20 Ιαν 2024

ΜΑΝ. "Αδύνατον για το υδρογόνο να ανταγωνιστεί τα ηλεκτρικά φορτηγά", σήμερα.




Διευθύνων Σύμβουλος της Man: «αδύνατο» για το υδρογόνο να ανταγωνιστεί τα BEVs(Battery Electric Vehicle)

MAN Trucks says hydrogen will never work, bets the farm on batteriesΟ Alexander Vlaskamp, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας κατασκευής βαρέων φορτηγών MAN Truck &; Bus, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ήταν «αδύνατο για το υδρογόνο να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας». Αλλά αν αυτό είναι αλήθεια, γιατί η MAN εξακολουθεί να εργάζεται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου;

Είτε βρίσκεστε ανάμεσα σε γνώστες της βιομηχανίας είτε σε μια ομάδα ‘αγωνιστών’  του πληκτρολογίου στο Facebook, οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα να βρείτε κάποιον πρόθυμο να υποστηρίξει ότι το υδρογόνο, όχι οι μπαταρίες, θα τροφοδοτούν τα οχήματα του αύριο. Αλλά ένα μέρος που δεν θα ακούσετε αυτό το επιχείρημα είναι το c-suite της MAN Truck &; Bus, όπου ο διευθύνων σύμβουλος της MAN, Alexander Vlaskamp, ισχυρίζεται ότι η εταιρεία του δεν βλέπει το υδρογόνο ως βιώσιμο καύσιμο για τις μεταφορές.

"Είναι άλλο πράγμα να έχεις την τεχνολογία και άλλο πράγμα να είναι βιώσιμη η τεχνολογία", δήλωσε ο Vlaskamp στο ισπανόφωνο περιοδικό Expansión (μετάφραση από τα ισπανικά). «Το πράσινο υδρογόνο δεν είναι διαθέσιμο για τις μεταφορές και δεν έχει νόημα η μετάβαση από το ντίζελ στο υδρογόνο εάν η πηγή ενέργειας δεν είναι βιώσιμη».

Λάβετε υπόψη ότι υπάρχουν δύο τρόποι για να εξετάσετε την έννοια της βιωσιμότητας όσον αφορά τα επαγγελματικά φορτηγά. Το πρώτο είναι η βιωσιμότητα της επιχείρησης (μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με τον τρόπο που ήμασταν) και το δεύτερο είναι η περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Ο Vlaskamp κάνει μια προσπάθεια να επισημάνει ότι το υδρογόνο, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν είναι βιώσιμο με καμία έννοια της λέξης.

 

Κορυφαίο σχόλιο από ctromley

Εργάστηκα ως μηχανικός σε μια εταιρεία αντλιών και κάποια στιγμή μου ανατέθηκε ένα τμήμα ειδικών αντλιών. Ένα από τα έργα τους ήταν η προμήθεια αντλιών "ανεφοδιασμού" για σταθμούς υδρογόνου στην Καλιφόρνια.

Σε κάποιο σημείο συζήτησα τη συμμετοχή μου στα ηλεκτρικά οχήματα και την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση μεταξύ αυτής της ομάδας ότι το H2 ως πηγή καυσίμου δεν οδηγούσε πουθενά. Ενώ θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια κέρδη και να αποκτήσουμε κάποια νέα εμπειρία αποδεχόμενοι έργα στον κλάδο, ένιωσα ότι ήταν τεράστιο λάθος να υποθέσουμε ότι επρόκειτο να είναι οποιοδήποτε είδος μακροπρόθεσμης πηγής εσόδων.

Με ανακούφιση, ο προϊστάμενός μου μου είπε ότι αυτός και τα στελέχη το γνώριζαν ήδη αυτό. Είναι μια ευκαιρία για έσοδα, οπότε κάνεις την πώληση, αλλά μην βασίζεσαι μελλοντικά σε αυτήν. Εκείνη τη στιγμή το μόνο χρήμα στον κλάδο για το οποιοι μπορούσαμε να μιλήσουμε ήταν οι κρατικές επιχορηγήσεις που καθοδηγούνταν από τους λομπίστες της Η2.

Το όλο θέμα είναι μια απάτη. Το πράσινο Η2 έχει νόημα μόνο με πλεονάζουσα χωρητικότητα δικτύου, και αν έχετε αξιοπρεπή διανομή και εξακολουθείτε να έχετε ορυκτά καύσιμα στο δίκτυο, δεν μπορείτε πραγματικά να πείτε ότι έχετε πλεονάζουσα χωρητικότητα, έτσι δεν είναι; Οποιαδήποτε ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την παραγωγή πράσινου Η2 ΔΕΝ εκτοπίζει τα ορυκτά καύσιμα από το δίκτυο, έτσι δεν είναι; Οπότε πώς είναι πράσινη;


Ο Vlaskamp ξεκινά επισημαίνοντας ότι

  •      το πράσινο υδρογόνο είναι πολύ πιο ακριβό στην παραγωγή από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές όπως η αιολική και η ηλιακή. Συνεχίζει εξηγώντας ότι, εκτός από το υψηλότερο κόστος παραγωγής ανά μονάδα χρησιμοποιήσιμης ενέργειας, το υδρογόνο

«Και δεν είναι πράσινο. Και όταν έχουμε πράσινο υδρογόνο θα είναι απαραίτητο για τη βαριά βιομηχανία χάλυβα, τσιμέντου ή πλαστικού».

Έτσι, αν όλα αυτά είναι αλήθεια, γιατί η MAN συνεχίζει να επενδύει στην έρευνα υδρογόνου; «Μόνο για να ελέγξουμε τον τομέα μας», ισχυρίζεται ο Vlaskamp. «Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε υδρογόνο για μεταφορές το 2035, αλλά μόνο εάν υπάρχει αρκετό πράσινο υδρογόνο στη σωστή τιμή και υπάρχει η απαραίτητη υποδομή».

Σχεδόν κάθε σημαντικός παίκτης της βιομηχανίας - από  τη Hyundai και τη Volvo έως  την Bosch και την Cummins  - επενδύει σε κάποια μορφή φορτηγών που κινούνται με υδρογόνο. Ως εκ τούτου, είναι εκπληκτικό να βλέπουμε τον διευθύνοντα σύμβουλο ενός σημαντικού παίκτη να τάσσεται κατά του υδρογόνου ως βιώσιμης πηγής καυσίμου. Όλα αυτά κάνουν τα νέα αυτής της εβδομάδας για μια επίσημη συνεργασία με την ABB για τη φόρτιση μεγαβάτ να φαίνονται πολύ πιο σημαντικά για το μέλλον των καθαρών φορτηγών από ό, τι πριν από λίγες ημέρες!

 

Ετικέτες