31 Μαΐ 2020

Πως ξαφνικά τους ήρθε η επιφώτιση και αυτή μισή, για διευκόλυνση των ποδηλατιστών, Διάβασμα σε 3 '


Το πρόβλημα της κινητικότητας της πόλης, στη Θεσσαλονίκη δεν είναι ότι δεν έχουμε μόνο ποδηλατολωρίδες.
Είναι ότι δεν έχουμε Δήμαρχο(άνδρα ή γυναίκα, τελευταίο μάλλον ποτε δε θα το δούμε) με όραμα apriori  πριν τους υποδείξουν κάποιοι και κάποιες καταστάσεις τι πρέπει να κάνουν και να σκεφτούν «καλό αυτό για την φήμη μου, ας το πιάσουμε».

Κόπτονται όλοι για ποδηλατόδρομους! Θα δούμε τι εννοούν με τη λέξη «ποδηλατόδρομοι».Το πρόβλημα είναι ότι,κυκλοφορούν 

α)  πάρα πολλά αυτοκίνητα,
β)  τόσο παλιάς τεχνολογίας, όσο 
γ)  αυτοκίνητα χωρίς πραγματική κάρτα καυσαερίων και 
δ)  με οδηγούς ανεγκέφαλους, θεωρώντας ότι επειδή  πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, όλος ο δημόσιος χώρος είναι ιδιοκτησία τους ή καλύτερα μπορούν να τον ιδιοποιηθούν. 

Τέλος το κυριότερο για τον περισσότερο κόσμο, δεν υπάρχει κανένα αξιόλογο Μαζικό Μέσο Μεταφοράς (ΜΜΜ). Ας ρωτήσει ο Δήμαρχος τον ΟΑΣΘ για τις πραγματικές κάρτες καυσαερίων του στόλου του. Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι. Ο κ. διευθυντής του τεχνικού τμήματος του ΟΑΣΘ Ν.Κ του τεχνικού ελέγχου και τμήματος του αμαξοστασίου στο Φοίνικά  γνωρίζει πολύ καλά, τι εννοούμε.

























Γιατί αναφερόμαστε στους λεγόμενους ποδηλατόδρομους? Γιατί σύμφωνα με το παρακάτω πρέπει να είναι θέμα ζωής ή θανάτου για το σημερινό Δήμαρχο, ΞΑΦΝΙΚΑ.

Όλα το Μάιο του 2020. Και ναι μεν ολα το Μάιο, αλλα το 2018 όπως δήλωσε, τι έκανε ο συγκεκριμένος? Τα προ προηγούμενα χρόνια στο ΔΣ? 

Μόνο αυτό λέει πολλά και θα όφειλε ο blogger να σταματήσει να γράφει ελπίζοντας στη διορατικότητα και εξυπνάδα του κοινού. Ναι αλλά έλα που δεν μπορούμε να μη κάνουμε ότι δεν μπορουμε να αφήσουμε.


Κάτι που ξεκινάει με φαμφάρες  και με αφορμή την πίεση που μου εξασκείται έξωθεν να κινηθώ με τον ίδιο τρόπο όπως κάποιοι άλλοι, σε άλλες ευνομούμενες κοινωνίες για να μη φανεί ότι είμαι τελείως εκτός της αστικής  μου πραγματικότητας δεν θα προχωρήσει σύμφωνα με την γενικότερη λογική μιας συλλογική αντιμετώπισης ενός προβλήματος που είναι η η ανθρώπινη βιώσιμη κινητικότητα και το κατοικείν.  Ο Δήμαρχος Τιράνων έπραξε χωρίς φαμφάρες και χωρίς εκ των προτέρων δηλώσεις από αρχές Μαϊου!!! Εάν πρωί σηκώθηκαν οι κάτοικοι και είδαν pop up bike lanes στους δρόμους!!!

Ξαφνικά, μετα από χρόνια αδράνειας, επειδή σαν αρχή και εξουσία θεωρούσες σαν Δήμαρχος,(ασχέτως ότι μια φορά αναφέρθηκε στην επικινδυνότητα των ποδηλατοδρόμων, που δεν υπάρχουν κανονικά, όχι στη μη ύπαρξη, και τελικά τι έκανε 11 χρόνια στη παράταξη του Μπουτάρη)  ότι δεν είναι το θέμα υψηλής προτεραιότητας προς λύση, βγαίνεις δυο και τρεις φορές την ημέρα στα ΜΜΕ και αναφέρεσαι στο τι θα κάνεις και που θα το κάνεις για τους ποδηλάτες και αυτό μέσα σε μισό μήνα.  

Κάτι όμως δεν πάει καλά όταν βγαίνεις και λες διάφορα χωρίς να έχεις  όμως συμβουλευτεί την ίδια σου την υπηρεσία, εάν έχει ενεργοποιηθεί στο θέμα μέσω κάποιων προγραμμάτων, όπως δήλωσε  και η  κ Ανθή Τσακιροπούλου, εργαζόμενη στην Αναπτυξιακή Μητροπολιτική στις 29.5.2020 (π.χ. URBACT II reilient city, μη τα γράφουμε όλα τα συνοδευτικά του προγράμματος σε ένα πρόγραμμα που συμμετείχαμε και εμείς με τη δική μας πρόταση για τους ποδηλατόδρομους). Διαφαίνεται ότι η αντίδραση του Δημάρχου δεν πρέπει είναι υγιής δομημένη και ορμώμενος από μια πολιτική βιώσιμης αστικής κινητικότητας αλλά μόνο αυτοπροβολή του .

Αλλά και του υπευθύνου της συλλογικότητας gymnosophy (γυμνοσοφία στα Ελληνικά)που χρόνια τώρα κάθε χρόνο – από το 2008- οργανώνει τη γυμνή ποδηλατοδρομία για να κάνει να προσέξουν οι πολίτες τους ποδηλάτες, δηλαδή ότι υπάρχουν και αυτοί σε αυτή τη πόλη και ότι και αυτοί θέλουν το χώρο τους είναι μια τραγική  παρωδία.

Και προς τους μεν και προς τον δε.
Δεν είμαστε ανοικτή κοινωνία ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ από το ότι χρειάζεται να μεταμφιεστεί ο ένας σε παγώνι και ό άλλος να ποδηλατήσει γυμνός για να δείξει ότι και αυτός σαν μειονότητα έχει δικαιώματα σε μια κοινωνία. Τα pride είναι για τα μάτια του κόσμου ποιανού κόσμου όμως, της κάστας μας! Μπράβο του θα πουν όλοι οι ψευτοαριστεροί και ψευτοδιανοούμενοι και καλλιτέχνες, είναι μοντέρνος. Όχι, όχι „postmodern“ ή λίγο ακραία «μεταχειραφετημένοι» είναι ο Δήμαρχος μας και η λεγόμενη γυμνή συλλογικότητα, απολύτως!

Με τα προβλήματα και την αρνητική εικόνα των άλλων δημιουργούμε το σωσίβιο για εμάς.

Τώρα θα αρχίσουν όλοι με την εικόνα του αποτυχημένου να δημιουργήσουν την δική τους ευνοϊκότερη εικόνα. Ναι θα πει ο σημερινός, η προηγούμενη Δημαρχιακή αρχή δεν έδωσε την απαιτούμενη προσοχή και σοβαρότητα στο θέμα, αλλα τώρα εμείς – οι καλύτεροι- θα το κάνουμε πράξη. Ο ναρκισσισμός του ανήλικου πολιτικού και ενός ανήλικου πολίτη – όχι πολιτειακού πολίτη- μιας ανήλικης κοινωνίας ?

Και τα προβλήματα μεταφέρονται στο μέλλον.  Περιοδικά γίνεται ένα ξέσπασμα για να ηρεμήσουν τα πράματα και να ευχαριστηθούν κάποιοι, να καταλαγιάσει βρε παιδί μου το θέμα.

Χωρίς πολλούς απαιτούμενους οικονομικούς πόρους.
Παραθέτω -όχι άσχετο με αυτό που συμβαίνει σε μια τόσο πολυταλαιπωρημένη πόλη όπως η Θεσσαλονίκη και στα κινήματά και συλλογικότητές της  όπως η γυμνοσοφία- ένα απόσπασμα από το άρθρο του Michael Braungart -σύζυγος της Monika Griefahn ιδρυτής της Green Peace .
Θεωρεί ότι μετα την επιδημία του Κορωναϊού, το κίνημα Friday for Future πρέπει να γίνει πιο ριζοσπαστικό. 

Και ας μη το παρεξηγήσουν οι γυμνοσοφιστές. Οι περισσότεροι απο  μας είμαστε λιγο έως πολύ ναρκισσσιστές. Το έχουμε αναπτύξει προληπτικά για να προστατευτούμε απο επιθέσεις που κατευθύνονται προς μειονότητες. Ειναι και χαρακτηριστικό του νεοφιλελευθερισμού άσχετα ότι πολλοί απο μας είμαστε ενάντια σε αυτόν. Το γράφω καλοπροαίρετα μήπως και αλλάξουμε τρόπο αντίδρασης και διεκδίκησης των βιώσιμων συμφερόντων μας.

«Γενιά ναρκισσιστών.
Μήπως έχει αποκοιμηθεί το κίνημα;

Η κρίση του Κορωναϊού θα μπορούσε να είχε κάνει το κίνημα ακόμη πιο ριζοσπαστικό, λέει, "επειδή οι άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι τα χρήματα δεν μπορούν να φαγωθούν." Αυτός θα ήταν ο σωστός τρόπος για τον Braungart. Αντί να συζητάμε και να διαδηλώνουμε μπροστά από τα δημαρχεία, πρέπει να πολεμήσουμε: «Η ώρα του λόγου τελείωσε. Τώρα το μόνο που μένει να κάνουμε είναι να δράσουμε ». Και ξεκινά:« Όταν βλέπω τις demos(διαμαρτυρίες) του κινήματος friday for future, βλέπω μια γενιά ναρκισσιστών που πιστεύουν ότι είναι οι καλύτεροι και οι πιο όμορφοι. Και το πιο εξωφρενικό: Το πιστεύουν και οι ίδιοι αυτό." Η αγάπη για τον εαυτό του δεν είναι εντελώς ξένη για αυτόν, είναι ο ίδιος επίσης λίγο ναρκισσιστής, παραδέχεται. «Για μια εκπομπή, αναβάλω ένα ταξίδι στην Ταϊβάν. Πόσο χαζό μπορεί και είναι αυτό;»

"Ο selfie medial κόσμος δεν κάνει τίποτα ενάντια σε αυτό. Δείχνει να κάνει το αντίθετο. «Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει ενδιαφέρον για αλλαγή. Όσο καιρό ακόμα μπορούμε να κάνουμε έρευνα, δεν χρειάζεται να δράσουμε ». Πως είναι δυνατόν να υπερηφανευόμαστε για την αποστολή ερευνητικού πλοίου στην Αρκτική με εκατομμύρια ευρώ για να εξερευνήσει το φαινόμενο του θερμοκηπίου εκεί, λες  και το φαινόμενο είναι νέο. "Στην πραγματικότητα, δεν θέλουμε να αλλάξουμε τίποτα με την έρευνα, στην πραγματικότητα θέλουμε μόνο να κάνουμε εφαρμογές παρακολούθησης, τίποτε άλλο."

Έχει ενδιαφερθεί κάποιος να μάθει τι αναπνέει αυτός ο άμοιρος κάτοικος αυτής της ατυχούς πόλης. Και δεν μιλάω για μια έρευνα στο φεστιβάλ της ΒΙΟΜΕ που έκαναν επι τόπια έρευνα στο συγκεκριμένο χώρο για το τι αναπνέει ένας επισκέπτης εκεί, η συλλογικότητα gymnosophy όπως ονομάζονται.

Εδώ αναφερόμαστε για έρευνα του ΑΠΘ, μερικά αποτελέσματα της οποίας ο Blogger είχε παρουσιάσει (προς εκφοβισμό και μόνο για το τι αναπνέομε σαν ποδηλάτες)στο workshop του προγράμματος Urbact ΙΙ το Δεκέμβριο του 2018.

Μια πόλη που έχουν το θράσος να την ονομάζουν το στολίδι του βορρά, γιατί απλά θεωρούν ότι ένα παραλιακό μέτωπο, 1000δες καφετέριες και τσιπουράδικα κάνουν την ποιότητα του κατοικείν σε μια πόλη. Ας μη μιλήσουμε για τα αρχαιολογικά ευρήματά της που απλά τα περνάμε έτσι καθημερινά χωρίς να τα ενσωματώνουμε στις εικόνες της καθημερινότητάς μας, αλλά και πόσο θα αντέξουν τη ρύπανση. Γιατί το ζητούμενο είναι η ποιότητα του κατοικείν και τίποτε άλλο, και μαζί΄με αυτό και η ιστορία της πόλης.

Αλλά μάλλον πέρασε στα ψιλά καθώς το πρόβλημα της εισπνοής ενός  γεμάτο ρύπους αστικού ατμοσφαιρικού αέρα κανείς δεν το αξιολογεί και  δεν το αναφέρει, γιατί οι αρνητικές επιδράσεις δεν φαίνονται άμεσα, όπως ενός πανδημικού ή επιδημικού παθογόνου, αλλά πολύ μακροπρόθεσμα.

Πολίτες με πραγματικά αναγνωρισμένα προβλήματα κινητικότητας οργανώνονται διαφορετικά. Καλούν τους θιγόμενους μιας και θεωρεί η συλλογικότητα ότι είναι εκπρόσωπος της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας και κατεβαίνουν στους δρόμους όχι γυμνοί – και διεκδικούν λύσεις  για τα προβλήματα τους, γιατί η κοινωνία δεν είναι ακόμα έτοιμη να κατανοήσει «τι θέλει ο γυμνός να του πει.» Μόνο κάποιοι ακροδεξιοί ανεγκέφαλοι έχουν δείξει τι εννοούν με το γυμνό οπισθιό τους.

Πριν τις εκλογές έλεγε διάφορα ο σημερινός Δήμαρχος Ζέρβας, πως πρέπει να είναι ο Δήμαρχος αυτής της πόλης, όπως ένα από αυτά τα διαμάντια που είπε πάνω στον οίστρο του για το αξίωμα ήταν   να έχει γνώσεις” μάλλον για τη δημόσια σφαίρα εννοούσε. Και έρχεται ξαφνικά πάλι πάνω στον οίστρο του να προβληθεί προς τα έξω σαν ο Δήμαρχος που ενδιαφέρεται για ένα πρόβλημα που δεν έχει αναδείξει ο ίδιος αλλά η Ευρωπαϊκή κοινότητα και οι βορειοευρωπαϊκές πρωτοβουλίες πολιτών και ποδηλατιστών και οι ουρές μπροστά στα ποδηλατάδικα, μετά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης και καθορίζει ή και μόνος του προτείνει ποιοι οδικοί άξονες θα γίνουν ποδηλατόδρομοι. Άσχετα βέβαια ότι από Οκτώβριο το αργότερο τα περισσότερα ποδήλατα θα είναι κρεμασμένα στα μπαλκόνια ή θα βρίσκονται στα υπόγεια, γιατί απλά μόνο ποδηλατολωρίδες με αγορά ποδηλάτων δεν είναι αρκετό για να δημιουργήσεις ή μετασχηματίσεις κάτι βιώσιμο σε μια πόλη αστικά υποανάπτυκτη.

Το φοβερό δε είναι η αναφορά σε τριπλασιασμό και υπερτριπλασιασμό, χωρίς να γνωρίζει μάλλον ότι από το 0 στο 3 είναι τετραπλάσιο και από το τα 3 χιλιόμετρα στα 9 είναι και αυτό τριπλάσιο.

Και συνεχίζει σαν να μη συμβαίνει κάτι: «…, που θα περιλαμβάνει τις οδούς Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κ. Καραμανλή, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Κουντουριώτου και Λεωφόρο Νίκης και θα διαμορφώνει μία νέα πραγματικότητα στην πόλη».

Έχει καταλάβει ότι αυτοί οι οδοί είναι οι περισσότερο βεβαρυμμένες από  θόρυβο και καυσαέρια  λόγω των αυτοκινήτων σε όλη τη Θεσσαλονίκη? Και θέλουν να στείλουν εκεί τους ποδηλάτες- τους θαρραλέους φυσικά μόνο- χωρίς να πάρουν άλλα μέτρα για μείωση των αυτοκινήτων στη πόλη?

Και αν κάνουν τις ποδηλατολωρίδες τότε μόνο προστατευόμενες και με ακύρωση αυτοκινητολωρίδων και λωρίδων στάθμευσης αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης και όχι μόνο εκεί.

Πραγματικά θα θέλαμε να γνωρίζουμε με ποια δημαρχιακή- γιατί μόνο έτσι μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε σαν μια ιδιαίτερη-  λογική ανέφερε ο Δήμαρχος αυτές τις οδούς. Ποια η συνεκτικότητά τους και σε τι προσφέρουν όταν λέει ότι θα διαμορφώσει „μια“ άλλη „νέα πραγματικότητα στη πόλη“. Μάλλον είναι μία στερεότυπη έκφραση για να μη κάνει τίποτα με δέσμευση.

Πραγματικά ποια θα είναι η θετική συνέργεια στη κινητικότητα των πολιτών. Που είναι π.χ. οι κάθετες διασυνδέσεις των συνοικιών και ΔΔ προς το παραλιακό μέτωπο και εμπορικό κέντρο. Η διαφορά υψομέτρου στις κάθετες διαδρομές δεν είναι πάνω από 80 μέτρα σε 1- 2 χιλιόμετρα διαδρομή. Δεν μιλάμε φυσικά για την Άνω πόλη που λόγω μορφολογίας είναι δύσκολο το ποδήλατο.
 Μη κάνετε αποσπασματικές κινήσεις προς όφελος της φήμης και πελατείας σας (βλέπε σχεδιασμένες διαβάσεις στο λεγόμενο ποδηλατόδρομο στη νέα παραλία) και πρός όφελος κάποιων συνβτεχνιών πουτ εκμεταλλευόμενοι απο κοινού την αρνητική επίδραση των περιοριστικών μέτρων στην εμπορική κοινωνία. Κάντε πολιτική για μια βιώσιμη πόλη που έχει να κάνει με τη κυκλοφορία των αυτοκινήτων, των ποδηλάτων, των μέσων μαζικής μεταφοράς, του πρασίνου στους δρόμους και στις γειτονιές, των πεζόδρομων και πεζοδρομίων και διαμόρφωση της χρήσης του εμπορικού κέντρου και της αυστηρής παρακολούθησης του δημόσιου χώρου από απώλειες λόγω ιδιωτικών συμφερόντων !!!  Δείξτε ότι ήρθατε για να κάνετε πολιτική προς όφελος των πολλών και όχι για να προβάλλεστε!

 

 

 

Ετικέτες