3 Νοε 2018

(Μέρος Ι) Οι φευγάτοι της ελίτ και της διανόησης και η συμπολιτευτική τους πορεία, Διάβασμα σε 5’

Οι φευγάτοι της εlit[1] και της διανόησης(Ι): όλο και περισσότερο πλησιάζουν μεταξύ τους.
 
το φιλι της ζωής

Περιεχόμενα

1. Mundus vult decipi, ergo decipiatur(Ο κόσμος θέλει να εξαπατηθεί, άσ' τον λοιπόν να εξαπατηθεί.)

2. Η οικονομική και πολιτική φευγάτη Elit

3. Ποια η σχέση της πνευματικής δραστηριότητας, της τέχνης του πολιτισμού γενικότερα προς το σημερινό κόσμο?

4. Μπερδεμένοι πολίτες

5. Ο πολιτικός ναρκισσισμός και η άγνοια να διερευνούν.

6. Η αποσταθεροποίηση της τοπικής κοινωνίας λόγω του ηδονισμού τους

7. Πολιτιστική έκσταση στη θέση της πολιτισμικής εγρήγορσης απέναντι στο κατασταλτικό χαρακτήρα της εξουσίας

Αφορμή για τις παρακάτω σκέψεις ήταν ένα προηγούμενο κείμενο σχετικά με την άνετη και ακίνδυνη ‘σπιτική ή οικιακή  διανόηση’, ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΣΥΝΗΘΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗς ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑς ΠΟΛΛΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ.
 
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, ενεργεί ο ζωγράφος, ο μουσικός ο συγγραφέας ο επιστήμονας, ο παιδαγωγός, αντιπολιτευτικά πολιτικά ή συνεργάζεται με το κατεστημένο με κάποιο τρόπο υποστηρίζοντας, ότι η δουλειά του είναι καθαρά δουλειά τέχνης και πολιτισμού, επιστήμης, παιδείας – δηλαδή τέχνη για την τέχνη, μουσική για τη μουσική, πολιτισμός για το πολιτισμό μόνο, και δεν επιτρέπεται να την χαρακτηρίσει κάποιος, ότι έχει και πολιτικό αντίκτυπο?  
 
Συμβάλλει σε όλα τα σημερινά και επερχόμενα δεινά της κοινωνίας και ανθρωπότητας ή πως λειτουργεί? Συνδράμει ή αντιπολιτεύεται? 
 
Υπάρχει ουδετερότητα της πολιτισμικής σφαίρας και της διανόησης στη κοινωνία μας όσο αφορά την πολιτική τους τοποθέτηση/παρέμβαση όπως και η επιστήμη π.χ. απέναντι στην ηθική ή όχι? Και εδώ ας κάνουμε μια ερώτηση προς έναρξη διαλόγου. Ποιός από την πολιτειακή βάση incl. των διανοουμένων ασχολείται σήμερα με τη υπαρκτή και αυξανόμενη φτώχεια και την επισφαλή καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών, ή την έλλειψη χώρου για αξιοπρεπές κατοικείν και κινητικότητα και ουχί κτίζειν ή σταθμέυειν το ΙΧ, των πολιτών στις πόλεις?

1. Mundus vult decipi, ergo decipiatur (για την ελίτ τα λατινικά)

Περπατάς και συναντάς ανθρώπους ανταλλάσσετε δυο ‘κουβέντες’, φτάνετε στο επίμαχο σημείο της συζήτησης, όχι του ΠΑΟΚ, της ΝΔ ή του ΣΥΡΙΖΑ ή του Ολυμπιακού, αλλά στο ότι ο κοσμάκης δεν παίρνει είδηση τι συμβαίνει στο διπλανό του και σου απαντούν οι περισσότεροι: «Ξέρεις γιατί? Γιατί καθόμαστε όλοι στο καναπέ μας?»
Και δεν διαχωρίζουν το εαυτό τους από τους «όλους». Όχι! Κάπου το βλέπουν στον καθημερινό τους καθρέπτη αλλά δεν το συνειδητοποιούν. Μάλλον το εξορκίζουν! Ακόμα και ψευροαριστεροί(σήμερα ως επι το πλείστον στα αυτονονομαζόμενα αριστερά κόμματα)  αλλά κάργα νεοφιλελεύθεροι πλέον της upper class και της οικονομικά εξασφαλισμένης κοινωνικής τάξης. Υπάρχουν λόγοι ανησυχίας για να έρθουν σε αυτό το σημείο. Δεν συνειδητοποιούν την επικινδυνότητα της άκρας δεξιάς και του δεξιού λαϊκισμού, γιατί  
 
δεν αφήνουν να έρθει κοντά τους και να τους χαλάσει την ελάχιστη ακόμα ασφάλεια βολή και ηρεμία που έχουν ή θεωρούν ότι έχουν.
 
Ελπίζουν ενδόμυχα στο αύριο. Θα τους συμβεί αυτό μέχρι αύριο ή θα τη γλυτώσουν και έτσι λέμε "καλή συνέχεια" στη καθημερινότητα μας?

Ακόμα και η πολιτική και οικονομική ελίτ έχει τους λόγους της να αντιδράσει στο τέλμα του νεοφιλελευθερισμού, μετά από την εμφάνιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης, γιατί είναι εμφανές το τέλος του, αλλά τι έπεται? 
Και το πιο αισιόδοξο σενάριο αντίδρασης θα μπορούσε να ήταν, οι οικονομικές ελίτ και οι υποστηρικτές τους στα  και με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης(που κάποιος τους ονομάζει και fake αναπαραγωγούς καινοτόμων ιδεών) σε άτυπη συνεργασία με την πολιτική ελίτ να συνειδητοποιούν σιγά σιγά, ότι ενώ ο νεοφιλελευθερισμός έχει εξυπηρετήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα τα συμφέροντά τους, δεν θα το πράξει εάν ανοίξει ο δρόμος για άλλον, ένα πιο ριζοσπαστικό εθνικισμό και λαϊκισμό, τον "απαλό φασισμό"[2].

Στην πλανητική του τροχιά βρισκόμαστε σήμερα, που γέννησε και συντηρεί χρόνια τώρα όχι μόνο η δεξιά με την πολιτική της ελίτ αλλά και η ακόμα ονομαζόμενη και υπάρχουσα – στο τελευταίο 20% της εκλογικής βάσης- σοσιαλδημοκρατία στην Ευρώπη, μαζί με την ναρκισσιστικά αυτοπροσδιοριζόμενη αριστερά, όπως αυτή της Ελλάδας[βλέπε επίσης δεξιό λαϊκισμό με ρατσιστικά στοιχεία στην Ευρώπη, δικτατορία του μετά-προλεταριακού σκλάβου στη Κίνα, ολοκληρωτισμό του Münchhausen στις ΗΠΑ, και στρατιωτικό φασισμό στην Λατινική Αμερική].

Αυτός ο αναχρονισμός ελπίζουμε να διαταράξει σημαντικά την παγκοσμιοποιημένη επιχειρηματική δραστηριότητα, για να αντιδράσει προπάντων η οικονομική ελίτ. Η πολιτική θα ακολουθήσει θέλει δεν θέλει στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι μια νομενκλατούρα της υφής της.

Στον πολίτη τώρα. Αρκεί το ναρκισσιστικό «Ego sum, qui sum», το οποίο το λένε σήμερα συνέχεια οι νέοι και εννοούν πολλές φορές ακόμα και το ξεκατίνιασμά τους, αλλά και όχι μόνο αυτοί. Εννοούν ότι δεν είναι ικανοί να αντισταθούν στην πίεση εκπλήρωσης καθαρά υποκειμενικών στόχων υπερβολικής διαβίωσης και μόνο, αλλά επί πλέον και  με πολλά χρήματα. Συνήθως συνοδεύεται και από μια απλή απασχόληση, ούτε καν ενασχόληση με τα κοινά, δηλαδή να βλέπεις π.χ. το απογευματινάδικο ή πρωινάδικο κάθε ... ή να παραπονιέσαι σε πηγαδάκια για την κατάσταση της γειτονιάς σου ή να αγανακτείς με μια τζούρα από το drug των («αντί»)-κοινωνικών -λεγόμενων- μέσων επικοινωνίας, αγγλιστί Social Media. 

 Μήπως χρειάζεται ίσως να παρατηρήσεις και να περπατήσεις και «πέρα από το κοτέτσι-φράχτη» σου, για να δεις 
 
τι μπορεί να θέλεις στο μέλλον να πραγματώσεις σαν μέλος μιας κοινωνίας και σαν άτομο και όχι τι θέλεις να είσαι σήμερα?
 
Μήπως η τότε επιδιωκόμενη χειραφέτηση της κοινωνίας της Γαλλικής  Επανάστασης είναι σήμερα επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε τα τελευταία 40 χρόνια?


2. Η οικονομική και πολιτική φευγάτη Elit
 
Η άρχουσα τάξη γίνεται όλο και περισσότερο μια κλειστή κοινωνία, ένα ελιτίστικο Ghetto. Βλέπε σε τοπική κλίμακα Ηράκλειο Κρήτης, Δημαρχία & Co με Αντιδήμαρχο καταδικασμένο από δικαστήριο για  χρέη σε ιδιώτες. Δεν την κουνάει τίποτα. 
 
Από τη άλλη, η αλήθεια δεν είναι κάποια ουδέτερη έννοια άνευ κοινωνικών συνεπειών και επιπτώσεων. Φαίνεται ότι εδώ στους συγκεκριμένους κύκλους οι μεν ενδιαφέρονται για την συμπολιτευτική τους πορεία και εξασφάλιση της υπερβολικής διαβίωσης(Living in Excess) και κυριαρχίας επί των πάντων πλέον, οι δε άλλοι -και προφανώς η πλειονότητα αυτών- συμπολιτεύονται λόγω των αξιωμάτων και προνομίων τις περισσότερες φορές, χωρίς να κατανοούν ή να μη θέλουν να αντιμετωπίσουν την υφή του προβλήματος. Μνησίκακοι έχουν γίνει γιατί η μέχρι σήμερα ιδεολογία τους ή η ανικανότητά τους δεν τους επέτρεψε να κάνουν ότι θέλουν. Και εδω βλέπε Αντιδημαρχία Ηρακλείου.
Ότι δηλαδή, ο κατασταλτικός χαρακτήρας της εξουσίας και ο «ψεύτης ντουνιάς», που τραγουδούσαν οι λούμπεν στα χρόνια τους μεσοπολέμου και αργότερα, είναι ορατά και ευδιάκριτα γεγονότα. 
 
Δεν μπορούμε να γυρίζουμε το βλέμμα μας αλλού προς άλλη κατεύθυνση, επειδή π.χ υπάρχουν συσσίτια, κοινωνικά παντοπωλεία, στέκια μεταναστών και σπίτια αστέγων, όπου υπάρχουν. Καθαρά εργαλειοποίηση του προβλήματος.

"Παλαιότερα στην οικονομική Elit, το 80% προερχόταν από το 2% του πληθυσμού. Το αντίστοιχο ποσοστό στην πολιτική Elit ήταν, ότι περίπου τα 2/3 προερχόταν από τον κανονικό πληθυσμό. Τις τελευταίες δεκαετίες η κατάσταση έχει αλλάξει: τα 2/3 της πολιτικής Elit προέρχονται από το 4% του πληθυσμού. Οι σχέσεις τους έχουν αλλάξει τελείως και έχουν έρθει πλησιέστερα η μία ελίτ στην άλλη. Αυτό σημαίνει ότι οι κυρίαρχες τάξεις γίνονται όλο και περισσότερο αδιαφανείς, όλο και πιο ομογενοποιημένες."
 
Ο Hartmann[3] έδειξε μέσα από έρευνες , ότι στην οικονομική Elit, ανεξάρτητα από την εκπαίδευση τους, βρίσκονται οι υψηλότερα αμειβόμενοι και μάνατζερ, και προέρχονται από το 5% του πληθυσμού.

"Ο πληθυσμός, ο λαός, περιμένει από αυτούς εκεί πάνω να μπορέσουν να κατανοήσουν το πρόβλημα αυτών εκεί κάτω." 

Όμως έχει αποδειχθεί τις τελευταίες δεκαετίες, ότι ένα πτυχίο ή ένα μεταπτυχιακό, ή το να προέρχεσαι από οικογένεια πολιτικοκομματικά γνωστή μιας πόλης, ή απο τζάκι, δεν εγγυάται ότι μπορούν να κατανοήσουν το πρόβλημα του λαού. “Συνήθως προσπαθούν να το δουν μέσα από την προοπτική ενός τούνελ όπως κάνουν οι περισσότεροι ακαδημαϊκοί” [Weltzer, 2018]. Και εδω τρανταχτό παράδειγμα το Ηράκλειο αλλά και η Θεσσαλονίκη.
sitzen im selben Boot 
Και  το τεράστιο πρόβλημα σήμερα είναι:  
  • Οτι οι άκρα δεξιοί οι λαϊκιστές ισχυρίζονται, εσφαλμένα βεβαίως, ότι είναι οι εκπρόσωποι της αληθινής λαϊκής βούλησης απέναντι στο κατεστημένο αλλά και απέναντι σε αυτούς τους φευγάτους Ελίτ.
  • Εκτός από την αδιαφάνεια τους, τους προσάπτουν και την προσπάθεια που κάνουν για μια άνιση κατανομή των εισοδημάτων. Ενώ δεν υπάρχει περιουσία στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού συσσωρεύεται σε όλο και λιγότερους περισσότερη περιουσία και ιδιοκτησία. 
  • Όμως τώρα πλέον οι αυτοχρησμένοι αριστεροί εκσυγχρονιστές, οι hard brave των αδίκων  της κάστας τους ισχυρίζονται ότι αυτοί είναι οι αληθινοί εκπρόσωποι της πραγματικής βούλησης των πολίτων. Ούτε καν αναφέρονται πλέον στη λέξη "λαϊκή βούληση".
Με συγκεκριμένες φράσεις οι νεοφιλελεύθεροι κατάκτησαν κατ’ αρχήν το κόσμο: Εάν αφήσουμε να λειτουργήσει η αγορά θα έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, και θα πρέπει να παραμείνουμε εκτός αγοράς σαν κράτος, γιατί αυτή η κατάσταση θα μας οδηγήσει στο ότι το βιοτικό επίπεδο θα αυξηθεί για όλους. Σίγουρα όμως δεν εννοούσαν όλους από ότι φάνηκε.

Συνεπάγεται ότι εδώ χρήζει το ζητούμενο μιας λύσης[4]:
A
χρειαζόμαστε την επίτευξη μιας συναίνεσης για να, και να σταματήσουμε τον ξέφρενο καλπασμό του νεοφιλελευθερισμού.   
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντιστραφεί η σχέση: επιβαρύνεις τους κάτω και ελαφρύνεις τους πάνω, και
B
η κοινωνική “επιστράτευση”της πολιτικής ελίτ πρέπει να αλλάξει
 
Προς το παρών μπορεί να γίνεται αυτό, λίγο αργότερα όμως μάλλον όχι. Θα είναι πολύ δύσκολο εάν, από τις άκρα δεξιές δυνάμεις συνεχίζονταν η προώθηση, της υπάρχουσας εκφραζόμενης καχυποψίας απέναντι στη κυριαρχούσα και επικρατούσα ελίτ.
Μπορεί η πολιτική ελίτ να δει την πολιτική από την ματιά ενός «λιγότερου Εγώ»? 
 
Τα λεγόμενα πλουραλιστικά υποκείμενα έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολιτικής στράτευσης στη κοινωνία. Αυτό το ενδιαφέρον εκφράζεται σήμερα διαφορετικά: ναι με στράτευση αλλά και με συμμετοχή. Και δεν ομιλούμε εδώ για συμμετοχή με αγορά προϊόντων διατροφής και τοποθέτηση στο καλάθι του ΣΜ για να τα διανέμει η εταιρεία π.χ. σε πρόσφυγες ή σε άπορους. Εδώ γίνεται μνεία για ένα μετασχηματισμό της πραγματικής συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων σε ένα πραγματικό δικαίωμα συμμετοχικής έκφρασης.[5]


3. Ποια η σχέση της πνευματικής δραστηριότητας, της τέχνης του πολιτισμού γενικότερα προς το σημερινό κόσμο, o οποίος αναμφίβολα είναι κακός.

Από πρώτη ματιά προκαλεί σύγχυση και είναι άβολη η ερώτηση, καθώς σιωπηρά ή ακόμα και κατηγορηματικά μας οδηγεί, μας πιέζει, στο να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα που κανονικά, είτε βρισκόμαστε από τη μεριά του δέκτη είτε από τη μεριά το αποδέκτη, και δεν θα προτιμούσαμε να ασχοληθούμε:
 
 δηλαδή να ασχοληθούμε με το ποια είναι η αξία και η σημαντικότητα των δράσεων μας, τις οποίες αφιερώνουμε στη ζωή μας”[Geoffroy De Lagasnerie ].

Επειδή στη ζωή συνήθως τυχαίως βρισκόμαστε σε αυτόν ή τον άλλο τόπο και διαβιώνουμε, δεν πρέπει να υπάρχει ηθικό(η επιστημονική διερεύνηση και ενασχόληση με την ηθικολογία), ή ηθικολογικό-moral (ρυθμιστικό σύστημα διαβίωσης σύμφωνα με τη κουλτούρα, γι’ αυτό επειδή υπάρχουν διαφορετικά συστήματα κουλτούρας υπάρχουν και διαφορετικά morals)[6] καθήκον να στρατευόμαστε και να παρεμβαίνουμε στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα?

Κανονικά δεν υπάρχει κάποια οντολογική ευθύνη απέναντι σε όλα αυτά που συμβαίνουν στο κόσμο, τα κακά. Όμως από τη στιγμή που γράφεις σκέπτεσαι καλλιτεχνείς, κατασκευάζεις, δημοσιεύεις, ερευνάς  ή είσαι πολιτισμικά δραστηριοποιημένος, αλλάζουν όλα. Ανήκεις στους παραγωγούς ιδεών πλέον, στους ανθρώπους που διαχέουν discurs, με άλλα λόγια σε αυτούς που θέλουν να συμμετέχουν στην διαμόρφωση της πορείας του κόσμου. Τη συγκεκριμένη στιγμή έχουν αποφασίσει να στρατευτούν όλοι αυτοί (Engaged στην Αγγλική).   

Έτσι λοιπόν δεν μπορούμε πλέον να αποποιούμαστε και να αρνούμαστε την πολιτική ιδιότητα της ενέργειάς μας.

Άρα οτιδήποτε προέρχεται από τους συγκεκριμένους κύκλους δρα πολιτικά, αλλά υπό δυο διαφορετικά πρίσματα: συμπολιτευτικά ή αντιπολιτευτικά. Το τι θα είναι από τα δύο εξαρτάται από την ηθική του δέκτη!

Και εδώ βλέπουμε πλέον σήμερα από πρώτη ματιά, ότι οι διανοούμενοι συνδράμουν συμπολιτευτικά στη διαμόρφωση της πορείας της κοινωνίας τους - σαν μικρογραφία του κόσμου στο συγκεκριμένο παράδειγμα- και στα όποια δεινά που η σημερινή κοινωνία υφίσταται.


4. Μπερδεμένοι πολίτες

Πλανάται μια αίσθηση, ότι εκτός της πίεσης να μπουν σε μια ελάχιστη οικονομική κανονικότητα και να μειώσουν τις μέχρι σήμερα υπερβολές διαβίωσης, η έλλειψη του μέχρι προσφάτου αυτονόητου και της κανονικότητας της καθημερινότητας μέσω των βασικών αξιών της κάθε εθνικής ή περιφερειακής ή τοπικής κοινωνίας έχουν μπλοκάρει τους πολίτες. Και σε αυτό δεν αποκλείονται οι διανοούμενοι, καθώς πολίτες και αυτοί με ανάγκες, όμως πολλές φορές διαφορετικής υπερβολής από αυτές άλλων κοινωνικών στρωμάτων, απλά για να αισθανθούν πολλές φορές μεσοαστοί ala grecque, διαφορετικοί από το κοινό.

Μπορούμε να το συγκρίνουμε αυτό που συμβαίνει σήμερα στη κοινωνία, με την μετάλλαξη της κοινωνίας στις χώρες του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού. 

Εκεί όπου ο υπαρκτός σοσιαλισμός εξουσίαζε με την υπόσχεση της συνολικής φροντίδας για όλους, τώρα πια οι ατομικές τύχες πρέπει να σταθούν στα πόδια τους.[7] Τους τράβηξαν μετά το χαλί κάτω από τα πόδια. Κάποιοι, από αυτούς,  αυτοί που πίστεψαν στην παγκοσμιοποίηση τα καταφέρνουν. Σίγουρα η πλειονότητα των κοινωνιών, οι άλλοι, είναι στο κοινωνικό και οικονομικό περιθώριο.

 
5. Πολιτικός ναρκισσισμός και η άγνοια τους να διερευνούν με παράδειγμα το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης

Ας πάρουμε κάτι που θεωρείται ότι λειτουργεί δημοκρατικά: Στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης κάθε Δευτέρα- τουλάχιστον όσο είμασταν εκεί παρόντες σαν ακροατές- δεν θα ακούσει κάποιος τη λέξη κοινωνική ανισότητα. Σαν να μην υπάρχει στη πόλη αυτή. Δεν υπάρχει γνώση γι’ αυτό. Υπάρχει όμως οικοδόμημα (Konstrukt) που τα καλύπτει όλα. (Βλέπε παραπάνω, πρώτη παράγραφος Κεφάλαιο 2)

Συμπληρωματικά, όποια αντιπολίτευση γίνεται, τις περισσότερες φορές καταλήγει σε αστειάκια και γέλια για να μη χαρακτηρισθεί ο ίδιος ο ενάγων υπερβολικός ή βλάκας και να μη πληγωθεί ο εναγόμενος από τις δήθεν σκληρές παρατηρήσεις της θεωρούμενης αντιπολίτευσης.
 
Όχι, πραγματικά θα καταλάβεις αν πας 2-3 φορές και τους ακούσεις αλλά και αν παρατηρήσεις και τη γλώσσα του σώματός τους, ότι όλοι μιλούν για την ατομική τους ανισότητα και κατ’ επέκταση, την προσπάθεια της ατομικής τους αναγνώρισης η οποία αποσκοπεί στο τέλος σε μια ίδια πολιτισμική ηγεμονία. 
 
Κοινωνικά η λέξη “ανισότητα” τους είναι άγνωστη και γι’ αυτό δεν μπορούν να την αντικειμενοποιήσουν αλλά μόνο να την εργαλειοποιήσουν μπορούν.

Και ας πάρουμε ένα παράδειγμα της πόλης της Θεσσαλονίκης πριν απο 3 έτη. Η Αντιδημαρχία πολιτισμού της πόλης είναι ένα καταθλιπτικό παράδειγμα, για το που βαδίζουμε αν αφεθούμε στο κόσμο των «ψευτοκουλτουριάρηδων» όπως τους αποκάλεσε πρόσφατα μερικούς από αυτούς ο αποβιώσας ποιητής κ. Χριστιανόπουλος, όσα και να του έχουν προσάψει  οι Θεσσαλονικείς. 
Αναφερόμαστε μόνο στα γνωστά «Δημήτρια». Δεν αναφερόμαστε στους εξωτερικούς συντελεστές του θεσμού. Ακόμα και άτομα από την κάστα τους, κάποιοι έξυπνοι πολίτες δημότες όμως, δεν θέλουν να ακούσουν για τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται ο συγκεκριμένος θεσμός: «Το ‘χουν κάνει καφενεδάκι τους». Festival pour la festival pour la Bourgoise, για την ελίτ, για τη διανόηση

Και εάν πραγματικά υπήρχε μια αληθινή διανόηση σε αυτά τα εξουσιαστικά έδρανα...! Αλλά και τα λεγόμενα της Αντιδημάρχου από  το καλοκαίρι του 2017 όταν μάλωναν μέσα στην αίθουσα για το τρόπο ανάθεσης, δεν είναι μη άξια αναφοράς λόγου: «Και εγώ δεν θα μειώσω την ποιότητα του φεστιβάλ [- έλεγε τη λέξη φεστιβάλ και φούσκωνε σαν παγώνι χωρίς ουρά-] για να έρθει περισσότερος κόσμος στις εκδηλώσεις μας». Πολιτισμικός πουριτανισμός αμιγώς έως και culture cancel, ala νέο-εκσυγχρονιστικό κίνημα. Τι έκανες επι «ΚΚΚΑΣΟΡ» (Χαραλάμπης Χαραλαμπίδης ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ, Ο ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ) -παλαιότερα-μαμά?     
Η εν λόγω κυρία έμπαινε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου μένα ένα πλαστικό ποτήρι καφέ και ένα στριμμένο τσιγάρο ανάμεσα στα δάχτυλα (σβηστό φυσικά).Και οι περισσότεροι και περισσότερες απο αυτούς ειναι γέννημα θρέμα του ΚΚΕεσ.,  ΣΥΡΙΖΑ και λιγότερο ΠΑΣΟΚ.
 
 
 6. Η αποσταθεροποίηση της τοπικής κοινωνίας λόγω του ηδονισμού τους προέρχεται από την άγνοιά τους για το τι είναι κοινωνία, τι παράγει η κοινωνία.
Υπάρχει μία και μοναδική θέση στη στράτευση των διανοουμένων, και οι της Δημαρχιακής αρχής θεωρούν τους εαυτούς τους διανοούμενους, ο συνταξας του χαρακτηρίζει πολες φορές  είδος "Illuminati".
 
 «Η στράτευση της γνώσης, διότι γνώση σημαίνει αμφισβήτηση»[8].
Εάν αποποιηθούν αυτή τη στράτευση, συμπολιτεύονται ξεκάθαρα με κάθε μέτρο πολιτικής μιας αυταρχικής και ανέντιμης όπως και ανήθικης εξουσίας.


Όμως γνωρίζουν μόνο τα τετριμμένα , αυτά που σαν υποκείμενο επιτρέπεις να βλέπεις ο ίδιος, τα άλλα όχι. Γι’ αυτό και δεν έρχονται σε επαφή με τη κοινωνία.    
 
Είναι και πρέπει να γίνει η τοπική πολιτική όπως οι κοινωνικές επιστήμες: όσο περισσότερο γνωρίζεις για την κοινωνία, τόσο περισσότερο κερδίζεις μία ξεκάθαρη εικόνα για αυτή, και έτσι αναγκάζεσαι να θέσεις πολλά πράγματα υπό αμφισβήτηση. 
   
"Η κοσμική αλήθεια είναι η ψευτιά του κόσμου".[9]

Η ίδια η πολιτική πρέπει να αντιπολιτεύεται τον εαυτό της 
για να γνωρίζει την κοινωνία συνέχεια καλύτερα.
 
Πρέπει να διερευνήσεις και να περιγράψεις ex ante(εκ των προτέρων), έστω και επιφανειακά, βαθύτερα το τι κάνει η επιστήμη, τι δεν λειτουργεί σωστά και ποιοι είναι οι λόγοι γι’ αυτό. 
 
Δεν μπορεί όλα να τα θεωρείς θέματα της αγοράς ή θέματα εργολαβίας, που λύνονται μόνα τους
  
Μετά που θα συμβεί η καταστροφή, προσπαθείς να αμβλύνεις τις γωνίες σου, όπως αδιαλείπτως κάνουν οι λεγόμενοι «πεφωτισμένοι» της ΤΑ αλλά και της κεντρικής εξουσίας.

Ο Lasch[10] τονίζει, ότι 
"η νέα ελίτ, που παρατηρείται, δεν ταυτίζεται πλέον με το ήθος της εργασίας και την ευθύνη για ευημερία, αλλά με μια κοσμοθεωρία που αναγνωρίζει τον ηδονισμό και την αυτοεκπλήρωση ως τις ανώτερες αξίες.
  
Ουδεμία σχέση με τις αρχές της παλαιάς αστικής τάξης
 
Ναι μεν συνεχίζει αυτή η ελίτ και διαχειρίζεται π.χ.  Ιδρύματα, σχολεία και θεσμούς γενικότερα για το συμφέρον της ατομικής ιδιοκτησίας (εταιρική ιδιοκτησία σε αντίθεση με την επιχειρηματική ιδιοκτησία), όμως αντικαθιστά την οικοδόμηση της προσωπικότητας με την ανοχή(!),  
  • τη παρηγοριά της ψυχής με την ψυχοθεραπεία της,  
  • τη τυφλή δικαιοσύνη μέσω της θεραπευτικής δικαστικής δικαιοσύνης, 
  • τη φιλοσοφία μέσω της κοινωνικής επιστήμης, και το κύρος(authority) κάποιου, με ένα πραγματικό ανορθολογικό κύρος κάποιων επαγγελματιών εμπειρογνωμόνων", τους γνωστούς 'παν-πανέξυπνους'[11]
Αυτός ο πολιτισμικός ναρκισσισμός ο οποίος ξεκίνησε από την σεξουαλική επανάσταση και την απελευθέρωση του φερόμενου ως αληθινού έρωτα απέναντι σε κάθε θεσμικό πλαίσιο κανονικοποίησής του, είναι αυτός που έγινε σεξουαλικά εχθρικός και πέρασε και τόσο γρήγορα στη σεξιστική[12] παρενόχληση και βιασμό και τη «μετασεξουαλικότητα».[13]  
 
Είναι ακριβώς όπως οι αγώνες για την απελευθέρωση του λόγου και της ομιλίας στη νεωτερικότητα που μετά ήρθαν οι μετανεωτερικές φωνές για έλεγχο και λογοκρισία,[14] και που ισχύει ακόμα στη πολιτική σκήνη σε όλες της τις μορφές, από τη μεγάλη Βουλή μέχρι και μικρή βουλή, το καφενείο, από το κρατικό Θέατρο μέχρι συνεργατικό θέατρο, από συνεταιριστικές επιχειρήσεις μέχρι και χώρους εκμάθησης ταε κβο ντο, φοιτητικές εστίες, start ups κλπ.

Από τη άλλη η αντιπολιτευτική πλευρά των διανοουμένων έχει φτάσει τα όρια της, από ότι φαίνεται. Προσφάτως ρωτάμε κάποιο νέο σε ηλικία  δημοσιογράφο (της εξωκοινοβουλευτικής αντιπολίτευσης) μέσω mail, αν θα μπορούσε ίσως να προβληθεί στη πολιτειακή βάση –στη μάζα δηλαδή- κάπως περισσότερο μια άγνωστη πτυχή ενός κινήματος που αντιστέκεται έστω και τυπικά σε ένα κοινωνικό πρόβλημα, καθώς δεν γνωρίζει η μάζα απολύτως τίποτα; Και εάν το θεωρεί ότι μπορεί να γίνει ή δεν έχει νόημα. Κι η απάντησή του ήταν με λίγα λόγια: «Ξέρετε σε ποιον απευθύνεστε και με τι προσβλητικό τρόπο το κάνατε.» “Ωχ! “ Ήταν η εσωτερική μας αντίδραση.

Και για ποιo λόγο αντέδρασε έτσι? Επειδή στο παρελθόν πριν από μερικά  χρόνια είχε ασχοληθεί με το θέμα, μέσω ενός Reportage. Έχουμε χάσει κάθε ίχνος ευγένειας στην επικοινωνία και μάλιστα όταν πραγματικά ρωτάς εξονυχιστικά και συγκεκριμένα για να μην υπάρξει παρεξήγηση. Και εάν υπάρχει περίπτωση τέτοιας παρεξήγησης, ρωτάμε… ρωτάμε που να πάρει– αυτό μου έμαθαν- «πώς το εννοείτε.»

Και τώρα οι της πολιτικής ελίτ έρχονται ως Απόστολοι της ηθικής, με παραπλανητικές θέσεις για θέματα που δεν είναι το ζητούμενο σήμερα, δεν μας καίει, είναι όμως το σύμπτωμα της πολιτικής που υιοθετούσαν χρόνια τώρα με σιωπή για να κρατήσουν το αγιοστέφανο σταθερό επί κάρας: «Μετά και από την παρέμβασή της που αφορά σε τηλεοπτικό σποτ του “11880”, η Γενική Γραμματεία για την Ισότητα των Φύλων προσφεύγει ξανά στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, αυτή τη φορά κατά του Next Top Model που προβάλλεται μέσα από την συχνότητα του …». Ο θύτης αυτοπροσδιορίζεται και παρουσιάζεται και σαν θύμα πλέον. “Σου χρωστάω, είσαι κλέφτης” έλεγε ένα φίλος παλιά (πρόσφατα απεβίωσε Κ. Καλφόπουλος)  για να μου χαρακτηρίσει τη παράνοια με την οποία αντιμετωπίζουν διάφοροι την καθημερινότητα.


7. Πολιτιστική έκσταση στη θέση της πολιτισμικής εγρήγορσης απέναντι στο κατασταλτικό χαρακτήρα της εξουσίας
 
Και εδώ έχουν οι διανοούμενοι δύσκολο έργο, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν και να αντικειμενοποιήσουν αυτή τη διάφορά που υπάρχει ανάμεσα στη πραγματικότητα της ζωής μέσα στις κοινωνικές ομάδες αλλά και του αναπτύγματός τους από τη μία, και το τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η ζωή τους από την άλλη[15]. Σε αυτή την διαφορά συνίσταται η ψευτιά του κόσμου.


Και σαν παράδειγμα. Έχουμε μπερδέψει δυο λέξεις: πολιτιστική δουλειά και πολιτισμός. Η πρώτη αναφέρεται σε ενέργειες ενασχόλησης του κοινού – σήμερα έχει υποβαθμιστεί μόνο σε tittytainment- η δεύτερη είναι διαχρονική και δημιουργεί συντηρεί και ελκύει δημότες για πολιτισμό, ο οποίος είναι το αντίβαρο, ο αντίποδας της κατασταλτικής εξουσίας.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης "φέρνει τον πολιτισμό κοντα στον πολίτη" με κάλυψη των ΚΑΦΑΟ ΔΕΗ και ΟΤΕ με πλαστικοποιημένα έργα καλλιτεχνών
 
Παρεμπιπτόντως,  όσο αφορά την πόλη της Θεσσαλονίκης, Για να μη φανεί δε εξόφθαλμα το τι συμβαίνει, υπάρχει και μια ενστάλαξη της οικονομιστικής πορείας, του Δημάρχου με πολιτιστικές εκδηλώσεις σε τέχνες αλλά φυσικά και σε πολλά χαζοθεάματα (tittytainment)[Αγγλοσαξονική επεξήγηση: “A form of lowest common denominator entertainment designed to appeal to the masses and refrain people from thinking”. «Μια μορφή ελάχιστης κοινού παρονομαστή ψυχαγωγίας, που έχει σχεδιαστεί για να προσελκύει τις μάζες και κάνει τους ανθρώπους να απέχουν από το να σκέφτονται» [μετάφραση του συντάξαντος]. Προτεινόμενη πολιτική το 1995 στο Hotel Fairmont, San Francisco στα πλαίσια της συνεδρίασης των „500 leading politicians, business leaders and academics from all continents “ από το ίδρυμα Gorbatchow. Συγκεκριμένα ο Zbigniew Brzezinskio ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του Αμερικανού προέδρου J. Carter (απεβίωσε 29.5.2017).

Σήμερα, προσπαθεί ο Δήμος τουριστικά μέσω μιας αγοραίας εξωστρέφειας προς Βαλκάνια και ανατολικά με tourist senior guide το Δήμαρχο όπως είπε και ο ίδιος [«Χρειάζεται μια αναδιοργάνωση, ένας φορέας όπου δεν θα μετέχουν οι κρατικοί φορείς. Εάν έχουν έναν καραγκιόζη, σαν και εμένα, να φέρνει κόσμο, εντάξει τότε.» Στην συνάντηση για την τουριστική προβολή του νομού Θεσσαλονίκης στις 20.6.2017, από εφημερίδα http://www.aftodioikisi.gr/. Ή πρόσφατα σε ΔΣ 26.6.2017 « …αφού μ’ αρέσει να πίνω το αίμα των εργαζομένων…», ειρωνική έκφραση) με σκοπό την οικονομική ‘πρόσκαιρη ευημερία’. Που? Μόνο στο εμπορικό κέντρο της πόλης, ενώ όλα τα ΔΔ γύρω από το κέντρο καταρρέουν κοινωνικό-οικονομικά, ας μη μιλήσουμε περιβαλλοντικά.
 
Να πουμε τη λέξη Πατέλες για το Ηράκλειο? 
 
Και από ότι λένε επιχειρηματίες στο κέντρο, μόνο εάν έρθουν τα “Ρωσάκια μεμονωμένα και όχι σε group” έχει και η τουριστική ‘βιομηχανία’ στο κέντρο κάτι να κερδίσει.
Αυτό μας δημιουργεί την εικόνα έκδοσης της πόλης με πολύχρωμα ενδύματα εξωστρέφειας. Αξιότιμε, και ένας πολίτης να βγει να φωνάξει «μας παίρνουν την πόλη μας» έχει αποτύχει το project σας και μόνο αυτό, το δικό σας όχι των πολιτών.


Ο Δήμαρχος Μπουτάρης  ρώτησε στο ΔΣ το σώμα το καλοκαίρι του 2017, στα πλαίσια της συζήτησης για τα Δημήτρια: «Ποιος ήξερε μέχρι χθες ποιος ήταν ο Faber, ξέρει κανείς εεεε»? (το χαρακτηριστικό του το ‘εεεε’ της περσόνας). Και ποιος ο λόγος ενός τέτοιου ερωτήματος? Κανείς δεν απάντησε! Ποιος ξέρει γιατί? Δεν επιτρεπόταν να πει κανείς όμως και «…η φοράδα στο αλώνι» για το ποιος ήταν ο Faber, όταν ο γονιός δεν έχει χρήματα να πάρει σχολική τσάντα στο παιδί του, γιατί τη παλιά την έχει διορθώσει τρεις φορές, ή το παιδί τους δεν μπορεί να πληρώσει το εισιτήριο 1 ευρώ για το «ο μικρός πρίγκηπας».  
 
Οι καλλιτέχνες και διανοούμενοι χειροκροτούν τα καμώματα της κάστας τους και μόνο
 
Σε τι αποσκοπεί αυτή η στρατηγική της καταστολής τόσο ‘κεντρικής’ όσο και ’αυτοδιοικητικής’ εξουσίας δεν τους περνά από το μυαλό, γατί εάν το κάνουν θα μπορούσε να αισθανθούν την πίεση να πάρουν θέση, κάτι που δεν θέλουν.

«Στη δουλειά μου επιδίδομαι και οφείλω να πράττω πολιτικά» για να προστατεύσω την κοινωνική ηθική από την καταστολή της εξουσίας . 
 
Εάν το πει αυτό η Αντιδήμαρχος πολιτισμού τότε πρέπει να φύγει από τη θέση που είναι, διότι ψεύδεται καθώς οι ενέργειές της δεν συνάδουν με τον στόχο κοινωνική ισότητα και δικαιοσύνη(διαβάστε τον μαγνητοφωνημένο λόγο της 21/08/2017 στο ΔΣ, όπου είπε και αυτό το φοβερό, βλέπε παραπάνω) . Εάν όμως έλεγε: «ναι εγώ δεν ενεργώ επιδρώντας πολιτικά στη κοινωνία αλλά μόνο πολιτιστικά»- πολιτισμικά λέγεται συνήθως(αλλά το πολιτισμός είναι δύσκολο εγχείρημα)[16], τότε πάλι πρέπει να φύγει από αυτή τη θέση γιατί δεν υπάρχει πολιτισμός και διανόηση μόνο για την αυτοσυντήρηση τους– δηλαδή τέχνη για τη τέχνη ή αλλιώς όπως κάποιοι θέλουν να το διαβάσουν, L’art pour l’art- αλλά κάθε ενέργεια έχει πολιτικό αντίκτυπο και αυτό είναι το καθήκον τους.

«Πολιτισμός [συγγραφή, τέχνη, σκέψη, έρευνα, παιδεία] στοχεύουν όχι στον πολλαπλασιασμό της γνώσης σαν τέτοια[…] αλλά στη χειραφέτηση του ανθρώπου από την δουλεία», από κάθε είδους δουλεία. Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις είσαι συνεργός με το νεοφιλελεύθερο σύστημα το οποίο αυξάνει τις ανισότητες σε ένα ψεύτικο κόσμο. Γιατί αν ανήκεις σε μία από τις δύο κατηγορίες είναι εύλογη η ερώτηση με την οποία όμως δεν θα ασχοληθούμε: «γιατί υπάρχει η ανάγκη από κάποιους να μη (θέλουν να) προσφέρουν»[17] τίποτα κοινωνικά.
 
Και όμως πρέπει να μάθουμε αυτή την αλήθεια του κόσμου, τη ψευτιά. Να την μάθουμε σαν γνώση, μη κλείνουμε το βιβλίο, και το κοιτάζουμε μόνο απ’ έξω στη βιβλιοθήκη. 
Αυτή τη ψευτιά που πρέπει να γίνει η αντικειμενοποίηση (Objectivation) της αλήθειας πρέπει να την αποσταθεροποιούμε συνέχεια. Μόνο όμως εάν είναι ικανοί οι διανοούμενοι να ξεσκεπάσουν την αρνητικότητα αυτής της ψευτιάς του κόσμου μπορεί να συμβεί αυτό.[18] 

Εάν όμως πείθεται μόνη της η διανόηση και η ελίτ και προτιμά να μη στρατευτεί και να γίνει συνένοχος για τη διατήρηση ενός συστήματος, τότε αυτό μπορεί να ονομαστεί μια «ανήθικη απόφαση στη συμμετοχή».

[1] Elite. Ο όρος κάποτε σήμαινε λεπτό νήμα, αλλά χρησιμοποιήθηκε μετά την Γαλλική Επανάσταση για να αναφερθεί σε ανθρώπους που έφτασαν στην κοινωνική αναγνώριση μέσω των επιτευγμάτων/αποδόσεών τους. Το "Elite" ήταν αρχικά το αντίθετο του πλούτου που το είχε κάποιος από τη γέννησή του. Ελίτ (αρχικά από τη λατινική γλώσσα ή exlegere, το εκλεκτό) κοινωνιολογικά μια ομάδα (πραγματική ή φερόμενη ) πάνω από το μέσο όρο ατόμων με επιδεξιότητες (λειτουργικές ελίτ, παραγωγικές ελίτ) ή κυβερνούν ή ασκούν επιρροή σε κύκλους (εξουσίες εξουσίας, οικονομικές ελίτ) μιας κοινωνίας. Συγκεκριμένα, ο όρος αναφέρεται συνήθως σε πιο καθορισμένες ομάδες ανθρώπων, όπως, η ελίτ της θέσης ή η εκπαιδευτική ελίτ. Απέναντι από την ελίτ είναι οι "μάζες" ή ο "μέσος όρος" (ο "απλός πολίτης").
[2] Schulmeister, Stephan., Das kommende Beben, Zusammenbruch Der Neoliberalismus ist am Ende. Die Frage ist nur, ob er laut oder leise gehen wird. Zwei Szenarien, σε: der Freitag, https://www.freitag.de/autoren/der-freitag/wie-wird-der-neoliberalismus-enden, Τελευταία πρόσβασή μου στις 21/10/2018.
[3] Hartmann, Michael., Die Abgehobenen, Wie die Elite die Demokratie gefährden, 2018 (Πώς οι Ελίτ θέτουν σε κίνδυνο τη Δημοκρατία)
[4] https://www.hr-fernsehen.de/sendungen-a-z/hauptsache-kultur/sendungen/die-abgehobenen---werden-demokratien-von-der-eigenen-elite-zerstoert,video-70296.html?fbclid=IwAR1Y9ixS4JqKtj_NqVX58mZqKMwQmNvUzHpbGKZWVpVZE7ME-x9VrqUb6xA. 31.8.2018
[5] Charim, Isolde., Ich und die anderen, Wie die neue Pluralisierung uns alle verändert, Vlg. Zsolnay. 2018, p. 111
[6] De Lagasnerie Geoffroy, Denken in einer schlechten Welt, Vrlg. Matthes & Seitz, Berlin 2018. σ. 13
[7] Βλέπε, Weltzer, H., Wir sind die Mehrheit, Für eine offene Gesellschaft, Fischer, 2017, σ. 83
[8] De Lagasnerie Geoffroy, Denken in einer schlechten Welt, Vrlg. Matthes & Seitz, Berlin 2018. σ. 63
[9] De Lagasnerie Geoffroy, Denken in einer schlechten Welt, Vrlg. Matthes & Seitz, Berlin 2018. σ. 62
[10] http://www.single-generation.de/usa/christopher_lasch.htm#narzissmus
[11] Der Unterschied zwischen der neuen Managerelite und der alten Besitzelite definiert (...) den Unterschied zwischen dem bürgerlichen Zeitalter, das heute nur noch an der Peripherie der Industriegesellschaft überlebt, und dem neuen therapeutischen Zeitalter des Narzißmus." (S.307)
[12] Η Svenja Flaßpöhler, είναι φιλόσοφος και αρχισυντάκτρια του Philosophie Magazins. Από την διατριβή της σχετικά με την πορνογραφία και το μοντέρνο υποκείμενο έχει δημοσιεύσει αρκετά βιβλία όπως αυτό πρόσφατα: Die potente Frau: Für eine neue Weiblichkeit (Ullstein Verlag), Εκεί εκφράζει την θεώρησή της ότι το #metoo δεν προσδίδει στη γυναίκα για να αντισταθεί ανάλογα τις περιπτώσεις την δυναμική αλλά περιμένει πάλι από τους νόμους και από μια κοινωνία ανδρών να τους καθορίσει την νομική ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών βάζοντας αυστηρά πλαίσια στην σεξιστική παρενόχληση. Η νομική πλευρά είναι θέμα κράτους η de facto είναι θέμα ατόμου, και αν αυτό δεν το έχουμε καταλάβει τότε δεν έχουμε καταλάβει και τι θα πει αυτονομία ατόμου.
[13] Βλέπε Pfaller, R., (2018), σ. 58
[14] Fruedi, Frank., What’s Happened to the University? A sociologigal Exploration of Its Infatilisation . Τι συμβαίνει με το πανεπιστήμιο?, Μια κοινωνιολογική διερεύνηση της ανηλικότητάς(παιδιακίστικο) του, Milton: Taylor & Francis, 2016, σ. 102 https://books.google.no/books?id=2z4lDwAAQBAJ&pg=PA34&lpg=PA34&dq=furedi+F+2016+What%27s+happened+to+the+universities&source=bl&ots=uW59ZfLvz5&sig=cu6AmGd5nbZWeh1jNMOrGtAT3Ns&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwi7grHnicjaAhWKliwKHZnhBzkQ6AEIXDAH#v=onepage&q=furedi%20F%202016%20What's%20happened%20to%20the%20universities&f=false. Τελευταία πρόσβαση μου 30/4/2018
[15]De Lagasnerie Geoffroy, Denken in einer schlechten Welt, Vgl. Matthes & Seitz, Berlin 2018. σ. 60.
[16] Ακόμα και μια άλλη Αντιδήμαρχος γνωστή σε άλλη μεγάλη πόλη η Αριστεα Πλέυρη που έχει προταθεί δημοσίως απο πολίτες του Ηρακλείου και απο τον σκηνοθέτη Σμαραγδή να αποπεμφθεί απο το Δήμο, σε μια συνάντηση μου μαι της  το καλοκαίρι του 2018, όταν μιλούσε για πολιτισμό μιλούσε για πολιτιστικά δρώμενα. Δε ανέφερε ποτέ τη λέξη πολιτισμό και φυσικά την διόρθωσα προκλητικά και συμφώνησε ότι είναι λάθος.
[17] De Lagasnerie Geoffroy, Denken in einer schlechten Welt, Vrlg. Matthes & Seitz, Berlin 2018. σ. 26
[18]
De Lagasnerie Geoffroy, Denken in einer schlechten Welt, Vrlg. Matthes & Seitz, Berlin 2018. σ. 67

25 Οκτ 2018

Κλιματική αλλαγή pure. Ρίξτε μια ματιά. Διάβασμα σε 1,5’

Ναι μεν μακρυά από εμάς αλλά τόσο κοντά όσο ποτέ άλλωτε.

Τι σχέση έχει η επαναχρησιμοποιούμενη φιάλη με την στάθμη του ποταμού Ρήνου.

Με διάφορες μορφές μας πλησιάζει η κλιματική αλλαγή σε διάφορες περιόδους του ημερολογιακού, ανθρωπόκαινου πλέον, έτους, και μας λέει: Helloooooo, μήπως να κατεβάσουμε τις ταχύτητες και την υπερβολή διαβίωσης? Ναι εσείς! Τόσο οι ελίτ όσο και οι μεσαία τάξη αλλά και η κατώτερη τάξη. Ο _  Λ _ Ο_  Ι!

Διότι εάν όχι όλοι, τότε οι εκεί επάνω μεταφέρουν το πρόβλημα και τις επιπτώσεις του, που οι ίδιοι μπορούν να αντιμετωπίσουν λόγω οικονομικής ευρωστίας, σε αυτούς εκεί κάτω που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν, π.χ τους επερχόμενους καύσωνες. Άλλο ένα σημείο διάβρωσης της κοινωνίας μέσω του Θεού του νεοφιλελευθερισμού, την “αγορά”.

Αδειάστε τις πόλεις από τα αυτοκίνητα, μειώστε την καθημερινή σας κατανάλωση προϊόντων και εμπορευμάτων, μη πίνετε τον καφέ στο δρόμο σε πλαστικά, μη αγοράζετε προϊόντα σε συσκευασίες και εάν ναι, αφήνετε τος συσκευασίες στο κατάστημα που αγοράζετε το εμπόρευμα. Ο καταναλωτής αγοράζει μόνο το εμπόρευμα όχι τη συσκευασία! Π.χ. το γάλα μπορείτε να τοΑποτέλεσμα εικόνας για Mehrweg Flascehn  für die milch αδειάσετε σε δικό σας δοχείο και να αφήσετε στο ταμείο τη συσκευασία του ΣΜ, αυτό φυσικά δεν ωθεί την βιομηχανία να διαθέσει το προϊόν της σε επαναχρησιμοποιούμενες φιάλες. Όμως σε κάποια κράτη έχει εισχωρήσει ήδη στην αγορά η επαναχρησιμοποιούμενη φιάλη.  Φυσικά αυτό ισχύει σε όλα τα εμπορεύματα που το επιτρέπει η υγειονομική νομοθεσία του κράτους.



Ποταμός Ρήνος Γερμανία. Η μεταφορική και logistic αρτηρία της μεσαίας βιομηχανίας

Αποτέλεσμα εικόνας για Fluss Rhein niedrigpegelΤα ποταμόπλοια ταξιδεύουν μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές του Ρήνου και με το 1/3 του φορτίου που υπό κανονικές συνθήκες θα φόρτωναν, λόγω του ότι  η στάθμη είναι πάρα πολύ χαμηλή. Έχει να βρέξει κανονικά από Απρίλιο 2018. Ακόμα και σήμερα Οκτώβριος 2018 είναι πολύ πίσω από τον μέσο όρο των βροχοπτώσεων άλλων ετών.

Αποτέλεσμα εικόνας για Fluss Rhein niedrigpegel


Σχετική εικόνα

Verkehrschaos nahe Firminy in ZentralfrankreichΠαράλληλα στη κεντρική Γαλλία, Οκτώβριος 2018

23 Οκτ 2018

Βραζιλία: Οι πιο επικίνδυνοι υποστηρικτές του σκληρού ακροδεξιού Bolsonaro (EN), διάβασμα σε 3,5 ‘

Bolsonaro’s Most Dangerous Supporters

Establishment outlets like the Economist insist the Brazilian military is a moderating influence on the far-right candidate Jair Bolsonaro. But precisely the opposite is true.

The first round of Brazil’s elections saw the neo-fascist candidate Jair Bolsonaro come within four points of victory. Between Bolsonaro and victory however stands The Workers Party’s (PT) candidate Fernando Haddad. He has less than two weeks to stop Bolsonaro, after coming second with only 29 percent of the vote. Moreover Bolsonaro’s Social Liberal Party (PSL) went from political irrelevance to become the second-largest party in Brazil overnight. It is no exaggeration to say that Brazilian democracy itself is at stake.

Even if Haddad manages to pull off a last-minute victory, in the polarized climate of Brazilian politics there could still be a hard military coup to follow the soft congressional coup that removed Dilma Rousseff in 2016. Bolsonaro has the backing of significant sectors within the military hostile to the PT.

These sectors, along with many on the Brazilian right, claim the PT is trying to enact “a “silent revolution” with the goal of turning Brazil into a communist dictatorship. In order to understand both Bolsonaro’s rise and the danger to democracy he poses, it is vital to examine the anti-PT faction in the military.

Bolsonaro’s running mate General Antônio Mourão was the face of public opposition among senior officers in the armed forces to Dilma Rousseff’s Truth Commission. The Commission was given the mission of shining light on crimes committed by the military during the 1964–1985 dictatorship.

Truth Commission

While the military has been more or less hostile to the PT since it was formed, the more virulent and mobilized anti-PT sentiment can be traced to the start of Brazil’s Truth Commission in 2012. The commission was carefully constructed by the PT as a decidedly non-partisan affair led mainly by figures of the judiciary rather than civil society. The word “justice” was avoided, so as not to scare the generals.

It was backed by opposition parties –– including conservative ex-presidents José Sarney, Fernando Collor, and Fernando Henrique Cardoso, who all later backed Dilma’s impeachment. However, there remains little analysis either in English or Portuguese from the left regarding political divisions within the military and how this influences Brazilian politics. Establishment media like the Economist continue to hold delusions that the military has no desire to take power, and would moderate a future Bolsonaro government.

This is profoundly mistaken. The Brazilian military not only represents a threat to Brazilian democracy; it is the location of one of the most powerful far-right factions backing Bolsonaro’s rise to power.

The PT and the Military

There is a lingering hatred for Lula and the PT among the military’s top brass. An internal faction is openly conspiring to keep any left-leaning government out of power by all means possible. This same faction will play a major role in a future Bolsonaro government. This opposition festers despite the fact that Lula’s government heavily increased military spending and expanded its role overseas.

Lula’s strategy of appeasement, which mirrored the PT’s orientation to Brazil’s plutocratic media and big capital, failed. Both retired and active members of the armed forces — many of whom are today top figures in the Bolsonaro camp — publicly came out against the commission and denied torture under the military regime. At the same time, given that the commission wasn’t supposed to punish anyone, it ended up strengthening and bringing together anti-PT networks in the armed forces.

The Brazilian military dictatorship, unlike its counterpart in Argentina, was not removed from power through political defeat. Instead, facing increased political opposition, corruption scandals, and economic crisis in the mid-1980s, dictatorship forces opted to carefully manage Brazil’s transition to democracy. This ensured that their allies were well positioned within Brazil’s new political system and the constitution would protect them from repercussions for the dictatorship’s brutal crimes.

To this day, the military has maintained a certain reputation. First, as an independent actor who only intervenes in politics to protect the national interest. Second, among a section of the population, the dictatorship is remembered as a crime- and corruption-free golden age where family values were respected and everyone had a job.

Several high-ranking military officers such as General Sérgio Etchegoyen or General Joaquim Luna e Silva already occupy cabinet positions in Michel Temer’s current government. The generals have been using their growing space in the media, especially in Brazil’s largest media company Globo, to voice alarmingly anti-democratic sentiments.

For instance General Luiz Rocha Paiva openly called for a coup on Globonews, in order to thwart the PT’s “silent revolution.” In a disturbing display of naked paranoia, the general spoke about the dangers of a PT electoral victory turning Brazil into a communist country.

Mourão — who was removed from his post as the head of the Military Command of the South for openly clashing with Rousseff over the truth commission’s work — later took part in a bizarre episode during the 2016 impeachment, in which he appeared on a Youtube clip made by a Masonic Lodge in Brasília announcing his willingness to support military intervention in order to “maintain stability.”

The degree of opposition within the military to the PT has only become clear this year. For instance, the day before the Supreme Court cleared the path for Lula’s arrest, army head General Vilas-Boas took to twitter to publicly pressure the judiciary to arrest the former president.

Following his tweets, almost all of Brazil’s high military command went online to celebrate the PT’s defeat. At the time they were only timidly criticized by a lone justice on the Supreme Court. But the issue has returned to the headlines during the electoral campaign, with the three candidates of the Left — Fernando Haddad, Ciro Gomes of the PDT, and PSOL’s Guilherme Boulos — denouncing military meddling in civilian affairs.


Lava Jato and the Army

The far right also seems to have closer relations with the Lava Jato investigation then many imagined. In the lead up to the first round of the elections, Judge Sergio Moro, the man who sent Lula to prison, released damaging testimony of a close Lula ally collected months ago in a move clearly designed to enact maximum damage on the PT’s election prospects.

Bolsonaro has openly talked about elevating Moro to Brazil’s Supreme Court and key Lava Jato judges like Marcelo Bretas even endorsed Bolsonaro openly. Bolsonaro will likely strengthen Lava Jato if elected and use it as a means to criminalize the Left.

Thompson Flores, head of the Southern federal court of appeals responsible for overseeing Lava-Jato anti-corruption operations, was invited by General Mourão to give a lecture at Rio de Janeiro’s Military Club. The invite came soon after Flores made headlines for ignoring legal procedures to personally block an order — issued by a dissenting judge in the court Flores leads — to free Lula. Mourão and Flores claimed during a press conference that the meeting had nothing to do with Lula’s arrest, instead citing what they described as their long-term friendship.

Currently presided over by Mourão, the Military Club was one of the centers of the conspiracy that toppled Brazilian democracy in 1964. In 2014, the day after the truth commission published its report, the club placed an advertisement in Rio de Janeiro’s main paper defending the military dictatorship.

Haiti

Mourão, together with General Augusto Heleno, were Brazil’s top military commanders in its disastrous intervention in Haiti. According to international observers and human rights organizations, they are responsible for massacring dozens of civilians in the slums of Port au Prince in 2006. Now, they stand close to the highest political office in Brazil.

Haiti was thrown into turmoil by Western states in 2004 after the United States, Canada, and France supported the overthrow of Jean Bertrand Aristide’s mildly social-democratic government. After losing the countryside to an insurgency based in neighboring Dominican Republic, Aristide was forced on February 29 into an unmarked plain by American marines. They took over Port au Prince’s international airport and sent Aristide to the Central African Republic against his will. Eventually he was granted exile in South Africa.

Instead of offering solidarity to the deposed leader, Brazil’s left government supported the coup against Haiti’s popularly elected government. The PT government effectively volunteered to occupy Haiti. They were moved in part by the illusion that Brazilian military involvement in United Nations peacekeeping missions would elevate the country to the Security Council. The results were disastrous for both Haiti and Brazilian democracy.

Heleno was met with immediate hostility from Haitians after assuming control of military operations in the island by mid-2004. Pro-Aristide supporters, based in the peripheries of Cite Soleil and Belair, clashed with UN blue helmets in the capital, Port au Prince. The biggest slum in the country, Cite Soleil, was also Aristide’s main power base and the home of his party Fanmi Lavalas. In an attempt to eliminate opposition to the intervention, on July 5 Heleno ordered the execution of the slum’s pro-Aristide community leader Emmanuel “Dread” Wilme. Tens of mostly women and children were killed in the operation.

Video footage of the massacre, collected by human rights observers form the San Francisco Labor Council, which was later aired on Democracy Now!, showed gruesome images of dead Haitians killed under Heleno’s command. According to Seth Donnelly, who went to Cite Soleil the following day and witnessed Dread Wilme’s funeral, the event was widely attended by the traumatized community.

“We found homes, which when we say homes, we are talking basically shacks of wood and tin, in many cases, riddled with machine gun blasts as well as tank fire,” said Donnelly. “The holes in a lot of these homes were too large just to be bullets. They must have been tank-type shells penetrating the homes. We saw a church and a school completely riddled with machine gun blasts.”

The massacre fell very much in line with the Brazilian political discourse of law and order. When asked about the raid, General Heleno, says Donnelly, “initially challenged us, our delegation, as to why were we concerned about the rights of the ‘outlaws,’ the term that he used, and not the ‘legal force.’ He seemed to write off community testimony as being part of community hostility and part of these ‘gang attacks’ on UN forces.”

Estimates say at least twenty-seven Haitians were killed in the raid, mostly young women. Heleno’s response mirrors the Brazilian right’s championing of mass murder in the peripheries as a valid security policy, claiming that the only good bandit is a dead bandit.

Pressured by the Haitian solidarity movement in the United States, change in MINUSTAH leadership later that month sacked General Heleno. However following a sinister chain of events, his successor, General Urano Bacelar, was found dead three months after substituting Bolsonaro’s current chief adviser in Port Au Prince. While the Brazilian army described it as a “suicide” and avoided an official investigation, Wikileaks cables reveal skepticism towards the hypotheses, possibly linking his death to different conflicts involving the United Nations.

Brazil’s presence on the island was also partially responsible for spreading a cholera epidemic that killed thirty thousand people. Additionally, there were over two thousand accusations of rape leveled against Brazilian soldiers. Racist to its core, the operation was cheered on by the media as an opportunity for the Brazilian army to practice its future occupations of Rio’s favelas, with black Haitians serving as guinea pigs. Out of all the PT’s mistakes that strengthened anti-democratic elements in Brazilian society, Haiti was one of its most disastrous ones.

What’s at Stake

Brazil’s democracy hangs in the balance. Bolsonaro’s candidacy if successful will likely result in bloodshed, mass violence against the Left, and the destruction of what remains of workers’ rights.

Bolsonaro and his allies in the military are openly hostile to democracy. This ugly coalition has concluded that Brazil is impossible to govern democratically and only an authoritarian solution based on a new constitution will be able to return the country to stability.

Bolsonaro seeks to channel popular anger against Brazil’s political system and corrupt political class against democracy itself. While this anti-democratic sentiment has crystallized around opposition to the PT, one of the errors of the PT’s time in government was its failure to curtail the power of the military.

Bolsonaro’s response to Brazil’s social and security crisis is open violence. Like Duterte in the Philippines or Sisi in Egypt he promotes a politics that can be reduced to shooting your way through the country’s crisis. In a country where police mass murder is already business as usual, if elected Bolsonaro and his friends in the military could unleash a historic slaughter, the victims of which won’t only be poor black youth in the favalas. It will also include land activists, trade unions, socialists, and LGBT people. In this the murder of Marielle Franco serves as an example of a nightmarish future.

“Νέο-Σκλάβοι”: Ένα νέο είδος ανθρώπου και πολίτη έχει δημιουργηθεί, Διάβασμα σε 1’

3-μηνίτες , 5-μηνίτες, 8-μηνίτες: Οι Νέο-σκλάβοι του Νέο-φιλελευθερισμού

Εκτός από τους προνομιούχους και τους οικονομικούς και πολιτικούς Ελίτ κανείς δεν είναι μακρυά να βρεθεί ξαφνικά σε μια τέτοια κατάσταση


Θα είμαστε λίγο σύντομοι. Περπατώντας το πρωί σε μέρος της νέας παραλίας παρατηρούμε τώρα και 3 εβδομάδες ότι υπάρχει οίστρος εργασιών όσο αφορά κατασκευαστικά, πράσινο, υδραυλικά κλπ. Ευχάριστο – αλλά 8 μήνες πριν τις εκλογές? Δυσάρεστο, business as usual.


Θα ήταν σημαντικό να διερευνούσαμε την πυκνότητα των εργασιών τις τελευταίες δυο 5-ετίες του Δήμου τόσο όσο αφορά τις εργασίες του με δικά του εργοτάξια όσο και τις εργασίες του που έχει αναθέσει σε εργολάβους να του κάνουν. Επίσης θα ήταν σημαντικό να δούμε την διαχρονική κατανομή εκτέλεσης και διεκπεραίωσης των εργασιών συντήρησης και ανανέωσης σε τμήματα του δημόσιου χώρου και να δούμε αν τελικά λόγω εκλογών λίγους μήνες πριν την διεξαγωγή τους ξεκινούν τα προεκλογικά έργα ή απλά λόγω απόγνωσης μέσα στο ΔΣ, ο αυτοκράτορας δέησε να ξεκινήσει και να δώσει χρήματα για την συντήρηση, καθώς όλα κατέρρεαν.

Ο Δήμαρχος και κάποιοι Αντιδήμαρχοι έχουν βάλει ουκ ολίγες φορές στο στόμα τους τη λέξη βιωσιμότητα . Μάλλον την αναφέρουν επειδή είναι „in“ , παλαιότερα είχαν οι ΄ίδιο στο στόμα τους τη λέξη «πράσινη ανάπτυξη» ακόμα και «πράσινη επανάσταση» του είχε ξεφύγει και είχε πει κάποιος «ΚΑΣΟΚΟΣ» (βλέπε Χαραλαμπίδης).


Εάν πάρουμε από την αρχή το θέμα της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, βλέπουμε ότι τίποτα αλλά απολύτως τίποτα δεν συντρέχει στο να θεωρήσουμε την δημοτική- ανύπαρκτη- πολιτική σαν βιώσιμη. Από την ηχορύπανση, την ατμοσφαιρική ρύπανση, τη διαχείριση του δημόσιου χώρου, την ανανέωση των δένδρων και του πράσινου στους δημόσιους χώρους τον χώρο Ποτάκι της κάσταςδιάθεσης για πεζούς και ποδηλάτες, τα βρωμερά μαζικά μέσα μεταφοράς του ΟΑΣΘ, αλλά με wifi παρακαλώ, που σε λίγο δεν θα υπάρχουν ούτε αυτά΄, αλλά θα έχουν το μετρό, και πολλά άλλα. Για πολιτιστικές εκδηλώσεις όμως του τύπου „tittyainment“, και πολιτιστικές εκδηλώσεις τύπου φεστιβάλ -όπως το ονομάζουν πλέον- τα «Δημήτρια» για την κάστα τους έχουμε και χρήματα και χρόνο και χώρο και ποτάκι, αλλά μαλώνουν και για τις αναθέσεις στο ΔΣ. Τρισδιάστατη πολιτική εδώ, μηδενική στη βιώσιμη ανάπτυξη.


Ο δημόσιος χώρος τώρα και 4 χρόνια είχε εγκαταλειφθεί. Τρανταχτό παράδειγμα το στολίδι των Θεσσαλονικέων- όπως το αποκαλούν- η νέα παραλία. Τελευταία λοιπόν βλέπουμε ένα όργιο εργασιών παντού: από συντριβάνια μέχρι πράσινο κούρεμα, καθαρισμός κλπ. κλπ.

Γνωρίζουμε ότι ο Δήμος συντηρεί και ανανεώνει το μεγαλύτερο ποσοστό με εργολαβικές διαδικασίες και μερικές εργασίες μέσω ιδίων(Δημοτικών) εργαζομένων.


Οι περισσότεροι ίδιοι εργαζόμενοι είναι 3-μηνίτες, 5 μηνίτες και 8-,μηνίτες

Εάν παρατηρήσει κάποιος πως εργάζονται, κάτω από ποιες συνθήκες με τι εργαλεία και μέσα, που συνήθως αυτές οι εργασίες είναι χειρωνακτικού χαρακτήρα θα δει, ότι πλέον οι εργαζόμενοι τούτοι αρχίζουν και μοιάζουν μεταμοντέρνων νεοφιλελεύθερων σκλάβων. Βλέπε φωτώ παρακάτω.


Και ερωτώνται, η Δημαρχιακή αρχή και οι υπηρεσίες της, αλλά απευθυνόμαστε και στο Δήμαρχο ο οποίος σαν ‘persona’ έχει μιλήσει και για βιώσιμη ανάπτυξη. Γνωρίζουν τι θα πει βιώσιμη ανάπτυξη ή θεωρούν ότι βιώσιμη ανάπτυξη είναι η αλλαγή των λαμπτήρων του δημοτικού φωτισμού από Νατρίου σε LED για να μειωθεί το οικολογικό αποτύπωμα της πόλης. Και βεβαίως συμβάλλει και αυτό αλλά αυτό είναι μια άλλη αμαρτία που λένε.


Δεν γνωρίζουν ότι σε τέτοιες περιόδους που διανύουμε θα πρέπει να έχουν τα μάτια τους 400% για να μη μας πάρει από κάτω ο επιθανάτιος ρόγχος τη κοινωνικής ισότητας και της δικαιοσύνης, αλλά και λόγω της  στενότητας που υπάρχει στο προϋπολογισμό του Δήμου?


Από πλευράς Δήμου και δημοτικό εργοτάξιο λοιπόν: Όταν δίνεις μια εργασία σε κάποιο εργάτη 3-μηνίτη, 5-μηνίτη ή 8-μηνίτη να κάνει του λες: 

  • Σήμερα έχουμε να καθαρίσουμε τα ξερά φύλλα ανάμεσα από τους θάμνους. Πάρε τη τσουγκράνα ένα μικρό κλαδευτήρι και μια τσάπα(αν χρειαστεί )και πήγαινε.

  • Σήμερα έχουμε να καθαρίσουμε το συντριβάνι στο κήπο των γλυπτών που το έχουμε εγκαταλείψει από την Άνοιξη του 2017. Πάρτε αυτά τα εργαλεία και πηγαίνετε να καθορίσετε το συντριβάνι, πλησιάζει η 28η Οκτωβρίου

Πριν από αυτό βλέπεις και κρίνεις εάν ο σωματότυπός του και η ηλικία του είναι για να εκτελέσουν τέτοιου είδους εργασίες, διότι εάν είναι και μακροχρόνιος άνεργος έχει σημασία για τον ίδιο και τις ικανότητές του.

Από πλευράς Δήμου με εργολαβικό εργοτάξιο: Στη σύμβαση δεν αναφέρεται ότι ο εργολάβος μπορεί να εκτελέσει τις ακόλουθες εργασίες που αναφέρονται παρακάτω με ανθρώπινο δυναμικό τεχνικά μέσα και εργαλεία σύμφωνα με το νόμο περί δημοσίων έργων και εργολαβιών αλλά και εργατικής νομοθεσίας? Δεν ενδιαφέρεται ο Δήμος σαν πολιτική εξουσία πρώτου βαθμού Αυτοδιοίκησης να έχει εργαζόμενους που τους σέβεται το σύστημα και δεν τους εκμεταλλεύεται?

Εάν ο Δήμος ό οποίος θεωρεί ότι πράττει βιώσιμα, βλέπει την βιωσιμότητα μόνο στα LED και ουχί και στη βιωσιμότητα της κοινωνικής δικαιοσύνης, ναι υπάρχει και κοινωνική βιωσιμότητας εκτός την οικολογική-περιβαλλοντική, τότε ο Δήμος διαπράττει κοινωνικά πταίσματα μέχρι ακόμα και ηθικά αδικήματα εν γνώση του.

Όλα τα παραπάνω σε σχέση με τις φωτογραφίες μας ωθούν στο να κατανοήσουμε, ότι τελικά η πολιτική λιτότητα τους Νεοφιλελευθερισμού παρήγαγε και ένα άλλος νέο είδος πολιτών- σκλάβων, που απλά συμπολιτεύεται το σημερινό σύστημα για να μπορέσει να υπάρξει πραγματικά και να μη καταρρεύσει. Παλαιότερα δεν θα είχαν την ιδιότητα του πολίτη αλλά μόνο του σκλάβου,


Όλοι αυτοί που εργάζονται στους Δήμους δεν βλέπουν πως εξελίσσεται η εργασιακή σχέση των νέων σκλάβων με τους λεγόμενους μόνιμους? Γιατί δεν μιλούν,  γιατί τα συνδικαλιστικά τους όργανα δεν βγαίνουν στην πολιτική αντίσταση για τους συναδέλφους τους. Δεν τους θεωρούν ισότιμους? Τι θα συμβεί όταν κάποια στιγμή οι Χ-μηνίτες γίνουν μόνιμοι και οι μέχρι σήμερα μόνιμοι θα πρέπει να προσαρμοστούν εργασιακά και μισθολογικά στους νέους συναδέλφους τους?


Και εν πάση περιπτώσει, ας μην είναι του Δημοτικού συνεργείου- παρόλο που είναι-, ο 64χρονος κύριος με το κλαδί . Δεν ενδιαφέρεται ο Δήμος υπό ποιες συνθήκες εργάζεται ο ‘σκλάβος’ στο εργολάβο του και αν πραγματικά έχει τις δαπάνες και τα έξοδα που ανέφερε ο εργολάβος στη σύμβαση για την εκτέλεση των εργασιών του και σε ποια πλαίσια εργατικής νομοθεσίας κινείται? Νίπτω τα χείρας μου μετά  την εργολαβική σύμβαση?

Το χειρότερο δε είναι αυτό που δεν φαίνεται αλλά διαφαίνεται. Ο ρατσιστικός χαρακτήρας του συγκεκριμένου συστήματος και μέτρου απασχόλησης Ο Δήμος απασχολεί συνήθως Έλληνες, οι εργολάβοι συνήθως αλλοδαπούς.

Η πολιτική τρίβει τα χέρια της. Η ανεργία μειώθηκε, ο λαός έχει πάλι να φάει.


…490 ευρώ το μήνα


clip_image002

Το αυτοσχεδιαζόμενο σαν εργαλείο, κλαδί,  από άνδρα 64 ετών για να καθαρίσει τα

ξηρά φύλλα από τους θάμνους μέσα

clip_image004

Φανταστείτε την απόγνωση αυτού του άνδρα στα 64 χρόνια τους καθαρίζει σε

αστικό Δήμο, το Δήμο της Θεσσαλονίκης τα ξερά φύλλα με τέτοια στάση σώματος

για 2 ώρες όχι παραπάνω!


clip_image006

Ηλεκτρολόγος 8-μηνίτης με αυτοκατασκευασμένο εργαλείο εκείνη την ώρα. Δυο

τάβλες καρφωμένες σταυρωτά για να καθαρίσει το πάτωμα του συντριβανιού.

clip_image008

Νέος 8-μηνίτης με σπάτουλα (15 cm πλάτος) δεμένη σε κοντάρι να ξύσει ολόκληρο

το συντριβάνι

Ετικέτες