22 Μαΐ 2018

Διαδίκτυο (FB) και προσωπικά δεδομένα: Ρεζίλι μπροστά στον Zuckerberg το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Για το σκάνδαλο του  FB μόνο την αυτοπροβολή τους προσπάθησαν οι περισσότεροι Ευρωβουλευτές με “εξυπνάδες”. 

THS 23052018   Διάβασμα σε 0,5’

Ο one of the big five είχε μόνο μια ώρα στη διάθεση του για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενώ στις ΗΠΑ 20 ώρες σε δύο ημέρες. Είπε και ένα “sorry” λέγοντας ότι έκανε λάθη η εταιρεία του και καθάρισε.  Εάν μέσω των διατλαντικών συνεργασιών  αλλάξει και αυτό το νομικό πλαίσιο στην Ευρώπη προς το καλύτερο και γίνει όπως στην Αμερική (βλέπε και VW, Mercedes, AUDI, BMW  Diesel σκάνδαλο) και ενηλικιωθεί η Ευρώπη σε θέματα νομιμότητας και εφαρμογής των νόμων, τότε μπορούμε να συζητήσουμε για Διατλαντική Συνεργασία. O φορέας corporate europe observatory  έχει αναλυτικό reportage  για το λόμπι όλων αυτών(βλέπε παραπάνω τον σύνδεσμο). 

EU-Parlamentspräsident Antonio Tajani, Facebook-Chef Mark Zuckerberg

17 Μαΐ 2018

Το ψήφισμα της “Gymnosophy.gr” προς Τσίπρα

Η θέση του blog πάνω στο θέμα του ψηφίσματος της Gymnosophy (όπως αναφέρεται παρακάτω). Σε μπλε οι παρεμβάσεις του blog μας.
THS 17052018     8 φωτογραφίες-Διάβασμα σε 2,5 ‘
Μνημείο για ποδηλάτες
Πιστεύουμε ότι χρειάζεται να αρχίσουμε να διεκδικούμε σιγά-σιγα ή μάλλον να ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε πως διεκδικούμε, γιατί  έχουμε ξεχάσει – το λίγο που ξέραμε- , αφού περιμέναμε και περιμένουμε να λύσουν οι άλλοι, ‘οι ισχυροί,’ τα προβλήματα, οι illuminati της πολιτικής για εμάς τους αδύναμους.
Με διαφορετικές εμφανίσεις στο δημόσιο χώρο. Όχι μόνο «γυμνή ποδηλατοδρομία» και ποδήλατο την ημέρα των «πόλεων ελεύθερες από αυτοκίνητο». Παρατηρήσατε τη συμμετοχή των πολιτών στην εκδήλωση το περασμένο ΣΚ (12-13/5/2018) στη παραλία στο άγαλμα του ΜΑ στη Θεσσαλονίκη ? Ελάχιστη συμμετοχή. Καλά είναι αυτά ως ‘ ελάχιστη τιμή’ για την αποβιώσασα αστική δημόσια ζωή, όπως την γνωρίσαμε.  
 
Αυτές είναι γραφικές εκδηλώσεις, που ναι μεν απαιτούν οργανωτική δουλειά, και εκτιμούμε την προσπάθεια όλων, αλλά δεν απαιτείς, δεν διεκδικείς κάτι με αυτές με την παρουσία σου και φυσικά μαζικότητά σου. Και εξαρτάται φυσικά και σε ποιο διανοητικό και διανοουμενίστικο επίπεδο της πολιτικής απευθύνεσαι για να θεωρείς ότι με μια ποδηλατοδρομία  θα μπορέσεις να έχεις επικοινωνιακή αλληλεπίδραση με τους υπεύθυνους και το θεσμικό παράγοντα της πολιτικής σε επίπεδο ΤΑ. Φυσικά και δεν ακυρώνουμε σε καμία περίπτωση και δεν υποβαθμίζουμε τη προσπάθεια κανενός ατόμου ή φορέα, όχι βέβαια. Εμφανίσεις και ακτιβισμό με πρακτική επίδραση στη νοητικότητα του πολίτη, όταν βρίσκεται στη πόλη και μας βλέπει όχι σαν ποδηλάτες αλλά σαν δημότες που χρησιμοποιούν ποδήλατο  στη καθημερινότητα, που πάνε στην εργασία, που ψωνίζουν, που μεταφέρουν πράγματα, που πάνε τα παιδιά στον παιδικό, στο σχολείο, στο απογευματινά μαθήματα σαν συνοδοί ή μη κλπ. κλπ. . 
 
Πρέπει να αρχίσει ο πολίτης-δημότης να καταλαβαίνει ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και ο ποδηλάτης και ο πεζός ότι θέλει να διεκδικήσει και αυτός πέρα της ύπαρξης των αυτοκινήτων. Ακριβώς όπως αυτό π.χ. που έχει προταθεί στην ομάδα βιώσιμης κινητικότητας,  να μπουν σήματα στους μονόδρομους για επιτρεπτή κυκλοφορία των ποδηλάτων και σε αντίθετη κατεύθυνση τώρα, δεν χρειάζεται να περιμένουμε να ξεκινήσουν οι κατασκευές των ποδηλατόδρομων- αν πότε γίνουν- για να αρχίζουν να το κατανοούν ότι πλέον θα είναι και οι ποδηλάτες στο παιγνίδι. Να αποκλεισθούν για διερχόμενη κυκλοφορία πολεοδομικά τετράγωνα μετά από κάποια ώρα. Να δει ο δημότης ότι έχει κάποια πλεονεκτήματα από αυτό, ποδηλάτης και μη. Ο πεζός, ο ηλικιωμένος, ο με δυσκολίες κίνησης δημότης, οι μητέρες με τα παιδικά καροτσάκια, οι τυφλοί, τα παιδιά που θα μπορούν να παίξουν στους δρόμους της γειτονιάς πάλι χωρίς κίνδυνο.
imageΔεν είμαστε μόνοι μας σαν συμμετέχοντες στο κυκλοφοριακό γίγνεσθαι μιας πόλης, είναι ένα κλειστό περιβάλλον και όλα τα αρνητικά ή/και θετικά παραμένουν  μέσα στο αστικό κύκλο διαβίωσης και επιβίωσης, άσχετα ότι αθροιστικά όλα τα επί μέρους περιβάλλοντα καταστρέφουν τον πλανήτη.

Το ψήφισμα της Gymnosophy (χωρίς δυο υποσημειώσεις) [βλέπε: www.gymnosophy.gr]
Υπογράφουμε και διεκδικούμε την άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων, διπλής κατεύθυνσης (κατά προτεραιότητα) ή μονής, ασφαλτοστρωμένων, αποκλειστικής χρήσης, με μόνιμη διαχωριστική νησίδα μεγάλου ύψους για την αποφυγή παράνομης στάθμευσης και κίνησης άλλων οχημάτων.

10 ΛΟΓΟΙ:

1) για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, εξαιτίας των υπερβολικών επιπέδων ρύπανσης για την όποια δεν υφίσταται κανένα μέτρο.
2) για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής και την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, όπως αποφασίσθηκε και δεσμεύτηκε και η χώρα μας στην COP
21.
3) για την προστασία των ποδηλατιστ@ από δυστυχήματα με μηχανοκίνητα, και διαπληκτισμούς με οδηγούς.
4) για την αύξηση των πλεονεκτημάτων, της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας χρήσης του ποδηλάτου, με ποιοτικότερη και ταχύτερη μετακίνηση.
5) για την μείωση του κυκλοφοριακού και του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης.
6) για τη αύξηση της σωματικής άσκησης, και την μείωση των επιπέδων ηχορύπανσης, με κρίσιμα ευεργετικές συνέπειες στην υγεία μας.
7) για την μείωση χρήσης του πετρελαίου και φυσικού αερίου, των οποίων η εξόρυξη είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον, αλλά και ο έλεγχος των πηγών του σημείο πολεμικών συγκρούσεων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα εκατομμύρια περιβαλλοντικούς μετανάστες και πρόσφυγες πολέμων.
8) γιατί το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, κτήσης, συντήρησης και μετακίνησης, καθιστά το ποδήλατο το αποτελεσματικότερο μέσο για την αντιμετώπιση της κρίσης (ανεργία, φτώχεια, μεταναστευτικό, κατάθλιψη..).
9) γιατί πρέπει οι πόλεις μας να γίνουν βιώσιμες και να αυξήσουν την ανθεκτικότητα των πολιτών, και άρα πρέπει να υλοποιηθούν ριζοσπαστικά Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
10) γιατί η προώθηση του ποδηλάτου είναι Πανευρωπαϊκή στρατηγική και η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία.“


Τα ερωτηματικά που βάζουμε είναι τα εξής: Εμείς στη Θεσσαλονίκη π.χ. επιθυμούμε μερικά χιλιομετράκια  ρύθμισης και κατασκευής ποδηλατόδρομων και δεν καταφέρνουμε να μας ακούσουν, φέρνουν και μια διμοιρία ΜΑΤ, και πάμε μέσω cyber στον Τσίπρα? Δηλαδή και εάν θα πει ο Τσίπρας ναι, και αν ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση, όμως εάν η ΤΑ
α) δεν έχει την οικονομική άνεση να τα υλοποιήσει, γιατί το κράτος στη κατάσταση που βρίσκεται αποκλείεται να δώσει πόρους για τον σχεδιασμό, την διαμόρφωση και την κατασκευή,  αλλά δεν έχει ίσως και το ενδιαφέρον λόγω άσχετης αστικής πολιτικής να διαμορφώσει τέτοια πολιτική βιωσιμότητας όπως σε πολλές πόλεις διαφαίνεται,
β) δεν έχει την τεχνική κατάρτιση και το απαιτούμενο καλό, συνειδητοποιημένο για αυτό που είναι υπεύθυνο να σχεδιάσει και να υλοποιήσει, και όχι απλά επιστημονικό, δυναμικό γιατί είναι νέο πεδίο γι’ αυτή(δεν μιλάμε μόνο για την πόλη της Θεσσαλονίκης),
γ) δεν έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει στους επόμενους προϋπολογισμούς επενδυτικές δαπάνες στο τομέα αλλά και δαπάνες συντήρησης αλλά και ανανέωσης των υποδομών και
δ)εάν δεν είναι σε θέση να υλοποιήσει ρυθμιστικές λειτουργίες και ελέγχους στο δημόσιο χώρο,
τι να κάνει ένα νομοσχέδιο σε εθνικό επίπεδο.

Το ότι χρειαζόμαστε την ποδηλατοκίνηση είναι γνωστό παντού. Πρέπει να είναι τελείως gaga για να περιμένουν από μας να τους το πούμε, εκτός και εάν δεν το έχουν κατανοήσει το πρόβλημα τις πόλεις. [1]

Δηλαδή επαναλαμβανόμαστε μέσα στο αυτονόητο, χωρίς να διεκδικούμε τίποτα το ιδιαίτερο. Απλά μας βάζουν να αναλωνόμαστε  για το αυτονόητο με διάφορες άκαρπες πρωτοβουλίες. Περιμένουμε να κάνουν αυτοί κάτι. Το ψήφισμα δεν είναι διεκδίκηση. Στο ψήφισμα μετράς ίσως το πολύ-πολύ μια θεωρητικά δυνητική μαζικότητα σε ένα φυσικό χώρο αν μπορείς να τον διαχωρίσεις το χώρο αυτό. Όπως προχθές στη συνάντηση στο λευκό πύργο. 240 δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν και ήρθαν 8 !!!! Μήπως έχουμε και εδώ δικαιολογία ότι 3 ώρες προηγουμένως έβρεξε λίγο?

Καθήκον της κάθε κυβέρνησης είναι να ασχοληθεί με τη λιτότητα που μας έχει επιβάλει, την άγρια  φτωχοποίηση που είναι πλέον εμφανής σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, στη βιώσιμη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών καταστημάτων, στη απόσυρση των άθλιων μέσων μαζικής μεταφοράς από τους δρόμους μας.  Μη παίζουμε το παιγνίδι που θέλει να παίζουμε  η πολιτική και να αποπροσανατολίζουμε από τα κύρια ζητήματα επιβίωσης που έχει η κοινωνία και ιδιαίτερα η πολιτική της κεντρικής εξουσίας. 

Για ποιο λόγο να υπάρχει ΤΑ αν και το θέμα της βιώσιμης ποδηλατοτοκίνησης το αφήνουμε στους νεοφιλελεύθερους εξουσιαστές  που πιστεύουν ότι είναι αριστεροί επειδή τους γέννησαν έτσι ή απλά τους συντηρεί ένα κατεστημένο ακόμα και πάει από γενιά σε γενιά το χρίσμα του αριστερού, όπως και του δεξιού. Με ποιο τρόπο να μπορούμε να διαμορφώσουμε εμείς από τα κάτω το πλαίσιο. Να κάνουν το νομοθετικό πλαίσιο όσο αφορά τον ΚΟΚ για ποδηλάτες. Αλλά πως θα τον κάνουν αν δεν έχουν πάρει τα ερεθίσματα από την συμμετοχική διαβούλευση των πολιτών σε επίπεδο ΤΑ και γειτονιών?  Αυτή είναι η δίκαιη και ισόνομη  διαδικασία της συμμετοχικής  διαβούλευσης της πολιτειακής βάσης στα θέματα που άπτονται άμεσα της καθημερινότητάς τους.

Η παράνοιά  της πολιτικής μέσα στην οποία ζούμε απεικονίζεται σε μερικές φωτογραφίες. Θα μπορούσαμε να δώσουμε και άλλα ζευγάρια φωτογραφιών σαν συγκριτικές πολιτισμικές παράνοιες(και μεμονωμένες φωτο παρακάτω).
Η πολιτισμική παράνοια Ι
image
image
imageimage
Οι ποδηλάτες δεν επιτρέπεται να βλέπουν απομονωμένους τους εαυτούς τους σαν απλά συμμετέχοντες σε μια αστική μετακίνηση και κυκλοφορία, αλλά ενταγμένους σε ένα άλλο είδος αστικής κινητικότητας, μιας βιώσιμης. Γι’ αυτό και πρέπει να απαιτούν συμπληρωματικές ενέργειες με αυτές των ποδηλατοδρόμων για πεζούς, car sharing, στοχευμένα εμφράγματα ΙΧ-κυκλοφορίας κλπ. κλπ., διότι σε κάθε άλλη περίπτωση είναι “δώρον άδωρο” που λέει ο σοφός ο λαός. Μόνοι μας,  να απαιτούμε μόνο ποδηλατόδρομους, δεν έχει κάποιο νόημα για την συλλογική προσέγγιση του προβλήματος της αστικής διαβίωσης.
Ποδήλατο, πεζός, αυτοκίνητο λεωφορείο, μετρό. Αυτά είναι η μια πλευρά, δηλαδή τα modi. Από την άλλη πλευρά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις κλαδικές πολιτικές μεταφορών που συνδέονται με αυτά τα modi. Δηλαδή:
1. στρατηγική για δημόσια μέσα μεταφοράς προσώπων,
2. στρατηγική της κυκλοφορίας πεζών-ΑΜΕΑ,
3. στρατηγική της κυκλοφορίας ποδηλάτων,
4. στρατηγική για άτομα με ειδικότερες ανάγκες, ηλικιωμένους και παιδιά,
5. στρατηγική για συνδυασμένες μεταφορές,
6. στρατηγική για ψώνια και για αναψυχή,
7. στρατηγική για εμπορικές συναλλαγές και συναλλαγές εμπορευμάτων,
8. στρατηγική για παρκινγκ,
9. στρατηγική για αυτοκινητόδρομους και σημαντικούς νέους οδικούς άξονες,
10.  στρατηγική για την σχεδίαση χώρων κυκλοφορίας, στους δρόμους της γειτονιάς,
11.  στρατηγική στο πλαίσιο της στρατηγικής κεντρικών πολεοδομικών συγκροτημάτων και σύμπτυξης αυτών,
12.  στρατηγική στις υπό ανάπτυξη γειτονιές και χώρους,
13.  στρατηγική σχετικά με την συμβουλευτική κινητικότητας, την διαχείριση της στρατηγικής της κυκλοφοριακής τηλεματικής,
14.  στρατηγική συνεργασίας δήμων και συνορευόντων δήμων και περιφέρειας,
15.  στρατηγική χρηματοδοτικών εργαλείων.
Βλέπουμε ότι είναι σύνθετο το θέμα της κυκλοφορίας και μεταφοράς σε αστικό περιβάλλον.Μόνο με αυτή τη λογική κατασκευάζουμε την δικτυακή που γίνεται και βιώσιμη, αστική κινητικότητα. Γι αυτό  αποφασίζουμε να βγούμε δυναμικά στους δρόμους με διάφορες πρακτικές πρωτοβουλίες.
Respektiert Radler
Για τον δημότη που δεν ασχολείται με τέτοια θέματα το τι  είναι π.χ. η δέσμευση στην COP21 ή αν υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία ή όχι, δεν τον ενδιαφέρει και ειδικά όταν δεν συμμετε΄χει κάν στη διαδικασία σχεδιασμού και διαμόρφωσης ποδηλατόδρομων – ενδιαφέρει μερικούς από εμάς που ασχολούνται και ιδεολογικά με την προστασία του περιβάλλοντος μα την βιώσιμη αστική ανάπτυξη etc.  Ο Δημότης θα ενδιαφερθεί για να συμβάλει συμμετοχικά μέσω διαβούλευσης στη χάραξη προς όφελός της εξυπηρέτησής του και την ασφάλεια του ποδηλατόδρομου. Όλα τα άλλα είναι για τις υπηρεσίες.
Τα ριζοσπαστικά που αναφέρεται το ψήφισμα θα τα μεταφράσουν οι τύποι στους Δήμους σαν τεχνικά έργα με χρήματα άλλων λαών όχι δικά μας για να τα εκμεταλλευτούν οι πολιτικοί για την επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Έτσι δικαιολογούμε και την Βρυξελλοκεντρική πολιτική ότι τίποτα δεν γίνεται αν δεν δώσουν το σήμα οι Βρυξέλλες, το χρήμα που πρέπει να απορροφηθεί γιατί είναι πολιτική της ΕΕ αυτό, και πρέπει να ορίσει και που θα δωθεί. Που και που και όλο συχνότερα μπαίνει και ένας ευαίσθητος ιδιώτης στη μέση και χρηματοδοτεί διαμόρφωση δημόσιου χώρου.

Γιατί και τι απαιτείς απέναντι σε μια ολιστική βιώσιμη ποδηλατοκίνηση?
1. Κάνεις καλό στην υγεία σου υπό την προϋπόθεση ότι ο ποδηλατόδρομος δεν σε οδηγεί μέσα στον μέγιστο κυκλοφοριακό φόρτο, π.χ μέσα στην Βασιλίσσης Όλγας (δεν βλάπτει γόνατα, πλάτη μέση, είναι αντικαταθλιπτικό).
2. Συμβάλλεις σαν ποδηλάτης μακροπρόθεσμα στην εξοικονόμηση δαπανών/εξόδων εθνικού συστήματος υγείας καθώς είσαι σε σωματική άσκηση καθημερινά.
3. Κάνεις καλό στο περιβάλλον (δεν καταναλώνεις γήινους πόρους με ότι αυτό συνεπάγεται).
4. Είσαι γρηγορότερα παντού μέσα στη πόλη (εντός 5 km φτάνει ο ποδηλάτης ταχύτερα στο στόχο του από ότι ο οδηγός αυτοκινήτου).
5. Η προώθηση της ποδηλατοκίνησης έχει οικονομικά χαμηλότερο κόστος από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς είτε αυτό είναι σε υποδομές είτε στη παραγωγή του μέσου.
6. Εξοικονομείς χρήματα για βελτίωση του βιοτικού επιπέδου σου με ή χωρίς τα παιδιά σε άλλους τομείς της καθημερινότητάς σου.
7. Εξοικονομείς χώρο στον ακριβό και σπάνιο αστικό χώρο και αναδιαμορφώνεις ανθρώπινα τις γειτονιές.
8. Προσφέρεται μεγάλη διαφορετική τεχνολογία ποδηλάτων πλέον σήμερα για κάθε απαίτηση.
9. Δεν μειώνεις την κινητικότητά σου σαν πολίτης, αν σχεδιαστεί δικτυακά ολιστικά σαν βιώσιμη κινητικότητα.
10.Θέλεις ασφαλείς – από όλες τις πλευρές- υποδομές μετακίνησης με ποδήλατο, χωρίς Ε-bikes με ταχύτητα >20 χλμ/ώρα στους ποδηλατόδρομους, και να μπορείς να ενημερώνεσαι αναφορικά με την στατιστική των ατυχημάτων με ποδήλατα στους δρόμους, όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά και στο χώρο που κατοικείς και εργάζεσαι.
11. Οι σχεδιαστές των ποδηλατόδρομων στους Δήμους να ενημερωθούν, από άλλες χώρες που διατηρούν τέτοια δεδομένα, και να  λάβουν υπόψη τους τα ατυχήματα που έχουν συμβεί και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης έτσι ώστε προληπτικά – για βελτίωση- να λάβουν υπόψη τους στο σχεδιασμό τέτοιες δυνητικές περιπτώσεις ατυχημάτων και να βελτιώσουν την ανθεκτικότητα για τους ποδηλάτες.

Πόλεις με πολλούς ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους γίνονται ανθρώπινες και ευχάριστες για τον δημότη και κάθε πολίτη που τις επισκέπτεται. Κάντε τις γειτονιές βιώσιμα κατοικήσιμες και βιώσιμα προς παραμονή. Βλέπε τι κάνει το Oslo όλους τους δημόσιους χώρους για στάθμευση στο κέντρο της πόλης. Τους χώρους τους μετατρέπει σε δημόσιους χώρους πρασίνου, πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους!!! Ναι ξέρουμε μα είναι είναι πολιτισμένη κοινωνία εκεί με τέλεια ΜΜΜ. Τι συζητάμε τώρα. Καιρός λοιπόν να ξεκινήσει η πολιτική αγωγή ενός ενήλικου πολιτικού οράματος για τις πόλεις μας. Αν δεν μπορούν οι ‘πεφωτισμένοι’ που έχουν μαραθεί – τώρα και αρκετό χρόνο  και δυστυχώς δεν το παρατηρούν οι ίδιοι- ας φύγουν με λίγο λιγότερο πεσμένο το κεφάλι,  όσο είναι η ώρα  και λέμε είναι ήδη αργά…  Κάντε το σαν το τελευταίο ύψιστο καθήκον σας για αυτούς που έπονται σε ένα τέτοιο,  από εσάς σαν πολιτικοί και  θεσμικοί παράγοντες και εμάς σαν δημότες, κατασκευασμένο αστικό και φυσικό περιβάλλον.


[1]Παρεμπιπτόντως : Ενώ το Αμβούργο ξεκινά την απαγόρευση κυκλοφορίας diesel αυτοκινήτων σε κάποιους οδικούς άξονες λόγω υπερβολικών μετρήσεων NOx,  στη Θεσσαλονίκη δεν συμβαίνει αυτό. Το παράδοξο είναι, ότι ναι μεν είναι καθορισμένο Ευρωπαϊκό όριο για τα καυσαέρια και του ΠΑΥ(Πολυκυκλικούς Αρωματικούς Υδρογονάνθρακες) όμως ενώ στο Αμβούργο  η συσκευή μέτρησης αέριων ρύπων  βρίσκεται σε ύψος 4 μτρ., η μια συσκευή στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε ύψος 35 μετρ. στο ΑΠΘ και φυσικά δείχνει τελείως διαφορετική ρύπανση από ότι ένα ήταν σε 4 μετρ. Η ΕΕ έχει καθορίσει το ύψος, αλλά…  Φυσικά υπάρχει και ένας δεύτερος σταθμός μέτρησης στη Θεσσαλονίκη αλλά σε ένα χώρο που έχει πολύ λιγότερο κυκλοφοριακό φόρτο.


























































15 Μαΐ 2018

Μια από τις big five AirBnB: Ο επόμενος ιός της φτωχοποίησης. Για να μην υπάρξει παρεξήγηση στο μέλλον.

Για να μπουν και κάνουν διακοπές κάποιοι σε ελκυστικά διαμερίσματα στις ακριβότερες πόλεις, ή να κερδίσουν κάποιοι ιδιοκτήτες περισσότερα χρήματα(επί πλέον χαρτζιλίκι), πρέπει κάποιοι άλλοι να φύγουν από το σπίτι τους ή να μείνουν στο δρόμο.

corpoarte-europe-sign_thumb9THS 15052018  Διάβασμα σε 1’


corporateeurope UnfairBnB

Κάποιος μου είπε προχθές: “Κάποιοι που ήταν στο πάτο μέχρι προχθές τώρα τη βγάζουν μια χαρά αφού ενοικίασαν το εξοχικό τους στη τοποθεσία …”  Πίσω έχει η Αχλάδα την ουρά. Το εύκολο χρήμα δεν είναι πάντα το steady και εύχρηστο χρήμα.

Πόλεις όπως το Άμστερνταμ, η Βαρκελώνη, το Βερολίνο και το Παρίσι έχουν χτυπήσει τα πρωτοσέλιδα με τις προσπάθειές τους να επικρατήσουν σε πλατφόρμες ενοικίασης/αγοράς a la AirBnB και ανησυχούν για τον αντίκτυπο του μοντέλου που αυξάνεται όλο και περισσότερο σε πολλές άλλες πόλεις της Ευρώπης. Σε αντίδραση της εντεινόμενης πίεσης της αγορά κατοικίας και των συνεχώς αυξημένων τιμών μίσθωσης στα χέρια αυτών των διαδικτυακών πλατφορμών, εκδίδονται συνεχώς νέοι περιορισμοί σε επίπεδο πόλης σχεδόν κάθε εβδομάδα.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι εκπρόσωποι ομάδων συμφερόντων (Lobi)εργάζονται για την αντιμετώπιση αυτής της εξέλιξης. Η νέα έκθεση του Παρατηρητηρίου Corporate Europe "UnfairBnB" αποκαλύπτει τις προσπάθειες των εταιρειών που βρίσκονται πίσω από τις πλατφόρμες αυτές να καταπολεμήσουν τα μέτρα των ευρωπαϊκών πόλεων για την προστασία των οικονομικά προσιτών κατοικιών, ασκώντας πιέσεις στα θεσμικά όργανα της ΕΕ και ακόμη καταθέτοντας επίσημες καταγγελίες εναντίον των πόλεων του Βερολίνου, του Παρισιού, της Βαρκελώνης και των Βρυξελλών.

Βασικά συμπεράσματα της έκθεσης περιλαμβάνουν:

- Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εργάζεται με συνέπεια για την ερμηνεία των κανόνων της ΕΕ υπέρ των πλατφόρμων τουριστικών καταλυμάτων.

- Το τμήμα εσωτερικής αγοράς και βιομηχανίας της Επιτροπής (DG GROW) βρίσκεται σε τακτική επαφή με όλες τις κύριες ομάδες λόμπι του τομέα, οι οποίες μπορούν να ακολουθήσουν κάθε βήμα.

- Έχουν ήδη γίνει σημαντικές παραχωρήσεις στην AirBnB και την ένωση του λόμπι της, την Ευρωπαϊκή Ένωση Εξοχικών Καταλυμάτων, η οποία έχει υποβάλει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εναντίον του Βερολίνου, του Παρισιού, της Βαρκελώνης και των Βρυξελλών, οι οποίες θα μπορούν να καταλήξουν και ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

- Η έκθεση της Επιτροπής σχετικά με τις πλατφόρμες όπως η AirBnB παρουσιάζει ένα σημαντικό εμπορικό στοιχείο, θέτοντας υπό αμφισβήτηση από τη βάση σαν εικόνα αυτό που απαιτούν οι πλατφόρμες.

- Μέσα σε δύο χρόνια, οι δαπάνες του λόμπι στην ΕΕ της AirBnB αυξήθηκαν από από 100.000 ευρώ σε περίπου 500.000 ευρώ (2015-2016, τελευταία διαθέσιμα στοιχεία). Η δαπάνη άσκησης πιέσεων από άλλες παρόμοιες εταιρείες, όπως η Expedia, ιδιοκτήτης του HomeAway, ακολουθούν το ίδιο μοτίβο.

Κατεβάστε την αναφορά "UnFairbnb" εδώ.

2 Μαΐ 2018

Επιστολή προς Δήμαρχο Μπουτάρη για αναπάντητες επιστολές από τις υπηρεσίες του Δήμου για περίπου 1 χρόνο.

THS 08052015

attachement επιστολής πρός Μπουτάρη για ηλεκτροφωτισμό

Σημερνή επιστολή προς Δήμαρχο Μπουτάρη μετά από χθεσινή τυχαία συνάντηση μας στους διαδρόμους του Δημαρχείου. Έδωσε υπόσχεση, τουλάχιστον προφορική, ότι θα ασχοληθεί με το θέμα, καθώς ζήτησε το όνομα μου.
Το blog μας  έχει ήδη ενημερώσει όσοι ενδιαφέρθηκαν με τους ακόλουθους συνδέσμους

Μέρος Ι  https://zaungastnic.blogspot.ch/2017/12/blog-post_28.html

Μέρος ΙΙ https://zaungastnic.blogspot.ch/2018/05/blog-post.html



NTh < …@gmail.com>

Attachments08/05/2018  11:43 AM (0 minutes ago)

to mayor, bcc:… , bcc: …

                                                                                                                                                                                       Θεσσαλονίκη 8/5/2018
Δήμαρχο Θεσσαλονίκης

Αξιότιμε κύριε Μπουτάρη,

Το θέμα δεν είναι σπασμένες λάμπες και βλάβες, όπως μου αναφέρατε χθες. Το θέμα είναι πολύ πιο σοβαρό κύριε Μπουτάρη. Ζητείστε την αλληλογραφία μου με την Πρόεδρο του ΔΣ και με το γραφείο σας που παραλαμβάνει την αλληλογραφία σας. Θα μπορούσε να εξοικονομήσει αρκετές χιλιάδες Ευρώ από τον προϋπολογισμό σας άσχετα αν δανείζεστε ξένα κεφάλαια, αλλά και  μόνο που θα απεγκλωβιζόταν ο πολίτης σαν Δημότης από χρέη του Δήμου θα ήταν θετικό.
Σαν υπενθυμίζω τη σύντομη ανταλλαγή επικοινωνίας - στους διαδρόμους του Δημοτικού Συμβουλίου - που είχαμε χθες για το θέμα της επιστολής που έχω στείλει και δεν έχω λάβει καμία απάντηση ούτε από εσάς ούτε από την αξιότιμή σας κυρία Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ούτε από τον Αντιδήμαρχο κ Παππά και την υπόσχεση που μου δώσατε ότι θα το ασχοληθείτε με το θέμα. Και δεν πρέπει να ερχόμαστε στο σημείο να σας συναντώ κατά τύχη στους διαδρόμους του Δημαρχείου και να σας ξαφνιάζω λέγοντας εγώ ως πολίτης το πρόβλημα μου αντί να το διαχειρίζονται  και να το λύνουν οι υπηρεσίες σας, και να μου κάνετε χάρη μέσα όλα που έχετε να ασχοληθείτε με το θέμα μου.  

Η κυρία Πρόεδρος για να κερδίσει χρόνο και να με καθυστερήσει (απογοήτευση πολίτη στο τέλος και "παράδοση των όπλων" ??) έστειλε κάποια στιγμή την κυρία από την γραμματεία της όταν παρευρισκόμουν σε ΔΣ να με ενημερώσει ότι θα με καλέσει  σύντομα να μιλήσουμε για τα θέματα, κάτι που φυσικά ποτέ δεν συνέβη.

Τους έχω παρακαλέσει όποια απάντηση στείλουν να τη στείλουν στο mail μου.

Επίσης παρακαλώ άλλη μια φορά μέσω Εσάς, την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου την Αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων, να μου απαντήσει στο θέμα των σιντριβανιών, τι έχει πληρωθεί ο Φοντάνα το 2017 που κατά τον Αντιδήμαρχο σας δεν υπήρξε και δεν δούλεψε - έχω γραπτό υπηρεσιακό του σημείωμα- (σήμερα έχουμε αρχές Μάϊου και η σύμβαση για τα σιντριβάνια που είχε ανακοινωθεί τον 08/2017 από τον Αντιδήμαρχο, για το 2018 δεν έχει γίνει ακόμα με αποτέλεσμα...- αν θέλετε σας στέλνω φωτογραφίες) και ποια επιτροπή παρέλαβε το έργο στο Κήπου του Καλού (φωτογραφίες έχουν σταλεί) και γιατί δεν έχουν διορθωθεί οι κακοτεχνίες στο συγκεκριμένο έργο από τον εργολάβο. Ο Αντιδήμαρχος με έβγαλε εμμέσως πλην σαφώς και παρανοϊκό, λέγοντας μου ότι αυτές οι κακοτεχνίες είναι θέμα αρχιτεκτονικής μελέτης και έτσι γίνονται τα έργα  και στο εξωτερικό. Για πόσο ... θεωρεί τους πολίτες ο Αντιδήμαρχός σας. Έχω όλη την επικοινωνία μαζί του στο blog μου.

Η μη ουσιαστική και η αποφυγή απάντησης παρόλο τις φωτογραφίες που έχω στείλει, τόσο από τον Αντιδήμαρχο  όσο και από την Πρόεδρο  δηλώνει κάποια πράγματα κύριε Μπουτάρη και αυτό προς δικής σας ενημέρωση, καθώς φαντάζομαι δεν έρχονται προς δική σας ενημέρωση τέτοιες επικοινωνίες με τους πολίτες.

Σας αναφέρω και τους αριθμούς πρωτοκόλλων των επιστολών.
Δήμαρχο Θεσσαλονίκης: 113170 από 4.12.2017, βλέπε παρακάτω συνημμένα.
Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου 476 και 477 από 25.10.2017

Μη σας δείξουν κάποια επιστολή που έχει σταλεί προς εμένα διότι δεν έχει καμία σχέση με τα ερωτήματα μου. Το γνωστό πολιτικό τερτίπι, post factum ή λευκές και μαύρες αλήθειες και ψέματα ή όπως θέλετε ονομάστε τα.  Αν θέλετε διαβάστε τα ερωτήματα μου και τις παρανοϊκές απαντήσεις που εδόθησαν.

Σας παρακαλώ πολύ οποιαδήποτε απάντηση, παρακαλώ όμως ουσιαστική επι των θεμάτων και χωρίς προσβολές από τυχόν υπηρεσίες σας, να μου την στείλετε στο mail μου. Έχει ίδια ισχύ όπως και με το ταχυδρομείο.
Αναμένω την απάντησή σας εντός των επομένων 10 ημερών. Η εκ του νόμου δοθείσα  ανώτερη επιτρεπτή χρονική περίοδο  αναμονής του πολίτη για μια απάντηση από τις υπηρεσίες από ότι έχετε καταλάβει έχει καταργηθεί στη δική μου περίπτωση.

Με εκτίμηση και ευχαριστίες εκ των προτέρων.

Ν.Θ

-

Dr. rer. pol.


Συνημμένα τα mail προς εσάς με την γνωστοποίηση ότι κατέθεσα επιστολές με πρωτόκολλο.

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

αξιότιμοι κ.κ.,

Συνημμένα σας στέλνω την  επιστολή που πρωτοκόλλησα χθες στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης, ηλεκτρονικά. Σας παρακαλώ πολύ διαβάστε την επιστολή και μετα δώστε την στις υπηρεσίες σας. Θα ωφελούσε όλη την πόλη να γνωρίζατε τι συμβαίνει στο συγκεκριμένο θέμα.

Αναμένοντας την απάντησή σας παραμένω,

με εκτίμηση.

Ν

-

2 Attachments

attachement επιστολής πρός Μπουτάρη για ηλεκτροφωτισμό

1 Μαΐ 2018

Η αντίδραση πολιτών για τον άδικο θάνατο μιας ποδηλάτισσάς από ένα φορτηγό στο Αμβούργο

Θάνατος μια ποδηλάτισσας. Η αντίδραση πολιτών.
Μήπως οι ποδηλάτες στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να σκεφτούμε άλλο τρόπο διεκδίκησης του δικαιώματος να ποδηλατούμε εμείς ασφαλείς αλλά και οι επόμενες γενεές  στη πόλη και να μη παρακαλούμε πλέον σαν επαίτες για το αυτονόητο για μια λεγόμενη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, που οι Illuminati του Δήμου την βλέπουν με περισσότερα αυτοκίνητα? Σε μας ήρθαν χθες τη Δευτέρα μία διμοιρία να μας υποδεχτούν πριν το Δημαρχείο όταν θέλαμε να δώσουμε ένα ψήφισμα. Πόσοι ποδηλάτες ? 4 γυναίκες και 4 άνδρες!
Και εδώ … με 1 διμοιρία ήρθαν.

30 Απρ 2018

Μαρόκο: Συλλογή φραουλών. Γι’ αυτές τις γυναίκες δεν υπάρχει #metoo. (text and videos in english-german)

Πολλές φράουλες στα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ προέρχονται από την ισπανική περιφέρεια Huelva. Η σεξουαλική κακοποίηση των εργαζόμενων γυναικών έχει ξεφύγει.


rapes in the fields

26 Απρ 2018

Velo: Ναι είμαστε σε πόλεμο αν δεν το έχουμε καταλάβει. Θα κερδηθεί στο τέλος η μάχη με τα αυτοκίνητα. Στη Θεσσαλονίκη τι κάνουν ο Δήμος και οι πολίτες ???

Ο πόλεμος ενάντια στα αυτοκίνητα στο τέλος θα κερδηθεί – και αυτό θα είναι για τον κάθε ένα από μας καλό.

radical Urbanist

Cities taking back the streets (Οι πόλεις παίρνουν πίσω τους δρόμους)

The conflict between local governments and automobile lobbies is heating up around the world, but there’s good reason to be hopeful that officials will be successful in emphasizing the privileged place that pedestrians should have in cities. These measures aren’t so much being forced on motorists by hippy, left-wing governments, but are rather being demanded by a growing number of residents who want real alternatives to move around their cities.

Residents of Oslo, Norway elected a progressive city council in 2015 that immediately set out to ban cars from a section of the city centre — but it didn’t expect the backlash that followed. Conservative politicians and media lambasted the plan and the city’s trade association said it would created a “poorer city [with] less life” and would be “too much and too soon.”

The council wasn’t cowed by the criticism, however, and responded with a more gradual plan: instead of banning cars, it would remove all on-street parking and replace it with bike lanes and public spaces, before looking anew at the possibility of a ban in 2019. Even the trade association came onside with the updated plan; their communications manager saying that “the best thing would be to carefully change things street by street. Make every street a success, and then celebrate the transformation.”

This conflict hasn’t just arisen in European capitals. In November 2017, Toronto, Canada’s largest city, removed parking and banned most vehicle traffic on a section of King Street, one of the busiest streets in the downtown core, to prioritize streetcars. Soon after, a group of restaurant owners aligned with a pro-automobile politician claimed the pilot project was “killing business,” turning some in the city against the project, but as it continued, the data has challenged their claims.

Numbers released in February showed that streetcar ridership increased by 12,000 daily riders to 84,000 people, travel times were reduced during peak hours, and reliability increased significantly. Counter to the claims of the restauranteurs, spending on King Street was in line with the rest of the city and car travel times on nearby streets had hardly changed. The city is now moving forward with the second phase of its plan by adding features to the street to make it a place where pedestrians can spend time and enjoy the additional public space.

The backlash of business groups and automobile lobbies to restrictions on space previously occupied by cars is nothing new, yet after decades of these reactions, we still don’t seem to have learned how misguided our current focus on cars really is. It’s the presence of cars, not banning them, that is most likely to kill the vibrance of urban spaces, and there are plenty of examples which show this.

25 Απρ 2018

Ποιος μίλησε για δυτικά πρότυπα ελευθερίας του τύπου ?

Η γηραιά ήπειρος όλο και πιο απολυταρχική.

Όλο και περισσότερο το μίσος εναντίον δημοσιογράφων στην Ευρώπη. Ελλάς(74) – στη μέση της σκάλας περίπου,  Νορβηγία(1), Τουρκία(157), SUA ( x )

floriano Community                                                                                  THS 25042018        Διάβασμα σε 1’

Karte

Θεωρείται ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά μιας δημοκρατίας - η ελευθερία του τύπου. Εκτός από το εκτελεστικό, το νομοθετικό και το δικαστικό σώμα, τα μέσα ενημέρωσης αναφέρονται συχνά ως η τέταρτη εξουσία. Θα πρέπει να είναι όργανο πολιτικού ελέγχου, το οποίο διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη λήψη δημοκρατικών αποφάσεων και αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο της ελευθερίας της έκφρασης. Το γεγονός ότι οι αποκαλούμενοι δυτικοί δείκτες συχνά μετρούνται με δύο μέτρα και δυο σταθμά δεν είναι τίποτε νέο. Όπου πρέπει να υπερασπιστούν, διαπράττονται εγκλήματα στο όνομά τους, για τα οποία θα μπορούσε κάθε οπαδός αυτής της υποτιθέμενης κοινότητας αξιών να ντρέπεται

Όπως δημοσιεύθηκε στις 25 Απριλίου 2018 «Δείκτης Ελευθερίας Τύπου 2018“,από τους Δημοσιογράφους Χωρίς Σύνορα, που έχει αναγνωριστεί από180 χώρες, δείχνει, ότι δεν συμβαίνει ότι καλύτερο για την ελεύθερη διαμόρφωση των μέσων ενημέρωσης στο”κέντρο του δυτικού κόσμου." Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρωπαϊκή ήπειρος είναι η περιοχή του κόσμου όπου η κατάσταση των δημοσιογράφων παγκοσμίως έχει επιδεινωθεί περισσότερο. Η προϋπόθεση αυτή μπορεί να αποδοθεί ιδιαίτερα στις αυταρχικές μορφές διακυβέρνησης και την κατασταλτική μεταχείριση του τύπου στις πληγείσες χώρες. Σύμφωνα με την κατάταξη της ελευθερίας του Τύπου σε σχέση με πέρυσι στη Μάλτα (Rank 65, -18), η Τσεχική Δημοκρατία (34, -11), τη Σλοβακία (27, -10) και τη Σερβία (76, -10) είναι οπισθοδρομικές. Και οι τέσσερις χώρες βρίσκονται στην Ευρώπη, οι πρώτες τρεις είναι ακόμη μέλη της ΕΕ. Εκτός από τις σημαντικές υποβιβασμένες, οι θέσεις και άλλων χωρών της ΕΕ είναι ανησυχητικές. Η Πολωνία έπεσε τέσσερις θέσεις στην 58η θέση, η Ουγγαρία δύο θέσεις στην 73η θέση, και η Γαλλία κατατάσσεται μόνο 33η, αλλά έχει βελτιωθεί κατά έξι θέσεις. Η Γερμανία αναρριχήθηκε στην 15η θέση. Εντούτοις, όσον αφορά την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία, επικρίνονται αυστηρά  και ειδικότερα η κατασταλτική συμπεριφορά έναντι των δημοσιογράφων στη σύνοδο κορυφής της G-20, καθώς και ο νόμος BND που ψηφίστηκε το 2017. Η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται ακόμα στην 40η θέση, ακολουθούμενη στενά από τις ΗΠΑ (45η). Αξίζει να σημειωθεί επίσης η εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση με το μέλος του ΝΑΤΟ Τουρκίας (157, -2). Σύμφωνα με την ROG, δεν υπάρχουν περισσότεροι φυλακισμένοι δημοσιογράφοι σε καμία άλλη χώρα παρά στη δημοκρατία φιάσκο του Ερντογάν.

Σχολιάζοντας την έκθεση, η διευθύνουσα σύμβουλος της ROG, Katja Gloger, δήλωσε: "Οι δημοκρατίες ζουν από δημόσιο διάλογο και κριτική. Όποιος πολεμά τον δύσκολο δημοσιογράφο ή ακόμα σκόπιμα  αμφιβάλει για την αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης κατ' αποκοπή, καταστρέφει τα θεμέλια μιας δημοκρατικής κοινωνίας”.  Και συνεχίζει: "Το να ξεσηκώνεις με μίσος και περιφρόνηση τους πολίτες σου ενάντια στους δημοσιογράφους, σε περιόδους λαϊκίστικων πολιτικών επιθέσεων,  είναι ένα παιχνίδι με τη φωτιά. Δυστυχώς το βιώνουμε όλο και περισσότερο σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης”. Τουλάχιστον, η έκθεση δείχνει επίσης ότι δεν είναι όλες οι ευρωπαϊκές χώρες μετά από αυτή την τάση. Οι τρεις πρώτες θέσεις πήγαν στη Νορβηγία (1, 0), τη Σουηδία (2, 0) και η Ολλανδία ( 3, +2).

Παρόλα αυτά, το συνολικό αποτέλεσμα θα πρέπει να μας φέρει σε σκέψη . Η καταπίεση, ο δεξιός λαϊκισμός και οι αυταρχικές κυβερνήσεις βρίσκονται σε άνοδο στην Ευρώπη. Ένα γεγονός που δεν πρέπει να αγνοείται όταν οι πολιτικοί μας σηκώνουν το δάχτυλο και μιλούν για ηθική και κανονικότητα, ξεχνώντας ότι ακόμα και στην πόρτα τους μπροστά, η δημοκρατία αρχίζει να καταρρέει σημαντικά. Ο Νεοφιλελευθερισμός χέρι-χέρι με την Μεταμοντερνίστικη Πολιτική χτυπά και εκεί.

Πίνετε τον καφέ σας στο σπίτι σας, στη καφετέρια από σκεύος που πλένεται και όχι στο δρόμο από χάρτινα

χαρτινι κουπα καφε

Ετικέτες