2 Ιουν 2018

zaungastnic: Ανακαλύψτε τη φέρουσα ικανότητα της νέας παραλίας και διαχειριστείτε την εμπορική ιδιωτικότητα του Δημόσιου χώρου

Κανονικοποιήστε [1] αειφορικά  τις  μικροεπιχειρηματικές/οικογενειακές δράσεις στους δημόσιους χώρους -  Ρυθμίστε την φέρουσα ικανότητα της νέας παραλίας. Μια διαφορετική προσέγγιση της λειτουργίας των μικροεπιχειρηματιών ενεργειών σε δημόσιους χώρους στα πλαίσια αειφόρου αστικής ανάπτυξης, με παράδειγμα τη νέα παραλία.

Διάβασμα σε 4’

«Είμαι Δημοτικός Σύμβουλος… και εσείς  παράνομοι είστε, σας ανέχεται απλά ο Δήμος»,  « … και εν πάση περιπτώσει ο  Δήμος δεν μπορεί να δώσει άδειες,  …  η ελληνική κοινωνία ζει χρόνια τώρα στη παραβατικότητα».  Πετάγεται μία  κυρία δίπλα του: «δεν βλέπετε την ασχήμια της παραλίας, τι αισθητική είναι αυτή?»   Τι  λόγος! . « Το μικρό δαχτυλάκι της Ολυμπιάδος» Αυτά λόγω ενός van (όπως στη φωτογραφία) που είχε παρκάρει στη νέα παραλία στα πλαίσια μιας έκθεσης φωτογραφίας το καλοκαίρι 2017.


Παγιώνονταιι καταστάσεις εμπορευματικότητας

THS28092017 Διάβασμα σε 4 ‘

Ας συντάξουν οι υπηρεσίες του Δήμου - είναι ικανές (?)- ένα κανονισμό λειτουργίας του δημόσιου αυτού χώρου και να τον εφαρμόσουν.  Ας συνεργαστούν με το ΑΠΘ -έχει το επιστημονικό know how- για μια μελέτη φέρουσας ικανότητας για την παραλιακή ζώνη, Όχι απλά απαγορεύσεις. Έτσι θα αισθάνεται ο κάθε ένας πολίτης ότι κάποιος κυβερνά το τόπο του, θα προστατευτεί από υπερεκμετάλλευση η παραλιακή ζώνη και θα μπουν στη σωστή θέση τους  και όλοι αυτοί που θεωρούν την παραλιακή ζώνη "υιοθετημένο παιδί τους". Και δεν έχουμε την καλύτερη φήμη σαν γονείς ότι είμαστε οι καλύτεροι γονείς, δηλαδή που αγαπάμε κυρίως τα παιδιά μας και όχι πρώτα τις δικές μας ανάγκες.

Δείτε όμως και την ηθική πλευρά του δημόσιου χώρου και όχι μόνο  το ανθρωποκεντρικό ήθος και την μεσοαστική αισθητική.  Στηρίξετε την βιωσιμότητα δηλαδή την μακροχρόνια ύπαρξη της ζώνης της παραλίας, σαν ένας φυσικός χώρος και χώρος κοινωνικών παραστάσεων.  Αναπόσπαστο κομμάτι  για την κανονικοποίηση  της λειτουργίας της είναι και  η "υπάρχουσα" περιβαλλοντική μελέτη της νέας παραλίας- που προς το παρόν είναι εξαφανισμένη.  Κανείς δεν μιλάει γι’ αυτή. Που είναι αυτή, που βρίσκεται ? Για την φέρουσα ικανότητα του Δημόσιου χώρου έχουν ακούσει κάτι οι Pappas & Co ? Είναι η μοναδική φορά που θα μπορεί να μιλήσει το φυσικό και δομημένο της περιβάλλον έστω και μέσα από τα μάτια – δυστυχώς και πάλι- ανθρώπων σαν οντότητα και όχι σαν χαρακτήρες,  αλλά τουλάχιστον κάποιων που δεν αδιαφορούν για τη βιωσιμότητα.  Ας κοιτάξουμε μια φορά με φύσιο-, περιβαλλοκεντρικό ήθος την νέα παραλία, μετά από όλα αυτά που έχουν συμβεί εις βάρος της ήδη σε 3 περίπου χρόνια. Δείξτε ότι μπορείτε να χειριστείτε  μια σύγκρουση στόχων, και αρνηθείτε την κεφαλαιοποίηση και ‘ίδιο’-οικειοποίηση της νέας παραλίας,κυβερνήστε και εάν ναι, τότε βιώσιμα.

Τα κύρια προβλήματα που συναντιούνται είναι  a) το θέμα του δημόσιου χώρου, τα κριτήρια του σε σύγκριση με ένα ιδιωτικό χώρο και ο αποκλεισμός ορισμένων κοινωνικών ομάδων, υποκουλτούρων etc. και   β) η ασκούμενη υπερβολική πίεση επί της νέας παραλίας  σαν δομημένος αλλά και σαν φυσικός χώρος αστικής διαβίωσης, εν μέρη και μέσα σε ένα πρότυπο φαινόμενο παραβατικότητας που δεν μπορεί -όπως είπε και η ίδια Δημαρχιακή αρχή- να ελεγχθεί.[2]

Στο προκείμενο θα δοθεί έμφαση στο πρόβλημα της εμπορευματοποίησης μερικών χώρων στη  νέα παραλία. Οι προτάσεις φυσικά ισχύουν υπό την προϋπόθεση ύπαρξης και πλήρους λειτουργίας ενός ελεγκτικού συνεργείου του Δήμου. Θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι βγάζουν αρκετοί κάτοικοι της πόλης μεροκάματο! Για την Δημαρχιακή αρχή  ότι γίνεται για την οικονομική ανάπτυξη  μόνο του άστυ είναι σωστό. Αλλά θέλει  να ελέγχει και ποιος κερδίζει από το δημόσιο χώρο. Με τι κριτήρια? Και τα δυο συγχρόνως δεν είναι ηθικά.  Και αυτό στα πλαίσια της  οικονομιστικής της[3] ιδεολογίας .  Ξαφνικά όμως  ο Δήμαρχος σε ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι: «Θα βρω τρόπο να τους πε(α)τάξω έξω»[4] όλους αυτούς … που παρανομούν και ενοχλούν την αισθητική.  Ποιους? Παντού στο δημόσιο χώρο, η Δημοτική αρχή μπορεί να βάλει τάξη εάν θέλει, αλλά με ποιο τρόπο?  Θα τολμούσα να πω,  ότι παραμένει ανενεργή, φοβούμενη μην ανοίξει άλλο ένα μέτωπο από όπου θα έχει μεν εισοδήματα  χωρίς  όμως να μπορεί να το ελέγξει[5].

Χωροθέτηση-υποδομές-αισθητική: Χωροθέτηση σημείων  στη νέα παραλία με τροφοδοσία ρεύματος με μετρητές για να μπορεί ο πελάτης να πληρώνει και την κατανάλωση ρεύματος, και διαχωρισμός των στερεών αποβλήτων τους. Επίσης σημαντικό είναι και η παροχή νερού με μετρητή φυσικά, για να μπορεί ο χρήστης να καθαρίζει και το δάπεδο της παραλίας, εάν δεν πληρώνει ενοίκιο που θα είναι μέσα ενσωματωμένος και ο καθαρισμός της παραλίας. Εάν τελικά παραμείνετε στην πρόταση σας για αύξηση περιπτέρων αναψυχής στην νέα παραλία - ας μη μιλήσουμε για την αισθητική των ήδη υπαρχόντων κατασκευών-  «χωρίς να ρωτήσετε τη παραλία την ίδια»[6], βάλτε τους και δίπλα κοντά στα περίπτερα σας  για να λειτουργεί και ο ανταγωνισμός. Με αυτό τον τρόπο εκτός αυτού έχεις να ελέγξεις χωρικά 5 αντί 50 σημεία.  Φαντάζομαι ότι  ο κύκλος που θα μπορέσει να πληρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις δεν θα είναι μεγάλος. Εδώ δεν απαγορεύεις κάτι, επειδή δεν σου αρέσει αισθητικά ή δεν μπορείς να βλέπεις τα αντιαισθητικά καροτσάκια πώλησης προϊόντων με τους σκουρόχρωμους "γύφτους"[7] στη παραλία σου, ή τους πλανόδιους ηλεκτρικών gadgets.  Τοποθετείς μέρος του φυσιοκεντρικού, ανθρωποκεντρικού και παθοκεντρικού  ήθους  συνύπαρξης ανθρώπου- φύσης - δομημένου περιβάλλοντος σαν βάση για την ηθική λειτουργία της δημόσιας σφαίρας στη νέα παραλία. Δεν είναι εύκολο αλλά με προσπάθεια και συμμετοχή των ‘συμβαλλόμενων’ τα καταφέρνει μια κοινωνία με βούληση και αποφασιστικότητα.

Χώροι σε μήκος παραλίας από ‘Λευκό Πύργο’  έως και Μέγαρο μουσικής .   

Α) Διαγραμμισμένοι  χώροι επί της νέας παραλίας. Δυο σημεία από την εσωτερική, σύνορα φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της νέας παραλίας, εμβαδού 40 τμ ανά σημείο με 2 όμορφα βανάκια ή καντίνες street food  ανά σημείο με υποδομή ηλεκτρικού ρεύματος και μετρητές κατανάλωσης ρεύματος. Σύνολο δηλαδή 4 στο σύνολο. Τα βανάκια μπορεί να είναι και χωρίς μηχανή καύσης ή ηλεκτρικά (χαμηλότερη χρώση από την ΔΕΗ όταν συνδέονται στην παροχή ρεύματος) , απλά μεταφερόμενα . 

Β) Διαγραμμισμένοι χώροι επί της νέας παραλίας. Τρία  σημεία από την εσωτερική, σύνορα φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της νέας παραλίας, εμβαδού 10 τμ για 1 καντίνα  ανά σημείο για καντίνες  ζεστών και  κρύων ροφημάτων και αλκοολούχων ποτών, με ανάρτηση πίνακα «απαγορεύεται η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών … ». Το δάπεδο θα πρέπει να προστατεύεται από φθορές καθημερινής  χρήσης, λίπη,  ποτά, ροφήματα κλπ. Τραπεζάκια χαμηλά, θα επιτρέπονται μόνο για ΑΜΕΑ αλλά θα είναι πάντα ελεύθερο για τα ΑΜΕΑ.

Μπορεί να υπάρχει πάγκος μπροστά ενσωματωμένος στο βανάκι με σκαμπό ή το πολύ 3 όρθια τραπεζάκια στρογγυλά με 3 σκαμπό το κάθε ένα.  Οι χώροι στάθμευσης των van να βρίσκονται πλησίον των δημόσιων WC που θα λειτουργούν και θα συντηρούνται  πλήρως από το Δήμο. Κάθε άλλη στάθμευση  σε άλλο χώρο θα χρειάζεται ειδική άδεια ατό το Δήμο.

Πρώτες ύλες & υγιεινή παρασκευή εδεσμάτων: street food ¹ή  junk food/fast food. Όλες οι πρώτες ύλες παρασκευής να είναι νόμιμα αγορασμένες με τιμολόγιο για να γνωρίζουμε σε περίπτωση τροφικής δηλητηρίασης ή γαστρεντερίτιδας ποιος έχει την ευθύνη.

Οι κανόνες στη πώληση στο δρόμο σχετικά με τις εγκαταστάσεις υγιεινής είναι σχετικά ασθενείς. Αυτό δεν εγγυάται πλήρως την συνέχεια της ψυκτικής αλυσίδας, ειδικά σε κλίματα με υψηλές θερμοκρασίες, γι’ αυτό και πρέπει να δωθεί έμφαση στην τροφοδοσία με ρεύμα.

Διατροφική αγωγή του Δήμου προς τον πολίτη: Όχι όλες οι Καντίνες σουβλάκι, λουκάνικα κλπ. Ας καθοριστούν γευστικά θέματα του Street food, που πρέπει να είναι  συνήθως υγιεινά.  Δε  θέλουμε fast food-junk food. Καντίνες που προσφέρουν υγιεινότερα εδέσματα  μπορούν να έχουν προτεραιότητα στη χωροθέτηση τους. Η κύρια παρασκευή του φαγητού θα γίνεται  just in time, δεν θα μαγειρεύεται τίποτα εκτός καντίνας. Το 50% των παρασκευασμένων εδεσμάτων θα είναι καθαρά χορτοφαγικά, έπεται λιγότερο κρέας  και  λιγότερο CO2 (βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος) αφού το θέλει ο Δήμος να φαίνεται και προς τα έξω προοδευτικός και ουφ… φτάνει πια η λέξη, «βιώσιμος»...

Περιβαλλοντική αγωγή του Δήμου προς τον πολίτη που περιλαμβάνει και κοινωνικό-πολιτικό ήθος: Δεν θα χρησιμοποιείται φοινικέλαιο, λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί η καλλιέργεια του συγκεκριμένου φυτού  στην βιοποικιλότητα στις χώρες της νοτιοανατολικής  Ασίας.

Διατροφική αγωγή και αγωγή υγείας του Δήμου προς τον πολίτη: Στο ψήσιμο πρέπει  να αναμένεται παραγωγή ή εμφάνιση υποπροϊόντων της μεταποίησης (ακρυλαμίδιο αρκετά επικίνδυνο για την υγεία, προϊόντα διάσπασης του λίπους)  στο μπιφτέκι, πατάτες  τηγανίτες, κλπ.  του δρομοτσιμπολογήματος με αυξημένο φορτίο.

Καθαριότητα-υγιεινή: Περιβαλλοντική αγωγή  του Δήμου για τον πολίτη και τα παιδιά. Μόνο πιστοποιημένων από αναγνωρισμένο φορέα ελέγχου και πιστοποίησης, βιοδιασπώμενα υλικά, χωρίς επιβαρύνσεις από βαρέα μέταλλα & φυτοφάρμακα,  π.χ  από ζαχαροκάλαμο ή μπαμπού που μπορεί και καλλιεργείται γρήγορα και δεν κόβονται δένδρα .  Με αυτό τον τρόπο μικραίνει κι άλλο ο κύκλος των ενδιαφερομένων αρκετά.  Διάθεση κάδων ανακύκλωσης  και μεικτών αποβλήτων. Τραπεζάκια λόγω υγιεινής μόνο  χάρτινα από ανακυκλωμένο χαρτί τραπεζομάντιλα χωρίς τυπωμένη λεζάντα το πολύ ασπρόμαυρο χωρίς χημικά για πολύχρωμα  επάνω ή λαδόκολλες-ρυζόχαρτο.   Τασάκια ξεχωριστά όχι στον πάγκο ή το τραπέζι  φαγητού (Κουλτούρα διαδικασίας φαγητού).

Τάξη: Όσον αφορά την τάξη, ο καθένας πρέπει να συμπεριφέρεται έτσι, ώστε να μη διαταράσσεται η ειρήνη και η τάξη στην περιοχή.  Ειδικότερα,  θα πρέπει να τηρηθούν κάποια standards, που θα υπάρχουν μέσα στη σύμβαση διάθεση ή μίσθωσης του χώρου και να υπογράφεται:

1.   Οι  υπερβολικά ηχορυπογόνες προσφορές  σε αγαθά και προϊόντα από οπουδήποτε και προέρχονται.

2.   Η υπερβολική δυνατή μουσική, η λειτουργία των θορυβωδών jukeboxes, ομιλητές και παρόμοια.

3.   Οι μη εξουσιοδοτημένες αναρτήσεις, όρθια stands ή αποθήκευση  κουτιών, καλαθιών, κλωβών etc. ή άλλα αντικειμένων που  κατανέμονται εκτός περιπτέρου.

4.   Έπιπλα, τραπεζάκια επέκτασης, καρεκλάκια, σκαμπό, αιώρες, μαξιλαράκια, τασάκια (με πρόθεση να προστατέψουμε το περιβάλλον από τις γόπες) κλπ. απαγορεύονται.

5.   Η μη εναρμονισμένη με την άδεια  χρήση ή βλάβη των περιπτέρων και  η μη εξουσιοδοτημένη κατάληψη, απόκτηση, η επέκταση με έπιπλα, ή εναλλαγή ή μεταβίβαση του χώρου σε άλλους πωλητές  της αγοράς. 

6.   Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πωλητές-επιχειρήσεις  να έχουν στο περίπτερο τους πάγκο τους όνομα, οικιστική και εμπορική διεύθυνση και να είναι σαφώς ορατά όπως επίσης και την αντίστοιχη άδεια με ημερομηνία   λήξης.

7.   Στα σημεία πώλησης επιτρέπεται  η λειτουργία και άσκηση μόνο των αντίστοιχων δραστηριοτήτων που  έχουν αδειοδοτηθεί.

8.   Οι θέσεις πώλησης και παραμονής πελατών δεν μπορούν να ρυπαίνονται.

9.   Ο πωλητής-επιχείρηση θα πρέπει 30 λεπτά μετά κλείσιμο της βάρδιας  σύμφωνα με την  άδεια να απομακρύνει όλα τα κουτιά, χαρτοκιβώτια και άλλα δοχεία συσκευασιών και όλα τα  απόβλητα. 

10. Οι πωλητές-επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένοι να δείχνουν  στους εποπτικούς φορείς  που είναι υπεύθυνοι για την σωστή λειτουργία της αγοράς σωστές πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα, αγορά και τιμή πώλησης και τη χώρα προέλευσης των προϊόντων που πωλούν.

11. Αυτή η πληροφορία μπορεί να είναι προφορική  εκείνη την στιγμή ή εγγράφως μέσα σε τρεις ημέρες στην υπηρεσία, αν τους ζητηθεί. 

12. Όλα τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση, είναι σεσημασμένα με τις τιμές ανά μονάδα πώλησης σε έντονο και καλά ορατό μέγεθος και τρόπο. 

13. Τα εμπορεύματα, τα οποία ζυγίζονται μετρώνται εκ των προτέρων σύμφωνα με βάρος ή  μέγεθος και είναι επεξεργασμένα μεταποιημένα,  πρέπει να είναι πάνω τους η μονάδα μέτρησης και ζύγισης ή μέτρησης  σεσημασμένη .  Κατόπιν αιτήματος του πελάτη  είναι υποχρεωμένος ο πωλητής να ζυγίσει ή να μετρήσει με τον συνήθη τρόπο ζύγισης ή μέτρησης στην αγορά.

14. Καθορισμός ελάχιστης  ενδυματολογικής εμφάνισης και προσωπικής καθαριότητας. Κάποιοι το προσπαθούν ήδη.

Κοινωνική-ηθική βιωσιμότητα ή κοινωνική αγωγή του Δήμου προς τους πολίτες:

Η κοινωνική ανθεκτικότητα  και ο fair ανταγωνισμός πρέπει να είναι δεδομένα.  Το street food εξελίχθηκε  από λόγους οικογενειακής επιβίωσης. Οι τιμές στα stand θα είναι ανάλογες του λειτουργικού κόστους των μικροεπαγγελματιών. Επικρατεί μια λογική  της κοινωνικής σου απόσπασης  από τη μάζα όταν καταναλώνεις street food,  οι επαγγελματίες το έχουν αναγνωρίσει και αναλόγως χτίζουν τις τιμές τους.  Το street food θα πρέπει να είναι φτηνό, όχι στην παρασκευή του αλλά στην πώλησή του. Ο Δήμος δεν θα ελέγχει αλλά μπορεί να προτείνει τιμολογιακή πολιτική. Εάν θεωρήσουμε τη νέα παραλία δημόσιο χώρο κάτι που πρέπει να είναι με όλα τα χαρακτηριστικά του, οι  εμπορικές δραστηριότητες στο χώρο αυτό θα πρέπει να μπορούν να τις προσεγγίζουν όλοι οι πολίτες που παραμένουν για κάποιο χρονικό διάστημα στο χώρο αυτό. Δηλαδή μη πολωθεί η τάδε καντίνα ή το δείνα van γύρω από κάποιες κοινωνικές ομάδες και τάξεις επειδή θα έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν κάτι παραπάνω από ότι υπό άλλες συνθήκες θα ήταν η τιμή πώλησης τους. Στόχος είναι να στηριχθούν πρωτοβουλίες νέων, και όχι μόνο, ανθρώπων που ζητούν οικονομική διέξοδο και ένταξη στη κοινωνία από τη μια πλευρά και η κατάργηση της κοινωνικής τμηματοποίησης στην χρήση του δημόσιου χώρου από την άλλη. Μεγάλες εταιρείες που δεν ανήκουν με κύριο επαγγελματικό κωδικό στις πωλήσεις van και street food  δε θα μπορούν να έχουν πρόσβαση.

Νομικές φορολογικές υποχρεώσεις μικροπλανοδίων: Το αντίστοιχο τμήμα του Δήμου γνωρίζει τι πρέπει να έχει ο πλανόδιος.

Ηχορύπανση: Πλανόδιος πωλητής/τρια  με ηλεκτρικά gadgets στα 6 μέτρα περίπου 74  DB,  σε πλανόδιο με καλαμπόκι θόρυβο γεννήτριας δίπλα στο stand πώλησης στα 4 μτρ. 64 db.  Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό.   Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η μείωση/ αύξηση θορύβου μετρήσιμου σε DB κατά  10 μονάδες π.χ από 68 σε 58 DB  και αντίστροφα , το αυτί το αισθάνεται σαν μισή  την  μείωση ή την αύξηση του θορύβου!  Στέκι με ροφήματα και ποτά με γεννήτρια στα 40-50 μέτρα με καλώδιο αντίστοιχο μέτρων, μακριά από τον τόπο εξυπηρέτησης πελατών  μέσα στο φυσικό περιβάλλον  στα 10 μέτρα απόσταση 45 DB.  Η λογική, μακριά από μας ο θόρυβος, ας ακούν οι περιπατητές σε απόσταση τον θόρυβο, θα πρέπει να καταργηθεί (μόνο παροχή ηλεκτρικού ρεύματος).

Ενεργειακή πηγή: Αέριο ή δημοτικές υποδομές.

Χωροθέτηση στάθμευσης μικροπλανοδίων: Όχι όπου θέλουν αυτοί για να μην υπάρχει ανταγωνισμός. Ούτε στη μέση της promenade.  Σε τέσσερα (4) σημεία σε όλη την παραλία για 5 τμ. ανά σημείο.  Στο κάθε σημείο ένας/μια πλανόδιος. Σύνολο 4 πλανόδιοι. Και αν δεν γίνεται για όλους όσους θέλουν, να γίνεται rotation μεταξύ τους ιδιαίτερα τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες .  Τα τροχήλατα δεν θα παρκάρουν στην παραλία τη νύχτα ή εσαεί.

Street Μουσικοί-Καλλιτέχνες-Θεατρίνοι: Όποιος θέλει μπορεί να εκφραστεί στον δημόσιο χώρο, χωρίς να ενοχλεί τους άλλους.

Τέλος, εάν πραγματικά θα καταφέρετε να λειτουργήσουν τα 3 επί πλέον αναψυκτήρια με τραπεζοκαθίσματα, τότε θα πρέπει να φέρετε και κάποιον ειδικό να σας προετοιμάσει για το τι θα γίνει στην Νίκης με τα αυτοκίνητα και το κυκλοφοριακό χάος. Εκεί ένα λόγο πρέπει να έχουν και οι πολίτες που κατοικούν επι της Λεωφόρου Νίκης. Μη τους αγνοήσετε. Και μηπως έχετε μετρήσει πόσα σημεία με τραπεζοκαθλισματα υπάρχουν ήδη στη νέα παραλία, γιατι υπάρχει και η παραλία επι της Νίκης ? Προς το παρόν μαζι με το Cafe  του Μεγάρου μουσικής 4 και εαν κάποτε γίνει και το πρώην μπαρ Maison Crystal κάτι, τότε θα είναι 5, και 2 -μέχρι σήμερα- στα σύνορα οικιστικής γραμμής και νέα παραλίας 7! Θέλετε κι άλλα, μήπως να το ξανασκεφτείτε ?


[1] Μια διαδικασία  μέσα από την οποία μια ενέργεια γίνεται περισσότερο κανονική, υπακούοντας σε κάποιους κανόνες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ένα είδος εσωτερικού κανονισμού ή κανονισμού λειτουργίας της νέας παραλίας.

[2] Συμπληρωματικά ψηφίζονται  μάλλον και επί πλέον 3 περίπτερα  αναψυκτήρια  με τραπεζοκαθίσματα που συμπληρώνουν το πακέτο των ήδη υπαρχόντων σημείων στάθμευσης περιπτέρων  ή/και van .  Δηλαδή ο Δήμος έχει το πλεονέκτημα, ότι του παραχωρεί  ο κρατικός φορέας – δεν είναι καν ιδιοκτησία του Δήμου- κάποια περίπτερα στην παραλία, χωρίς να πληρώνει και αυτός τα βγάζει στο σφυρί εκμισθώνοντάς τα, για να καλύψει – να το γράψουμε απλά-  έξοδα και δαπάνες διαβίωσης του Δήμου.

[3] Βλέπε H. Borennini., Το πλασάρισμα της πόλης από τη Δημοτική Αρχή, parallaxi, July 4, 2017.

[4] Αν ενθυμούμαι σωστά τις λέξεις.

[5] Μήπως σκέφτεται και εδώ εργολαβίες για την τάξη και ασφάλεια της νέας παραλίας, γιατί ο κ Φωτίου το είπε ξεκάθαρα σε μια συνάντηση για την παραλία την άνοιξη: «Ναι είναι αλήθεια έχουμε δυσκολίες να ελέγξουμε την παραβατικότητα στο Δήμο»?

[6] Βλάσση Ελένη., Περιβαλλοντικός σχεδιασμός υπαίθριων χώρων πρασίνου στο αστικό περιβάλλον. Κριτική θεώρηση των παραλιακών πάρκων της Θεσσαλονίκης, Μεταπτυχιακή εργασία, Επιβλέπων καθηγητής: Π. Σαββαΐδης καθηγητής (Τ.Γ.Μ.) Μέλη επιτροπής: Ι. Υφαντής καθηγητής (Τ.Γ.Μ.) Κ. Λακάκης επίκουρος καθηγητής (Τ.Γ.Μ.)Νοέμβριος 2011

[7] Γινόμαστε ωμοί αλλά θέλουμε να βλέπουμε πέρα από το φράχτη. Λίγοι είναι που σιγοψιθυρίζουν για το outfit των ανθρώπων αυτών και τι ασχήμια δίνουν στη παραλία όταν ξέρουν ότι δεν τους ακούν."Όταν η ασχήμια συνηθίζεται..." διαβάσαμε κάπου.