6 Αυγ 2020

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΟΡΦΑΝΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΛΩΡΙΔΕΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ, Διάβασμα σε 1'

ΟΡΦΑΝΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΛΩΡΙΔΕΣ. Μισά πράγματα γίνονται στη πόλη... πάλι

στην Εγνατία(Κ. Καραμανλή)!

Αφήστε ελεύθερους  τους μονόδρομους  -που επιτρέπουν το πλάτος τους και τα επιτρεπόμενα σταθμευμένα αυτοκίνητα- στους ποδηλάτες και προς τις δύο κατευθύνσεις, θα λυθεί σε μεγάλο βαθμό  α) το πρόβλημα της ποδηλατοκίνησης  και β) θα συμβάλει στα θετικά της βιώσιμης αστικής κινητικότητας της πόλης .

Προστατευόμενη προδηλατολωρίδα επι Εγνατίας (Κ. Καραμανλή)

Πάνε να κάνουν κάτι και το κάνουν μισό. Γιατί όμως? Η συγκεκριμένη δεν είναι πολιτική ενός Δήμου που θέλει να δείξει ότι σκέφτεται βιώσιμα και με όραμα για τους πολίτες του και ιδιαίτερα για τους νέους.

Δυο νέες ποδηλατολωρίδες δημιούργησαν(παρόλο που υπήρχαν περίπου 4 χλμ., αρκετά για τη Θεσσαλονίκη   προς συντήρηση και αναβάθμιση) , και οι δυο είναι ορφανές. Μία στην οδό Νίκης μήκους 1  χλμ. περίπου και μια στην Εγνατία μήκους περίπου 3 χλμ.  Δεν δημιουργείς μια προσωρινή ποδηλατολωρίδα - όπως την ονόμασε ο Δήμαρχος, και μάλιστα είπε μέχρι Νοέμβριο 2020(?) - επί του ταχύτερου ενδοαστικού οδικού άξονα, έτσι ορφανή χωρίς προσβάσεις από μερικές τουλάχιστον γειτονιές ή διασυνδέσεις με 3-4 κάθετους  με κατεύθυνση βόρεια νότια της πόλης για να μπορούν να έχουν ασφαλή πρόσβαση όσο περισσότεροι πολίτες, και όχι μόνο οι θαρραλέοι, αλλιώς προς τι η προσπάθεια.

Μήπως το σενάριο λέγεται: μιλούν όλοι για ποδηλατολωρίδες, αγόρασαν τόσοι πολλοί ποδήλατα λόγω του ότι είδαν άδεια τη πόλη τη περίοδο του περιορισμού των κινήσεων(τα ποδήλατα έχουν μειωθεί ήδη πάλι στο 1/3 αυτών που είχαν βγει “παγανιά για λίγο”), στο εξωτερικό όλες οι μεγάλες πόλεις ανασχηματίζουν την αστική  κινητικότητα τους και δημιουργούν pop up bikelanes(προσωρινές ποδηλατολωρίδες), ας δημιουργήσουμε και εμείς μια ποδηλατολωρίδα σε ένα οδικό άξονα που ναι μεν είναι σημαντικός για αυτοκίνητα αλλά όχι για την ποδηλατοκίνηση.  Θα φωνάξουμε τα ΜΜΕ να το δείξουν. Έργο!

Στις 06.08 προγραμμάτισα – άσχετα αν είναι  καλοκαιρινές διακοπές θα το επαναλάβω το Σεπτέμβριο- στις 11:30 να βρίσκομαι γωνία Μπότσαρη και Εγνατία να παρακολουθήσω τη κίνηση των ποδηλάτων επι της ποδηλατολωρίδας. Σε 5 ‘ πέρασαν 2 ποδηλάτες. Στο τέλος όταν θα γίνει η αξιολόγηση, θα πει ο Δήμος: δεν χρησιμοποιήθηκε αρκετά ο ποδηλατόδρομος, οπότε τον ακυρώνουμε. Φυσικά αυτό θα γίνει αφού δεν έχει ο πολίτης ασφαλή πρόσβαση προς το τμήμα αυτό της Εγνατίας. Επιπλέον δημιουργήσαμε πρόβλημα στους οδηγούς αυτοκινήτων  - κάτι που είναι νομοτελειακό να γίνει πάντα όταν λύνεις ένα πρόβλημα κάπου δημιουργείς ένα πρόβλημα κάπου αλλού αν δεν το έχεις σκεφτεί ex ante. Και μάλλον  αυτό έχει σκοπό ο Δήμαρχος καθώς το εκλογικό σώμα είναι αρκετά μεγάλο για να το αψηφήσει αφού ήδη πολλοί  παραπονιούνται.

Όμως αφού κάνατε το κόπο στην Εγνατία,


συνεχίστε μέσω άλλων οδικών αξόνων την ασφαλή  διέλευση των ποδηλάτων πρός δυτικά τουλάχιστο μέχρι Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου.

Δημιουργήστε  καθέτους πρόσβασης, επιτρέποντας και στους μονόδρομους(με μια πλευρά σταθμευμένα αυτοκίνητα και ελάχιστο πλάτος βλέπε παρακάτω)  να οδηγούν οι οδηγοί αυτοκινήτων 30 km/h και οι ποδηλατες και προς τις δύο κατευθύνσεις, με διαγραμμίσεις επί της ασφάλτου. 

 

Προϋποθέσεις 

    Επιτρεπόμενη μέγιστη ταχύτητα = 30 km / h

    Χαμηλό κυκλοφοριακό φορτίο

    Πλάτος λωρίδας  κατά κανόνα χωρίς σταθμευμένα αυτοκίνητα. = 3,50 m,  για κανονικό λεωφορείο,

    Πλάτος λωρίδας με μια πλευρά σταθμευμένα αυτοκίνητα,= 4,00 m

    Καθαρή κυκλοφοριακή ορατότητα και καθοδηγικότητα 

    Διαδρομή συνάντησης  "μόνο μικρού μήκους", που σημαίνει μέγιστο 400 m

    Εάν είναι απαραίτητο,  εφαρμόζονται τα ακριβή μέτρα στις διασταυρώσεις των μονόδρομων.

     

Με τα παρακάτω σήματα κυκλοφορίας μπορεί ο Δήμος με τη Περιφέρεια μαζί να δημιουργήσουν ένα ασφαλές δίκτυο ποδηλατολωρίδων, σιγά σιγά, για να διευκολύνει τη διέλευση των ποδηλάτων και τη χρήση των ποδηλάτων από περισσότερους.

 

 

Ετικέτες