18 Οκτ 2019

Η παρανοϊκή σχέση απαίτησης και αποχής διεκδίκησης δικαιώματος για τα δημόσια ΜΜΜ (ΟΑΣΘ)


Η παρανοϊκή σχέση από τη μια απαίτησης και απο την άλλη αποχής από τη διεκδίκηση του δικαιώματος για τα δημόσια ΜΜΜ (ΟΑΣΘ)
Πριν πολλά χρόνια ήρθαν εκείνοι και με το έτσι θέλω έφτιαξαν μια κουζίνα  και άρχισαν και μαγείρευαν για τους ημέτερους, μαγείρευαν τα αδηφάγα. Οι άνθρωποι τότε είχαν άλλα ζόρια, μεταπολεμικά ζόρια δεν έδιναν σημασία . Τους έδιναν το γάιδαρο θα τον κοιτούσαν στα δόντια?
Και μετά  από πολλά χρόνια ανθυγιεινής διατροφής, έτρωγαν τα σκασμένα,, ήρθαν οι άλλοι, οι καλοί  με το φωτοστέφανο -το είπαν εξ άλλου μέσω του Στ. Παππά και στο ΔΣ της πόλης το 2017-  και σκέφτηκαν και είπαν θα βάλουμε το δικό μας μάγειρα να μαγειρεύει πιο νόστιμα πιο οικονομικά, για να τρώνε όλοι, όχι οι λίγοι, καλά και φτηνά, έτσι είπαν οι φορώντας το „Four Spoons Stelios Papps“.  Ετσι έλεγαν το μάγειρα. Και πέρασε ο καιρός, αλλά  ο μάγειρας δεν είχε δει καν κουζίνα μαγειρείου από μέσα,  και αγόραζε μόνο τα μη εμπορεύσιμα προϊόντα από τα ΣΜ για τη κουζίνα του καθώς φτηνότερα και το φαγητό όλο και πιο άνοστο γινόταν, και έτρωγαν οι πελάτες γιατί δεν είχαν άλλη επιλογή, το μοναδικό μαγειρείο στη πόλη και αυτό άθλιο πλέον.  Και μετά  από λίγο χρονικό διάστημα εξαφανίστηκε μαζί με τους βοηθούς μαγείρου εν μια νυκτί.
  • Κύριε Παππά που είσαι τώρα. Διακοπές επ’ αορίστω? Είσαι υπόλογος όπως είπες.
  • Κύριε Στεφανίδη πως βλέπεις (γιατί ούτε στο πληθυντικό δεν αξίζετε να σας μιλούν) «το έργο σου» ετών και ετών?
  • κ.κ. του Δημοτικού Συμβουλίου τι κάνατε για την διευθέτηση του σημαντικού προβλήματος κινητικότητας των δημοτών σας 9 χρόνια?
  • Λαέ που ήταν η φωνή σου για να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου. Σ’ έμαθαν να δίνεις εργολαβία τα προβλήματά σου και τις ανησυχίες σου στους πολιτικούς και κάθεσαι εσύ αναμένοντας αγωνιωδώς, τι θα συμβεί πότε από ποιόν. Ναι, γιατί το από ποιον, έχει σημασία. Πρέπει να είναι δικός μας αυτός που θα το κάνει όχι των άλλων.

Οι τελευταίοι έκαναν «βελτιώσεις και αλλαγές», το νούμερο Ν78 σε Χ01, το 5 το έκαναν Κ5  WOW! Από το σταθμό ΙΚΕΑ για τη πόλη περίμενα μισή ώρα ένα μεσημέρι.  Μείωσαν το στόλο σχεδόν στο 50% και βρίσκονται στο δρόμο οχήματα που σε μια άλλη χώρα, θα τα χρησιμοποιούσαν για κοτέτσια. Παίρνουν φωτιά τα λεωφορεία δεν λειτουργεί το κλιματιστικό, τρέχουν νερά μέσα όταν βρέχει, γενικά μια κατάσταση «τα φώτα της ράμπας»  ή «μοντέρνοι καιροί».

Τα δε καυσαέρια του στόλου, υπάρχουν  επίσημα και ανεπίσημα σύμφωνα με κάποιους(απάντηση υπεύθυνου του ΟΑΣΘ: «Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σας είναι χρήσιμη ακόμη και ανεπίσημα». Στις 6.10.2017 σε απάντηση δικού μου mail όταν ζήτησα τις κάρτες καυσαερίων και τα TÜV του στόλου, το 2015 και δεν απάντησαν και επανήλθα το 2017. Η τιμωρία τους? Ένα ολόκληρο ελληνικό καλοκαίρι με 40 βαθμούς να πηγαίνουν στα μπάνια του λαού με το λεωφορείο του ΟΑΣΘ στο Παλιούρι!
Εκτός από την τιμή φυσικά, και άλλοι παράγοντες παίζουν στη βιωσιμότητα και για την απόφαση τι να επιλέξω σαν δημόσιο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Πιο σημαντικότατο την τιμή  είναι η ακρίβεια των δρομολογίων η ασφάλεια και η συχνότητα των δρομολογίων. Υπάρχουν επίσης και τα λεγόμενα soft χαρακτηριστικά ποιότητας, όπως η φιλικότητα του προσωπικού, υποκειμενική αντίληψη της ασφάλειας, της ποιότητας των υπηρεσιών, την άνεση, την πολυτέλειας, την καθαριότητα και φυσικά οι στάσεις επι- και αποβίβασης.

Στο δια ταύτα τώρα. Και οι δημότες υπομένουν όπως τους έχουν μάθει το μαρτύριο γιατί ελπίζουν να τους λύσει το πρόβλημα ο κυριούλης τους, ο κύριος τους, το αφεντικό τους ο διεφθαρμένος πολιτικός κεντρικής ή τοπικής εξουσίας. Και όταν μπήκα κάποια στιγμή τον Οκτώβριο  2014 με την αύξηση του εισιτηρίου, σε ένα λεωφορείο και άρχισα και μιλούσα δυνατά στους επιβάτες για το τι συμβαίνει στον ΟΑΣΘ και που άρχισαν να μη πληρώνονται οι οδηγοί, όλοι με κοιτούσαν με απορία.

Οι δημότες εκεί σταθεροί προφανώς, δεν διαμαρτύρονται. Φοβούνται να ανοίξουν το στόμα τους να εκτεθούν, τρέμουν. Μόνο σε πηγαδάκια λένε το πόνο τους, σύμφωνα πάντα με τη δική τους κοινή λογική να μη το ξεχνάμε αυτό. Εκφράζονται όχι σε δημόσιο χώρο γιατί τους έχουν τρομοκρατήσει, ότι ο δημόσιος χώρος είναι επιλεκτικός πλέον για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και ο δικός τους για έκφραση είναι μόνο εκεί στη παθητική στάση απέναντι στη τηλεόραση και το κινητό όπου και εκεί δεν εκτίθενται όταν λένε τη γνώμη τους. Το σκεπτικό μέσα τους είναι, τι θα πουν οι άλλοι αν ακούσουν ή διαβάσουν  καμία βλακεία- σύμφωνα με αυτούς-  ή φανούν ότι μισούν τους προς ημάς ξένους.  Απλά ξεδίνουν στο μονολεκτικό κουτσομπολιό, στο βρίσιμο, στην έκφραση μίσους, στους σηκωμένους αντίχειρες ανεβάζοντας φωτογραφίες. Ευτυχώς ξεκόλλησα από τον "κ. Ζαχαροβουνό".  Όλων των τάξεων πολίτες, μη θεωρήσετε ότι είναι μόνο οι κοινωνικά άθλιοι και οι μη προνομιούχοι. Απλά οι προνομιούχοι και οι διανοούμενοι το κάνουν eclectic. Όχι, ο νεοφιλελευθερισμός τους έβαλε όλους στο χορό, με λίγες εξαιρέσεις.

Δεν πρέπει όλοι αυτοί οι μικροπολιτικοί της αστικής ζωής, οι πρώην και οι νυν, της δεκάρας να καθίσουν στο σκαμνί για σπατάλη δημοσίων πόρων, διαπλοκή παραπληροφόρηση και κοροϊδία και παραπλάνηση των δημοτών, προπάντων όμως ταλαιπωρία των δημοτών ?

Ποια είναι τελικά η επιτυχία του νεοφιλελευθερισμού τα τελευταία χρόνια, τις τελευταίες 3 δεκαετίες? Η ικανότητα που έδειξε να φέρει μεγάλα μέρη του πληθυσμού να ασχοληθούν με το ερώτημα σχετικά με την ταυτότητα τους και μόνο. Όσο καιρό συλλογίζονται για το «τί θέλουν οι ίδιοι να είναι» δεν φτάνουν στο σημείο να αναρωτηθούν «τι θέλουν να έχουν» στο μέλλον. Αυτό έκανε και το Δημοτικό Συμβούλιο και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι. Τι θέλουν να είναι απέναντι στους δημότες τους ήταν γι’  αυτούς το ερώτημα. Η βιωσιμότητα μιας πολιτικής της κινητικότητας τους ήταν αδιάφορη.

Τώρα όμως θα πρέπει, αν όχι όλοι που δεν είναι δυνατόν αυτό, κάποιοι δημότες να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Δημότες που πιστεύουν στο δημόσιο χώρο και στη δημόσια αστική συγκοινωνία αλλά και Δημότες που θέλουν να υπερασπιστούν το βασικό δικαίωμα τους να μπορούν να μεταφέρονται ασφαλείς, άνετα και οικονομικά με δημόσια ΜΜΜ.
zaungastnic.blogspot.no

16 Οκτ 2019

Edward Snowden:Ας τους κάνουμε τυφλούς και απο τα δυο μάτια. Κρυπτογράφηση, Διάβασμα σε 2,5'


Τυφλοί και από τα δύο μάτια

Παρακολούθηση  Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι κυβερνήσεις διεξάγουν μια εκστρατεία για ασφαλή επικοινωνία. Εδώ ο Edward Snowden εξηγεί γιατί η κρυπτογράφηση όχι μόνο μας κάνει ασφαλείς αλλά και μας απελευθερώνει.
Edward Snowden

Edward Snowden ξέρει «κάτι από το συγκεκριμένο θέμα» Foto: imago images / Eibner Europa
Σε κάθε χώρα του κόσμου, η ασφάλεια των υπολογιστών εξασφαλίζει ότι τα φώτα ανάβουν καθημερινά, τα ράφια είναι γεμάτα στα σουπερμαρκετ, τα φράγματα δεν σπάνε και η εφοδιαστική λειτουργεί ομαλά. Για περισσότερο από μισή δεκαετία, η ευπάθεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των δικτύων από τα οποία εξαρτώνται  όλα αυτά κατατάσσεται στην Παγκόσμια Αξιολόγηση Απειλών της Αμερικανικής Υπηρεσίας Πληροφοριών ως το νούμερο ένα υψηλότερο ρίσκο ακόμα και από την τρομοκρατία ή τον πόλεμο. Το υπόλοιπο του  τραπεζικού λογαριασμού σας, οι εγκαταστάσεις του τοπικού νοσοκομείου και οι προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2020, εξαρτώνται  μεταξύ πολλών, πολλών άλλων, και από την ασφάλεια των υπολογιστών.

Και ενώ συμβαίνει αυτό, στη μέση της μεγαλύτερης κρίσης της ψηφιακής ασφάλειας της ιστορίας, η Αμερικανική κυβέρνηση, μαζί με τις κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας, προσπαθούν  να σιωπήσουν  και να μην αναφερθούν καν στη μόνη διαθέσιμη σήμερα μέθοδο για την αξιόπιστη προστασία των πληροφοριών: τη κρυπτογράφηση. Εάν το επιτύχουν αυτό, τόσο η δημόσια σφαίρα όσο και η ιδιωτική μας ζωή θα είναι για πάντα ανασφαλείς.
Στην απλούστερη περίπτωση, η κρυπτογράφηση αποτελεί μέσο προστασίας των πληροφοριών, ο σημαντικότερος τρόπος διασφάλισης της ασφάλειας των ψηφιακών επικοινωνιών. Κάθε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που γράφετε, κάθε λέξη που πληκτρολογείτε σε μια φόρμα αναζήτησης και οποιαδήποτε βλακεία κάνετε online, μεταδίδεται στο όλο και πιο εχθρικό Internet. Πρόσφατα, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία κάλεσαν το Facebook να δημιουργήσει ένα λεγόμενο "backdoor" στις κρυπτογραφημένες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων που θα επέτρεπαν σε οποιονδήποτε με το σωστό κλειδί να έχει πρόσβαση χωρίς περιορισμούς στις ιδιωτικές επικοινωνίες. Μέχρι σήμερα το Facebook έχει αντισταθεί.

Δεδομένα μόνο για εκείνους για τους οποίους προορίζονται

Εάν η κίνηση στο Διαδίκτυο δεν είναι κρυπτογραφημένη, οποιαδήποτε κυβέρνηση, εταιρεία ή εγκληματική οργάνωση που το διακρίνει αυτό, μπορεί και θα κάνει ένα αντίγραφο της και θα αποθηκεύσει τα δεδομένα σας για πάντα. Αλλά αν κρυπτογραφηθεί η κίνηση αυτή, κανείς δεν μπορεί να διαβάσει τις πληροφορίες σας - εκτός από το άτομο με το σωστό κλειδί.
Έχω λίγο γνώση για το θέμα, καθώς έχω λάβει μέρος για αρκετό χρονικό διάστημα στο παγκόσμιο συστήμα μαζικής επιτήρησης της NSA. Τον Ιούνιο του 2013, συνεργάστηκα με δημοσιογράφους για να φέρω αυτό το σκανδαλώδες σύστημα στη δημοσιότητα. Χωρίς κρυπτογράφηση δεν θα ήμουν ποτέ σε θέση να γράψω την ιστορία του πώς συνέβη - το βιβλίο μου Permanent record. Αλλά μόνο έτσι ήταν δυνατόν να φέρω το χειρόγραφο με ασφάλεια πέρα από τα σύνορα που πλέον εγώ ο ίδιος δεν μπορεί να περάσει. Το πιο σημαντικό είναι ότι η κρυπτογράφηση βοηθά όλους - από δημοσιογράφους, αντιφρονούντες, ακτιβιστές, υπαλλήλους ΜΚΟ και καταγγέλλοντες σε γιατρούς, δικηγόρους και πολιτικούς - να κάνουν δουλειά με ασφάλεια - όχι μόνο στις πιο επικίνδυνες και καταπιεστικές χώρες του κόσμου αλλά παντού.

Όταν δημοσιοποίησα το 2013, η αμερικανική κυβέρνηση όχι μόνο παρακολουθούσε παθητικά το διαδίκτυο - βρήκε τρόπους μέσα να παρέμβει και να διεισδύσει στα εσωτερικά δίκτυα μεγάλων αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών. Εκείνη τη στιγμή, μόνο ένα μικρό μέρος του διαδικτύου είχε κρυπτογραφηθεί. Έξι χρόνια αργότερα, το Facebook, η Google και η Apple έκαναν τη βασική κρυπτογράφηση βασικό στοιχείο των προϊόντων τους, έτσι ώστε σχεδόν το 80% της κίνησης στο Διαδίκτυο να κρυπτογραφείται πλέον. Ακόμη και ο πρώην Αμερικανός Εθνικός Διευθυντής Πληροφοριών, James Clapper, παραδέχεται ότι το ξεσκπεπασμα  της μαζικής παρακολούθησης βοήθησε να προωθηθεί η εμπορευματοποίηση της κρυπτογράφησης. Το Διαδίκτυο είναι ασφαλέστερο. Πάρα πάνω ασφαλές από ότι θέλουν κάποιες κυβερνήσεις.

Ο γενικός εισαγγελέας του Donald Trump William Barr ενέκρινε ένα από τα πρώτα προγράμματα  μαζικής παρακολούθησης, χωρίς να ελέγξει αν είναι νόμιμο. Τώρα προτίθεται να το σταματήσει τη πρόοδο που έχει γίνει τα τελευταία 6 χρόνια αναφορικά με τη κρυπτογράφηση - ή ακόμη και να την ανατρέψει.  Η WhatsApp, η υπηρεσία μηνυμάτων του Facebook, χρησιμοποιεί ήδη κρυπτογράφηση end to end (E2EE): Το Μάρτιο, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ενσωματώσει το E2EE και στις άλλες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων - το Facebook Messenger και το Instagram. Στη συνέχεια, ο Barr ξεκίνησε μια δημόσια καμπάνια με σκοπό να εμποδίσει το Facebook να κάνει αυτό το επόμενο βήμα στην ψηφιακή σκάλα ασφάλειας. Η πρόσκληση για την εταιρεία Facebook να εγκαταλείψει τα σχέδια κρυπτογράφησης συνοδεύτηκε από μια ανοικτή επιστολή που υπέγραφε ο Barr, ο Βρετανός Υπουργός Εσωτερικών Priti Patel, ο υπουργός Εσωτερικών της Αυστραλίας και ο Υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ.

Τα παραθυράκια ανοίγουν πόρτες και πύλες κατάχρησης

Εάν η εκστρατεία του Barr πετύχει, δισεκατομμύρια των επικοινωνιών των ανθρώπων θα τεθούν σε κατάσταση μόνιμης ανασφάλειας. Οι χρήστες των εφαρμογών επικοινωνίας θα ήταν δομικά ευάλωτοι. Αυτό  είδος της επικοινωνίας που ονειρεύεται ο Barr θα θέσει σε κίνδυνο την διαδικασία όχι μόνο για ερευνητές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία, αλλά και για τις υπηρεσίες πληροφοριών της Κίνας, της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας - για να μην αναφέρουμε χάκερ σε όλο τον κόσμο.

Τα ολοκληρωμένα συστήματα κρυπτογραφημένης επικοινωνίας σχεδιάζονται έτσι ώστε τα μηνύματα να μπορούν να διαβάζονται μόνο από τον αποστολέα και το παραλήπτη. Ακόμα κι αν τα κρυπτογραφημένα - κλειδωμένα - μηνύματα αποθηκεύονται ακόμη και από έναν αναξιόπιστο τρίτο - για παράδειγμα, μια εταιρεία όπως το Facebook. Η βασική βελτίωση που προσφέρει η E2EE σε σχέση με τα συστήματα ασφαλείας παλαιού τύπου είναι ότι τα κλειδιά που ξεκλειδώνουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα αποθηκεύονται πάντα μόνο στα τελικά σημεία της επικοινωνίας, δηλαδή στις συγκεκριμένες συσκευές. Για παράδειγμα, στα smart phones του αποστολέα και του παραλήπτη του μηνύματος και όχι στις πλατφόρμες του Διαδικτύου. Επειδή τα E2EE κλειδιά δεν τηρούνται στους εν λόγω ενδιάμεσους φορείς παροχής υπηρεσιών, δεν μπορούν να κλαπούν στο ενδιάμεσο τμήμα μεταφοράς της πληροφορίας, που  όλο και πιο συχνά ακούμε για μαζική υποκλοπή δεδομένων από αυτές τις εταιρείες.
Για τους καταναλωτές, αυτό παρέχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας. Η E2EE εξασφαλίζει,  ότι εταιρείες όπως η Facebook, η Google ή η Apple προστατεύουν τους χρήστες από την ανάρμοστη πρόσβαση από τις ίδιες αυτές εταιρείες: Βεβαιώνοντας ότι οι ίδιοι δεν έχουν πλέον τα κλειδιά στα πιο προσωπικά μυστικά μας, αυτές οι εταιρείες γίνονται από big brother τυφλές.

Είναι αξιοσημείωτο ότι μια δυνητικά επικίνδυνη εταιρεία όπως η Facebook, για την ιδιωτικότητα δισεκατομμυρίων ανθρώπων, φαίνεται τουλάχιστον δημόσια, πρόθυμη να χρησιμοποιήσει τεχνολογίες που καθιστούν τους χρήστες της ασφαλέστερους, κόβοντας τη δική της δύναμη. Ακόμη πιο αξιοσημείωτο είναι ότι η αμερικανική κυβέρνηση γαυγίζει. Φυσικά, αυτό είναι μόνο επειδή η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίζει τη Facebook ως μια εύκολη και άνετη σε χρήση και πλούσια πηγή ιδιωτικών πληροφοριών

Οι εγκληματίες δεν προγραμματίζουν τα εγκλήματά τους σε δημόσιες πλατφόρμες

Για να δικαιολογήσει την απόρριψη των μεθόδων κρυπτογράφησης, η αμερικανική κυβέρνηση, όπως συνηθίζεται, έχει εξορκίσει τις σκοτεινότερες δυνάμεις του δικτυού και ζωγράφισε τον διάβολο στον τοίχο. Ισχυρίζεται ότι δεν θα είναι σε θέση να διώξει τρομοκράτες, εμπόρους ναρκωτικών, άτομα οικονομικού εγκλήματος και πλύσιμο χρημάτων και δράστες κακοποίησης παιδιών χωρίς πλήρη πρόσβαση στις πλήρεις καταγραφές των δραστηριοτήτων όλων των χρηστών του Facebook - εγκληματίες που στην πραγματικότητα προτιμούν τα εγκλήματά τους  να μη  τα σχεδιάζουν στις δημόσιες πλατφόρμες - ειδικά εκείνες στις ΗΠΑ - καθώς μερικές φορές χρησιμοποιούν μερικές από τις πιο προηγμένες αυτοματοποιημένες μεθόδους φιλτραρίσματος και αναφοράς.

Η πραγματική εξήγηση ότι οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας θέλουν να καταργήσουν την κρυπτογράφηση έχει λιγότερο να κάνει με τη δημόσια ασφάλεια αλλά με την εξουσία. Το E2EE διαθέτει τον έλεγχο στα άτομα και στις συσκευές που χρησιμοποιούν για να λαμβάνουν και να κρυπτογραφούν τα μηνύματα - όχι στις εταιρείες που απλώς μεταδίδουν. Η κρυπτογράφηση σημαίνει ότι η κρατική παρακολούθηση πρέπει να είναι περισσότερο επικεντρωμένη και μεθοδική. Και όχι αυθαίρετη και καθολική.

Αυτό που απειλεί τη τάση για περισσότερη ασφάλεια των τελικών χρηστών είναι, αυστηρά, η ικανότητα των κρατών να κατασκοπεύουν τους πληθυσμούς τους σε μεγάλη κλίμακα χωρίς να πολύ γραφειοκρατία. Περιορίζοντας σοβαρά την αποθήκευση προσωπικών πληροφοριών και επικοινωνιών σε ιδιωτικές εταιρείες, οι δημόσιες αρχές πρέπει να επικεντρωθούν σε παραδοσιακές μεθόδους έρευνας που είναι αποτελεσματικές και νόμιμες - σε αντίθεση με την πλήρη παρακολούθηση. Με την κρυπτογράφηση, είμαστε όχι μόνο ασφαλείς, αλλά και  ελεύθεροι-[όσο μπορούμε να είμαστε από άλλα πράγματα].

Φόροι καυσίμων. Η Ελλάδα με τη μεγαλύτερη ρύπανση στις πόλεις & με το διεστραμμένο κίνητρο. Διάβασμα 1,5'


Φόροι καυσίμων. Η Ελλάδα με τη μεγαλύτερη ρύπανση στις πόλεις & με το διεστραμμένο κίνητρο.

Οι Ευρωπαίοι πληρώνουν περισσότερα στα πρατήρια καυσίμων  λόγω της αύξησης των φόρων; Πόσο περισσότερο φόρο πληρώνουν οι οδηγοί βενζινοκινητήρων από τους οδηγούς ντίζελ, παρόλο που οι ντιζελοκινητήρες αποτελούν τη κύρια αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις μας; Ποιες χώρες της ΕΕ κατόρθωσαν να εξαλείψουν το αθέμιτο φορολογικό πλεονέκτημα του ντίζελ. Σε ποιες χώρες της ΕΕ ισχύει μηδενικός φόρος για το ντίζελ φοινικέλαιου; 

Απαντήσεις σε όλες αυτές τις ερωτήσεις - και πολλά άλλα - μπορούν να βρεθούν στο διαδραστικό εργαλείο της T & E που βασίζεται σε σύνολα δεδομένων για τους φόρους κατανάλωσης καυσίμων για όλα τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ από το 1995.



 Σε πραγματικούς όρους, σήμερα οι δυτικοευρωπαίοι πληρώνουν λιγότερους φόρους καυσίμων από ό, τι πριν από 20 χρόνια
Οι μεταφορές είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι οδικές μεταφορές - αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και μοτοσυκλέτες - αντιπροσωπεύουν το 21% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ. Ενώ η κλιματική αλλαγή έχει καταστεί μείζον ζήτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε πραγματικούς όρους (λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό), οι φόροι επί των καυσίμων μειώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες. Στην πραγματικότητα, ο μέσος σταθμικός φόρος βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε από 64 σεντ ανά λίτρο καυσίμου το 1998 σε 54 σεντς το 2018.

Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος
Μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο έγινε η δεύτερη χώρα της ΕΕ για την εξίσωση των φόρων των δυο καυσίμων πετρελαίου και βενζίνης- με τη μείωση του φόρου βενζίνης και την αύξηση του φόρου για το πετρέλαιο κίνησης. Η αύξηση των φόρων επί των καυσίμων, η οποία ελαχιστοποιεί τις επιπτώσεις στους φόρους εργασίας, την καθιστά πιο ευνοϊκή από πολιτική άποψη. Αυτή η φορολογική μετατόπιση μειώθηκε περαιτέρω από την τιμή του καυσίμου στην αντλία.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, οι Έλληνες χρεώνουν 29 σεντ ανά λίτρο ντίζελ λιγότερο από τους αυτοκινητιστές που οδηγούν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Αυτό το διεστραμμένο κίνητρο προωθεί την καύση ολοένα και περισσότερων καυσίμων ντίζελ στις ελληνικές πόλεις, επιδεινώνοντας την κρίση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ελληνική Επικράτεια.

Η πιο εμφανής περίπτωση του «καυσίμου τουρισμού» είναι το Λουξεμβούργο, όπου το πετρέλαιο ντίζελ φορολογείται σε 0,35 € / λίτρο. Μέχρι το Μάιο του 2019, οι αρχές του Λουξεμβούργου φορολογούσαν το ντίζελ σε 0,33 ευρώ ανά λίτρο, ίσο με το νόμιμο ελάχιστο επίπεδο της ΕΕ. Με αυτό τον τρόπο, ο φορολογούμενος του Λουξεμβούργου παράσερνε τους οδηγούς μεταφορείς να έρχονται στο Λουξεμβούργο να προμηθευτούν το ντίζελ. Ωστόσο, στο τέλος της Λουξεμβουργιανών σήραγγας υπάρχει φως, καθώς οι εθνικές αρχές σχεδιάζουν να το αλλάξουν.

Θέλω (μέρος) από τα χρήματά μου πίσω
Στο Βέλγιο, στη Γαλλία, στην Ουγγαρία, στην Ιρλανδία, στην Ιταλία, στη Ρουμανία, στη Σλοβενία και την Ισπανία έχετε την επιλογή να πάρετε πίσω μέρος του φόρου ντίζελ. Τα φορτηγά πληρώνουν κατά μέσο όρο € 0,43 /l ντίζελ στην ΕΕ τώρα, € 0,07 κάτω από το επιτόκιο των αυτοκινήτων. Οι φορολογικές εκπτώσεις για τα καύσιμα των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ανήλθαν σε περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2018, από το μηδέν που ήταν το 1999! Ο αριθμός των χωρών που χορηγούν έκπτωση  φόρου καυσίμων στους μεταφορείς αυξήθηκε μόλις σε ένα από το 2000 σε οκτώ σήμερα.

Η  Βιο-κοροιδία!
Μόνο έξι χώρες στην Ευρώπη φορολογούν τα βιοκαύσιμα: το Βέλγιο, η Ελλάδα, η Φινλανδία, η Ισπανία, η Πολωνία και η Πορτογαλία. Σύμφωνα με την Globiom έρευνα για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το βιοντίζελ της ΕΕ, το οποίο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% του βιοκαυσίμου που καταναλώνεται στην Ένωση, είναι χειρότερο για το κλίμα από το κανονικό ντίζελ. Συνεπώς, δεν υπάρχουν περιβαλλοντικά ή κλιματικά οφέλη που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια τέτοια φορολογική έκπτωση.
 Πηγή:  https://www.transportenvironment.org

The GLOBIOM model has global coverage, with 30 regions currently represented in the global version.
Regional versions of the model, such as GLOBIOM-BRAZIL and GLOBIOM-EU, have been designed with national and regional institutes. These versions provide more detailed spatial representation of land use changes to assess the impact of specific regional policies. 
The GLOBIOM approach is strongly grounded in the idea that the production of food, forest fiber, and bioenergy, must be analyzed and planned in an integrated way across agriculture and forestry, forestry, and bioenergy sectors. GLOBIOM can be used to explore the various trade-offs and synergies around land use and ecosystem services, and helps scientists and policymakers understand and minimize land use and resource competition through more holistic thinking.
GLOBIOM can advise on a number of questions, for example: 
  • Capability of the agricultural system to supply future food demand and other societal services
  • Future agricultural land requirements and other pressures of the agricultural system on the environment (water needs, nitrogen)
  • Trends in future deforestation and the impact of measures to reduce deforestation and forest degradation (REDD: read more)
  • Future greenhouse gas emissions from the agricultural sector and from land use change
  • The potential contribution of bioenergy to climate change mitigation
  • Assess the current and future demand and supply of water for irrigation 
  • The relative costs and benefits of importing or exporting food and raw materials
  • The profitability, incentives, and impacts of changing agricultural management practices
  • Adaptation of agriculture to future climate change

Ετικέτες