφόρμες όπως το Instagram και το YouTube.
Η Eviane Leidig είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Tilburg στην Ολλανδία, εστιάζοντας στην ακροδεξιά ιδεολογία, το φύλο και το διαδίκτυο. Πέρασε αμέτρητες ώρες ακολουθώντας τους λογαριασμούς και τις αναρτήσεις γυναικών ακροδεξιών influencers για να ερευνήσει το νέο της βιβλίο για το θέμα.
Μερικοί από αυτούς τους influencers, διαπίστωσε, μοιράζονται αυτό που θα περίμενε κανείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: μαθήματα ομορφιάς, επιμελημένες φωτογραφίες ενός όμορφου σπιτιού και προτάσεις προϊόντων. Αλλά διάσπαρτα με αυτά μπορεί να είναι αντισημιτικές θεωρίες συνωμοσίας, αντιφεμινιστικά μηνύματα και λευκά εθνικιστικά συναισθήματα.
«Συγχωνεύουν τόσο την πολιτική τους ιδεολογία όσο και τις προσωπικές τους μάρκες σε μία», λέει ο Leidig.
Ενώ μεγάλο μέρος της τεχνολογίας είναι σχετικά νέο, η Leidig λέει ότι οι τάσεις που παρατήρησε έχουν ρίζες στη δεξιά πολιτική ιστορία.
Τα μηνύματα είναι μάλλον συνεπή με την ιστορία της συντηρητικής σκέψης, όσον αφορά τις έννοιες σχετικά με τους παραδοσιακούς ρόλους των φύλων για τις γυναίκες και τους άνδρες.
Η Leidig λέει ότι οι γυναίκες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη στρατολόγηση και τη νομιμοποίηση ακροδεξιών κινημάτων. Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κάνουν την εξτρεμιστική ιδεολογία «να φαίνεται αποδεκτή».
Όπως το έθεσε ένας πρώην ακόλουθος από τον οποίο πήρε συνέντευξη: «Ένα κίνημα χωρίς γυναίκες είναι καταδικασμένο να αποτύχει».
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την έρευνα της Leidig για τις γυναίκες influencers, ακούστε ολόκληρο το επεισόδιο του podcast The Conversation Weekly .
Commissioning Editor, Politics + Society, The Conversation Weekly Podcast
Interviwed Postdoctoral fellow, Tilburg University
Claudia Lorenzo Rubiera Culture Editor