5 Ιουλ 2020

Δήμαρχοι και Δημαρχάκια: Ποιόν αφορουν μέτρα περιορισμού των αυτοκινήτων στο κέντρο? Ποιοί επιβαρύνονται απο την κυκλοφορία τους? Διάβασμα σε 2 '

Θα κέρδιζε ένας υποψήφιος Δήμαρχος τις εκλογές εάν στο προεκλογικό του πρόγραμμα έθετε σαν πρώτη προτεραιότητα ένα αστικό κέντρο ελεύθερο από αυτοκίνητα?

Σε κάποιες Ευρωπαϊκές πόλεις φαίνεται οι κάτοικοι να έχουν συνετιστεί και δίδουν την ψήφο τους σε υποψήφιους που προωθούν τα λεγόμενα πράσινα θέματα, δηλαδή βιώσιμες συνθήκες διαβίωσης.


Αλλά είναι το θέμα «λιγότερα αυτοκίνητα στη πόλη», ένα θέμα που αφορά τους προνομιούχους?


Ποιος ζει στους πολυσύχναστους από αυτοκίνητα δρόμους μιας πόλης?


Ποιος παίζει στις στενές παιδικές χαρές και στο μικρό  παρκάκι της γειτονιάς και χωρίς υποδομές με τα παιδιά και όχι εκτός πόλης στο εξοχικό σπίτι με κήπο?


Ποιος κάθεται το καλοκαίρι μέσα στο διαμέρισμα με τόσο υψηλές θερμοκρασίες που κάθε χρόνο όλο και χειρότερα γίνεται?




Συνήθως άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα!


Όσο φτωχότερα τα νοικοκυριά, τόσο μεγαλύτερη επιβάρυνση από σκόνη, θόρυβο, ατμοσφαιρικούς ρύπους αυτοκινήτων, και μικροσωματίδια. Δηλαδή ζουν σε περιοχές όπου οι άλλοι απλά διέρχονται με το αυτοκίνητό τους. Και συνήθως είναι αυτοί οι άνθρωποι που δεν μπορούν να έχουν καν ένα αυτοκίνητο. Σχεδόν 6 στα δέκα νοικοκυριά δεν αντέχει το πορτοφόλι του ένα αυτοκίνητο ή δεν μπορεί πλέον να το συντηρήσει.

Σίγουρα χρησιμοποιούν μόνο τα υπάρχοντα- αν υπάρχουν- μέσα μαζικής μεταφοράς.



Η αρχή που έχουν όλοι οι Δήμαρχοι, να δίνουν προτεραιότητα στο αυτοκίνητο και να μη λαμβάνουν υπόψη τους τις ανάγκες των κατοίκων αλλά να δίνουν σημασία προπάντων στις ανάγκες της μεσαίας τάξης, δεν είναι λοιπόν κοινωνικά δίκαιο.



Δεν οφείλουμε όλοι σε μια πόλη να συζητήσουμε σοφά κάποια οικολογικά μέτρα?



Γιατί να  βάλουμε π.χ. υψηλές τιμές στους χώρους στάθμευσης αντί να το απαγορεύσουμε? Και 3 και 4 και 5 ευρώ η ώρα να κάνει αυτοί που έχουν 1 και 2 και 3 αυτοκίνητα και έχουν υψηλά εισοδήματα θα μπορούν να τα πληρώσουν, δεν έχουν τέτοια θέματα. Ένας π.χ. που ξοδεύει  40.000- 70.000 ευρώ για εάν μικρό ή μεγάλο SUV δεν έχει πρόβλημα να πληρώσει? Αντί λοιπόν αντικυκλικά κοινωνικά τέλη στάθμευσης γιατί όχι εμπορικά κέντρα ελεύθερα από αυτοκίνητα?


Γιατί με την εγκατάλειψη των χώρων στάθμευσης δεξιά και αριστερά, μπορούν να τοποθετηθούν δένδρα που τόσο έχουμε ανάγκη- λόγω της κλιματικής αλλαγής-  και να φαρδύνει ο χώρος για πεζούς και ποδηλάτες και ίσως να επανέλθει και η ιδέα του τραμ!


Χρειαζόμαστε θαρραλέες ενέργειες κοινοτικού ενδιαφέροντος, διότι η κλιματική αλλαγή κάνει ακατοίκητο το πλανήτη και κατ' επέκταση τι πόλεις, σιγά σιγά εάν δεν δράσουμε, και αυτό το βλέπουμε ότι κάθε χρόνο έχουμε όλο και περισσότερα θύματα. Σκεφτείτε, τι θα έχουν να αντιμετωπίσουν τα σημερινά 3χρονα παιδιά έαν συνεχίσουμε έτσι.



Πόσοι θα πεθάνουν και φέτος λόγω υψηλών θερμοκρασιών στη χώρα μας? Μπορεί λιγότεροι απο πέρυσι λόγω της ανωμαλίας τοων καιρικών συνθηκών, αλλα σίγουρα κάποιοι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

Δεν χρειάζεται να δώσουμε παραδείγματα ενεργητικής κυκλοφοριακής ή βιώσιμης πολιτικής κινητικότητας. Και ας δώσουν  μόνο το όραμα για μια βιώσιμη κινητικότητα για τα επόμενα 10 χρόνια. Ούτε αυτό κάνουν γιατί δεν τους ενδιαφέρει απλά.


Στη Σεούλ ακυρώθηκε ένα κομμάτι εθνικής οδού για να γίνει χώρος αναψυχής για τη πόλη. Με την εισαγωγή του μετρό και ποιοτικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, και συμπληρώνουμε και με τραμ, θα πρέπει να εξαφανιστούν όλοι οι δημόσιοι χώροι στάθμευσης στη πόλη, για να δημιουργήσουμε χώρο για τους ανθρώπους! Για τους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!



Τι χρειαζόμαστε λοιπόν? Λιγότερες θέσεις στάθμευσης και περισσότερο πράσινο, ακριβώς σε συνοικίες εργατών, χαμηλόμισθων και περιφερειακές γειτονιές. 


Μια καλή σύνδεση των ΜΜΜ για όλους για ένα και μοναδικό λόγο.


Για να φτάνουν όλοι παντού με τα ΜΜΜ, χωρίς αυτοκίνητο. Αλλα και ποδηλατόδρομους, πάνω στους οποίους μπορεί κάποιος να κινηθεί και με παιδιά χωρίς φόβο και τρόμο!!!


Όχι ποδηλατολωρίδες σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας για να πούμε απλά ότι το προσπαθήσαμε αλλα κανείς δεν ακολούθησε!



Τι θα κάνετε Δήμαρχοι με τα αυτοκίνητα στη πόλη, τι θα κάνετε Δήμαρχε Ζέρβα για τη Θεσσαλονίκη που καθημερινά υποβαθμίζεται η διαβίωση στη πόλη λόγω των αυτοκινήτων, και ας μη πιάσουμε τα πειραγμένα Software για τους ρύπους των Diesel  αυτοκινήτων.






4 Ιουλ 2020

Γιατί ακόμη και τα δάση θα μπορούσαν τώρα να ανατροφοδοτήσουν την κλιματική αλλαγή, Διάβασμα σε 3'

Γιατί ακόμη και τα δάση θα μπορούσαν τώρα να ανατροφοδοτήσουν την κλιματική αλλαγή


Όχι όλο το CO2 που απελευθερώνει ο άνθρωπος στον αέρα μένει στην ατμόσφαιρα. Οι ωκεανοί και τα δάση απορροφούν περισσότερο από τα μισό από αυτά. Αυτό μας βοηθά προς το παρόν - αλλά για πόσο καιρό ακόμα;

Το συνεχιζόμενο, ακραίο κύμα θερμότητας στη Σιβηρία όχι μόνο οδήγησε σε ένα νέο ρεκόρ θερμοκρασίας 38 βαθμών Κελσίου εντός του Αρκτικού Κύκλου, αλλά έχει επίσης στεγνώσει τα εδάφη και τη βλάστηση, συμβάλλοντας έτσι σε μαζικές δασικές πυρκαγιές. Είδαμε παρόμοια συμβάντα και πριν από λίγους μήνες στις μεγάλες πυρκαγιές στην Αυστραλία που συνέβησαν μετά από τη θερμότερη και ξηρότερη χρονιά στην ιστορία της Αυστραλίας, ή πέρυσι όταν κάηκαν τεράστιες δασικές περιοχές στην Αλάσκα, τον Καναδά και τη Σιβηρία. Η αξιολόγηση του άνθρακα στους πυρήνες των ιζημάτων δείχνει ότι η αύξηση των πυρκαγιών στα βόρεια δάση έχει φτάσει σε ένα επίπεδο που ήταν μοναδικό για τουλάχιστον 10.000 χρόνια.



Μια συνέπεια αυτών των πυρκαγιών είναι η απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα - το πιο σημαντικό προϊόν καύσης και η αιτία της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η Αυστραλιανή κυβέρνηση υπολόγισε ότι οι πυρκαγιές στην Αυστραλία το περασμένο καλοκαίρι απελευθέρωσαν 850 εκατομμύρια τόνους CO2. Αυτό το μέγεθος είναι  μεγαλύτερο από τις συνολικές ετήσιες εκπομπές CO2 της Γερμανίας.



Αυτό οδηγεί σε αυτό που η επιστήμη αποκαλεί "θετική ανατροφοδότηση" – ή όπως ο λαός το ονομάζει, ένας φαύλος κύκλος. Αυτή η ανατροφοδότηση δεν ονομάζεται «θετική» επειδή είναι καλή, αλλά επειδή ενισχύει την υπερθέρμανση του πλανήτη – μια  αρνητική ανατροφοδότηση θα αντιστάθμιζε τις διαταραχές.



Οι δασικές πυρκαγιές είναι ένα παράδειγμα του σημαντικού ρόλου του κύκλου άνθρακα στην κλιματική αλλαγή. Η απώλεια του δάσους είναι πηγή CO2 - είτε από  κάψιμο λόγω πυρκαγιών, είτε από εξαφάνιση λόγω προσβολής από παράσιτα,
το δάσος έχει μειωθεί (εκτός εκεί που το ξύλο χρησιμοποιείται σε έπιπλα ή κτίρια και συνεπώς διατηρείται). Εάν το δάσος μεγαλώσει ξανά, ο άνθρακας που απελευθερώθηκε προηγουμένως δεσμεύεται ξανά - αλλά αυτό διαρκεί δεκαετίες.



Πόσο καιρό θα μας βοηθήσει η φύση να προστατεύουμε το κλίμα;

Εν τω μεταξύ, έχουμε αυξήσει την ποσότητα έκλυσης CO2 στον αέρα κατά 45%, πάνω από όλα καίγοντας ορυκτά καύσιμα, σε ένα επίπεδο που ο πλανήτης μας δεν έχει βιώσει εδώ και αρκετά εκατομμύρια χρόνια. 

                                 Αλλά χωρίς τη βοήθεια της φύσης θα ήμασταν  πολύ χειρότερα:

Μέχρι στιγμής, το ένα τρίτο του CO2 που έχουμε απελευθερώσει λόγω των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων  στον αέρα έχει απορροφηθεί από τα δάση και ένα τέταρτο από τον ωκεανό. Μόνο το λιγότερο από το μισό παρέμεινε στην ατμόσφαιρα. Χωρίς αυτό το αποτέλεσμα, η υπερθέρμανση του πλανήτη θα ήταν διπλάσια.
 
Αυτό σημαίνει ότι η φύση απορροφά επί του παρόντος netto CO2 και δεν απελευθερώνει. Πριν από την εκβιομηχάνιση, η φύση βρισκόταν σε ισορροπία, δηλαδή απορροφούσε    τόσο πολύ CO2 όσο απελευθέρωνε, και η συγκέντρωση του CO2 ήταν σχεδόν σταθερή για χιλιετίες. Τώρα η φύση απορροφά περισσότερο CO2 επειδή η άνοδος του CO2 στην ατμόσφαιρα έχει δημιουργήσει μια ανισορροπία.


Αλλά πόσο καιρό θα συνεχίσει η φύση να μας προσφέρει αυτήν την απέραντη δωρεάν υπηρεσία για το κλίμα; Υπάρχει μεγάλη αμφιβολία ότι οι ωκεανοί και η ηπειρωτική βιόσφαιρα θα συνεχίσουν να επιβραδύνουν την κλιματική αλλαγή σε αυτό το βαθμό που έκαναν μέχρι σήμερα.


  • Η αγροτική βλάστηση υπόκειται σε κλιματικό στρες όλο και περισσότερο. Τα δάση υποφέρουν επειδή είναι όλο και λιγότερο μπορούν να προσαρμοστούν στις τοπικές κλιματολογικές συνθήκες. Η αύξηση της ξηρασίας, των πυρκαγιών, των εντόμων, των μυκήτων και των ασθενειών επηρεάζει αρνητικά τα θεμέλια της βιόσφαιρας. Υπάρχει κίνδυνος μεγάλης ανατροπής του δάσους. Ακόμα και χωρίς απώλεια δασών, η βιομάζα στο έδαφος αποσυντίθεται ταχύτερα με την απελευθέρωση CO2.
Τα τελευταία δεδομένα μέτρησης δείχνουν ότι το τροπικό δάσος του Αμαζονίου δεν απορροφά πλέον CO2 σε ξηρά χρόνια, αλλά έχει γίνει πηγή CO2!!!

  • Η θαλάσσια ζωή υπόκειται επίσης σε διπλή πίεση από τη θερμότητα και την όξυνση. Για παράδειγμα, η βιολογική αντλία θα μπορεί να μεταφέρει όλο και λιγότερο άνθρακα στα βάθη της θάλασσας με τη μορφή βυθισμένης βιομάζας.
  • Η υπερθέρμανση απελευθερώνει όλο και περισσότερο το ισχυρό μεθάνιο αερίου του θερμοκηπίου - από την απόψυξη του permafrost αρκτικά γεωγραφικά πλάτη και από το παγωμένο μεθάνιο από τον πυθμένα της θάλασσας. Το μεθάνιο είναι επίσης μέρος του κύκλου άνθρακα.


Ανωμαλία στη θερμοκρασία και το MSLP(μέση βαρομετρική πίεση επιπέδου θαλάσσης) 07.07.2020 18:00


Μια μελέτη από κορυφαίους ερευνητές συστημάτων γαίας, υπολόγισε αυτά τα αποτελέσματα το 2018 και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμα κι αν σχεδιάζουμε τις εκπομπές μας να διατηρήσουν τη θερμοκρασία κάτω από 2 βαθμούς, θα μπορούσαμε να φτάσουμε υπό κανονικές συνθήκες και χωρίς απρόοπτα στους 2,5 βαθμούς το 2100. Με υψηλότερες εκπομπές, το αποτέλεσμα ενίσχυσης θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερο.



Ο υπόλοιπος προϋπολογισμός των εκπομπών αερίων θα μπορούσε να είναι σημαντικά μικρότερος


Επίσης το 2018, η IPCC προειδοποίησε στον διάσημο "πίνακα προϋπολογισμών" στην ειδική έκθεση αναφορικά με τους 1,5 βαθμούς: ο διαθέσιμος προϋπολογισμός εκπομπών αερίων πλέον  για  τη συμμόρφωση με τη Συμφωνία του Παρισιού θα μπορούσε να είναι περίπου 100 δισεκατομμύρια τόνοι λιγότερο CO2 από το αναμενόμενο. Για παράδειγμα, αυτό σημαίνει, ότι για 50:50 πιθανότητες για να παραμείνει κάτω από 1,5 βαθμούς, ο πλανήτης δεν επιτρέπεται πλέον να εκπέμπει 500, αλλά μόνο 400 δισεκατομμύρια τόνους CO2 - αυτό αρκεί για μόλις δέκα χρόνια για το σημερινό επίπεδο εκπομπών ή μέχρι το 2040 με μια γραμμική μείωση μέχρι το μηδέν.


Η ιστορία της Γης παρέχει επίσης μια σαφή προειδοποίηση εδώ. Κατά τη διάρκεια της ρυθμικής εναλλαγής μεταξύ θερμών περιόδων και εποχών πάγου λόγω των κύκλων των γήινων τροχιών, τα τελευταία τρία εκατομμύρια χρόνια, ο κύκλος του άνθρακα δεν είχε επιβραδυντική επιρροή, αλλά ενισχυτική. Εάν έγινε θερμότερο λόγω της αλλαγμένης τροχιάς της γης, η εκλυόμενη ποσότητα CO2 στην ατμόσφαιρα θα αυξανόταν επίσης επιβραδυντικά, γεγονός που αύξησε περαιτέρω την αύξηση της θερμοκρασίας. Το επιπλέον CO2 προήλθε προφανώς από τον ωκεανό. Όταν έγινε πιο κρύο, αυτό το CO2 εξαφανίστηκε σταδιακά στον ωκεανό.
 
Ενώ η φυσική του φαινομένου του θερμοκηπίου είναι καιρό τώρα κατανοητή, η αντίδραση των δασών και της θαλάσσιας βιολογίας στη θέρμανση φέρνει μεγάλες αβεβαιότητες και κινδύνους, οι οποίες μέχρι στιγμής έχουν παραμεληθεί στα συνήθη κλιματικά σενάρια. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να βασιστούμε στη φύση για να συνεχίσουμε να αφήνουμε τη φύση  να καταπίνει υπομονετικά τους ατμοσφαιρικούς ρύπους.

Ετικέτες