3 Απρ 2019

Βιομεθανίο: πιο αποτελεσματικό από την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, σε θέρμανση αυτοκίνητο και καύση.


Βιο-CNG,φυσικό αέριο (Δεν συγχέεται με το Autogas(προπάνιο/βουτάνιο)

Βιομεθανίο: πιο αποτελεσματικό από την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Δεν μπορεί να υπάρξει μεταστροφή στη κινητικότητα χωρίς το φυσικό αέριο.



Η ενέργεια μπορεί να εξαχθεί και από οργανικά απόβλητα. Η προηγουμένως με άσχημη-μυρωδιά βιομάζα μπορεί να "μετατραπεί" σε άοσμο, πολύτιμο αέριο. Ακόμη και τα υπολείμματα μετά από την επεξεργασία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως λίπασμα. Για το σκοπό αυτό, οι βιογενείς πρώτες ύλες ζυμώνονται κάτω από αναερόβιες συνθήκες (αποκλεισμό του οξυγόνου). Το προκύπτον βιοαέριο μπορεί στη συνέχεια να αναβαθμιστεί σε βιομεθάνιο και να διοχετυτεί στο δίκτυο φυσικού αερίου. Δυστυχώς, μόνο η καθαρά παραγωγή ενέργειας από βιοαέριο προωθήθηκε τα τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί παραγωγοί βιοαερίου απλώς καίουν τα προϊόντα τους για παραγωγή ενέργειας, με πολύ χαμηλή απόδοση. Έτσι, χρησιμοποιείται μόνο το 30-40% της ενέργειας που περιέχεται στο στα φυτά για βιοαέριο. Εάν μέσω της συνδυασμένης παραγωγής θερμότητας και ενέργειας χρησιμοποιείται και η αποβαλλόμενη θερμότητα, η απόδοση ανεβαίνει στο 70-80%.





Όλα είναι δυνατά
Οι παραλλαγές παραγωγής βιοαερίου, του φυσικού προϊόντος και στη συνέχεια βιομεθανίου είναι πολλαπλές: υγρή κοπριά, φυτικά υπολείμματα διατροφής, λάσπη λυμάτων, έλαια, γρασίδι. Μια ειδική περίπτωση είναι το Bio-SNG (συνθετικό φυσικό αέριο ή υποκατάστατο φυσικού αερίου), το οποίο παράγεται με θέρμανση με αποκλεισμό αέρα από υπολείμματα ξύλου. Επίσης, αυτό το αέριο μπορεί να μετατραπεί  σε ποιότητα μεθανίου. Η τεχνολογία είναι ακόμα νέα, αλλά υπόσχεται πολλά, καθώς επιτρέπει πολύ μεγάλες εγκαταστάσεις. Το ίδιο ισχύει για το συνθετικό φυσικό αέριο, το οποίο μπορεί να παραχθεί από την υπερβολική αιολική και ηλιακή ενέργεια.

CO2-neutral drive

Εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε σύγκριση


Η οδήγηση με καθαρό Βιο-CNG θα ήταν θεωρητικά η λύση στο πρόβλημα των εκπομπών που προκαλείται από την κυκλοφορία αυτοκινήτων, καθώς δεν θα παράγει σχεδόν καθόλου CO2. Ωστόσο, δεν υπάρχει σήμερα μεγάλος όγκος τέτοιου πράσινου καυσίμου.
Σύμφωνα με την  Natural & bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe) η Ευρώπη έχει δυναμικό δύο εκατομμυρίων οχημάτων, τα οποία θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται από βιομεθάνιο μόνο από βιολογικά κατάλοιπα. Αυτό το εναλλακτικό μείγμα καυσίμων του μελλοντικού βιο φυσικού αερίου είναι επομένως απαραίτητο στο μέλλον.


Windgas (video)

Απίστευτο, αλλά αληθινό: φυσικό αέριο από την αιολική ενέργεια
Το πρώτο βραβείο της γερμανικής βιομηχανίας αερίου για την καινοτομία και την προστασία του κλίματος το 2010 πήγε στην εταιρεία SolarFuel με αυστριακές ρίζες και έδρα στη Στουτγάρδη (από το 2013 ονομάζεται ETOGAS). Μαζί με το Κέντρο Ηλιακής Ενέργειας και το Κέντρο Ερευνας Υδρογόνου της Βάδης-Βυρτεμβέργης (ZSW) και το Ινστιτούτο Fraunhofer για την Αιολική Ενέργεια και Ενέργεια Τεχνολογίας με Σύστημα IWES, έχει καταφέρει να δημιουργήσει τις ανανεώσιμες πηγές φυσικού αερίου από την αιολική ενέργεια. Πώς λειτουργεί: Οι ανεμογεννήτριες παράγουν ηλεκτρισμό όταν φυσάει ο άνεμος. Ωστόσο, ο ηλεκτρισμός δεν μπορεί πάντοτε να διοχετεύεται στα δίκτυα και η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει ένα δύσκολο τεχνικό πρόβλημα. Η νέα μέθοδος επανάστασης προσφέρει μια κομψή και πολλά υποσχόμενη λύση: από την υπερπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται μέσω υδρόλυσης υδρογόνο και οξυγόνο. Μετά από αυτό, παράγεται μεθάνιο μέσω μιας άλλης χημικής αντίδρασης. Αυτό είναι εύκολα υποθηκεύσιμο και μπορεί, για παράδειγμα, ναχρησιμοποιείται για  κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων.

Λειτουργικά έξοδα.Εξοικονομείτε διπλά
Οι οδηγοί φυσικού αερίου μπορούν να εξοικονομήσουν διπλά: αφενός, τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου είναι πιο οικονομικά στην κατανάλωση και αφετέρου, το φυσικό αέριο γίνεται  συνεχώς φθηνότερο ως καύσιμο. Με κάθε γέμισμα της δεξαμενής εξοικονομείτε χρήματα. Ωστόσο, το πλεονέκτημα της τιμής στην αντλία δεν είναι άμεσα εμφανή. Με την πρώτη ματιά, η τιμή του φυσικού αερίου φαίνεται να είναι μόνο ελαφρώς φθηνότερη από τη βενζίνη και το ντίζελ. Ο λόγος είναι η τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Η βενζίνη και το ντίζελ δίδονται σε λίτρα, το φυσικό αέριο σε χιλιόγραμμα. Ωστόσο, ο καθοριστικός παράγοντας είναι το ενεργειακό περιεχόμενο, η αξία. Και αυτό είναι πολύ διαφορετικό για τα τρία καύσιμα.

Ενεργειακό περιεχόμενο των καυσίμων
Βενζίνη 8,77 kWh / l
Ντίζελ 9,86 kWh / l
Φυσικό αέριο 13,16 kWh / kg

Ενεργειακή αξία των καυσίμων



Συνεχίστε να οδηγείτε
Πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε με δέκα ευρώ στη δεξαμενή; Με ένα σύγχρονο όχημα φυσικού αερίου (στις τιμές του Ιουλίου του 2018) σχεδόν 250 χιλιόμετρα. Αυτό ειναι πολύ περισσότερο από έναν συγκρίσιμο βενζινοκινητήρα. Ακόμα και τα οχήματα με πετρέλαιο ντίζελ δεν μπορουν να συγκριθοιύν με  τα οχήματα φυσικού αερίου.



Σύγκριση κόστους καυσίμων: Τόσα χιλιόμετρα οδηγείτε σήμερα με 10 ευρώ



Ετικέτες