ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ- Τέλος στην αυτοκινητοκεντρική προσέγγιση της λειτουργίας της πόλης.
Γιατί εδω το ανθρωποκεντρικό κριτήριο δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο όσο η ανθρωποκεντρική προσέγγιση της νέας παραλίας με τα αναψυκτήρια? Θυμάστε τη συζήτηση επι Μπουτάρη?
Ειναι θέμα η εφαρμογή ενός 6-μηνιαίου πιλοτικού προγράμματος απομάκρυνσης ΙΧ ή μείωσης της ταχύτητας των ΙΧ σε 20 χλμτρ/h σε ένα τμήμα του εμπορικου κέντρου για να καταννοήσουν όλλοι, αλλα όλοι απο πολίτες, επισκέπτες, κάτοικοι και πολιτικοί το θετικό του πολυτροπικου τρόπου μετακίνησης και κινητικόητας..
Δεν χρειάζεται να ξεκινήσει κάποιος με απαγερεύσεις. Αντί να απαγορεύσουμε τα αυτοκίνητα, θα μειώσουμε όλους τους χώρους στάθμευσης στο δρόμο και θα τους αντικαταστήσουμε με ποδηλατόδρομους και δημόσιους χώρους. Μια πιθανότητα απαγόρευσης μπορεί να εξετάσει εκ νέου αργότερα.
Εναλλακτικά προτείνεται η απομάκρυνση των ΙΧ απο περιφερειακό κέντρο ή απο γειτονια που διέρχονται ΙΧ προς μια κατεύθυνση περιφερειακά της πόλης ή περιαστικα, για ίδιο χρονικο διάστημα για ανακάλυψη των θετικών στοιχείων του λιγότερο αυτοκίνητο στο δημόσιο χώρο. Στη δευτερη εναλλακτική τοποθετούμε και το κοινωνικό ζήτημα αναδιανομής της επιβάρυνσης των κατοίκων απο τα διερχόμενα αυτοκίνητα σαν πρωταρχικο σκοπό.
Τα τεράστια αυτοκίνητα, τα SUV, λόγω επικινδυνότητας σαν όγκο, ιδιαίτερα για παιδιά οφειλουν να απομακρυνθοιύν απο το εμπορικό κέντρο.
Εδω φυσικά οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας τον κοινωνικό ιστό μιας πόλης, τις καθημερινές μετακινήσεις προπάντων των εργαζομένων στο λιανικο εμπόριο στο κέντρο, απο που ερχονται και ότι εχουν δυστυχως ακόμα σπαστό ωράριο, κάτι πο0υ κάνει ακόμα πιο δύσκολο τη διαβίωση αυτών των πολιτών στην πόλη.