19 Ιαν 2019

Η πολιτική άνοια της «ΑΓΟΡΑΣ[2]» και του αγοραίου μιας πόλης και ο βιασμός της δημόσιας ηθικής και της αξιοπρέπειας. Διάβασμα σε 3'

Η πολιτική άνοια[1] της «ΑΓΟΡΑΣ[2]» και του αγοραίου μιας πόλης και ο βιασμός της δημόσιας ηθικής και της αξιοπρέπειας.
  
Διάβασμα σε 4’ THS 20012019


Με αφορμή όλα αυτά που συμβαίνουν και δε συμβαίνουν καν στην τοπική πολιτική σκηνή, από παραιτήσεις, ναρκισσισμούς, πουριτανισμούς, κατηγορίες etc., αλλά και προπάντωνν μαγκιές , ενθυμούμαι και ξαναφέρνω μέσα απο το σκληρό δίσκο ένα Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης(27.11.2017) σαν ερέθισμα για τις παρακάτω σκέψεις. 
 
 Θα πρότεινα δε,  με δημόσιο κάλεσμα  και για τους Δημότες να καλέσουν  μια φορά την “αγορά τους” με μοναδική ημερήσια διάταξη  ‘Αφήγηση του ποιήματος  “Οκτανα” του  Ανδρ. Εμπειρίκου’.

Τα artefakte: Δημοτικός Σύμβουλος προς Αντιδήμαρχο έργων «Μα πότε τελικά θα αντικατασταθούν τα δένδρα στην Γραβιάς εκεί κοντά ... , δυο χρόνια τα βλέπω καθημερινά κομμένα?» Αντιδήμαρχος έργων προς Δημοτικό Σύμβουλο αντιπολίτευσης: "το γνωρίζουμε και το έχουμε στο πρόγραμμα να βάλουμε υψηλής ποιότητας δένδρα" , «το γνωρίζουμε το θέμα και έχουμε δώσει προτεραιότητα στην οδό Γραβιάς», χαμογελώντας ειρωνικά.

Αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης προς Δήμαρχο «Το λιγότερο που έχετε να κάνετε είναι να πείτε συγγνώμη στους Θεσσαλονικείς». Το είπε τουλάχιστον 4 φορές στον ίδιο το λόγο του, σχετικά με το γειτνιάζον κράτος των Σκοπίων και το όνομα Μακεδονία στο οποίο αναφέρθηκε ο Δήμαρχος κατά την επίσκεψή του εκεί.
Δήμαρχος προς αρχηγό της μείζονος αντιπολίτευσης «Είσαι παντελώς ανόητος.»

Στο βάθος του ήχου της χάβρας Θεσσαλονικέων κάποια αλαλάζουσα που παραιτήθηκε πρόσφατα από τρία αξιώματα (Wow),να εκφέρεται κατά των «πραξικοπηματιών» που αποχωρούσαν από την αίθουσα .
 
Αυτή είναι η δομή του λόγου των «συ(ν)-γκοινωνούντων» δοχείων μέσα στην αίθουσα του κτιρίου στη - promenade bord de l’ eau- Θεσσαλονίκης.
 
H αισθητική του political correctness: Αντιδήμαρχος πολιτισμού της πόλης,  μάλλον καλύτερα των  events της πόλης επ' ουδενί πολιτισμού, μπαίνει μέσα στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου εν ώρα συνεδριάσεως: Στο ένα χέρι την κούπα του καφέ μιλώντας με κάποια κυρία καθήμενη στα πίσω καθίσματα της αίθουσας στο διάδρομο και στο στόμα ένα σβηστό στριφτό τσιγάρο (δυστυχώς δεν βρίσκω την φωτογραφία να την αναρτήσω)
Αυτή είναι – θα μπορούσε να ήταν και ένας νέος χαρακτηρισμός στo φιλοσοφικό diskurs - η χωρική αναξιοπρέπεια του αξιώματος της Αντιδημαρχίας από την ίδια την Αντιδήμαρχο ή απλά “space demontage”.
 
Έχουμε φτάσει στο σημείο της μαζικής κατανάλωσης μιας δημοκρατίας όπως αυτή η μαζική κατανάλωση του Νες καφέ φραπέ. Μας σερβίρουν επικοινωνιακές αντιπαραθέσεις του παραπάνω αναφερόμενου ύφους σαν διαβούλευση σε τοπικό επίπεδο, όπως ένα φραπέ με καλαμάκι. Είναι το «tittytainment» σε πολιτικό επίπεδο. Από όλα πρέπει να έχει το θέαμα!

Ο κόσμος μας είναι γεμάτος από “nausées EGO”

Ας ξεκινήσουμε από έναν παιδικό  ή αλλιώς πλέον αγαθό και απλό ορισμό της προέλευσης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Όλη η αξιοπρέπεια των ανθρώπων πηγάζει από την αξιοπρέπεια που δείχνουν απέναντι στη φύση” [Αξιοπρέπεια του Πλάσματος. Θεμελίωση, Σημασία και το Καθήκον μιας νέας Συνταγματικής Αρχής.][3]
 
Μπορεί κάποιος από αυτούς να απαιτήσει την αξιοπρέπεια απέναντι στο θεσμό « Δημοτικό Συμβούλιο» από τον ίδιο τον πολίτη ή να απαιτήσει, ο πολίτης να σκεφτεί πολιτικά? Όχι, την αξιοπρέπεια δεν την ζητάς, την κερδίζεις. Η πολιτική συνδέει επικοινωνιακά εξουσία και πολίτη. Δεν έχεις να δώσεις πολιτική αγωγή στο «ποίμνιό σου», δεν έχεις να κερδίσεις αξιοπρέπεια ! Την αξιοπρέπεια δεν την παίρνεις αιτώντας την από κάπου από ένα φορέα ή θεσμό αλλά μόνο μέσω της πολιτικής αγωγής που πραγματώνεται απέναντι στον πολίτη.

Η αξιοπρέπεια όμως βγάζει στην επιφάνεια και ελλείψεις: Νοιώθουμε ότι κάτι λείπει.
Η κεντρική σημασία της αξιοπρέπειας έχει ένα και μοναδικό χαρακτήρα, την ηθική, όπως είπε ο Rousseau: Νομίζουν ότι « είναι γεννημένοι ελεύθεροι αλλά [παντού] είναι δεμένοι με αλυσίδες» μέχρι να έρθει η ώρα τους, και τότε σκέφτονται πρώτη φορά την αξιοπρέπεια aliaw ελευθεριακή σκέψη. Μόνο κοντά, πριν έρθει ο θάνατος τότε θα αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε ή να αναζητούμε το νόημα ή της αξιοπρέπεια για τον άνθρωπο.
Η αξιοπρέπεια σε πραγματικό χρόνο απέναντι σε αυτόν που πιστεύει, ότι μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητά του, ο υγιής αστικό-πολιτικός λόγος και η ηθική είναι η τριάδα του δικαίου του Αειφόρου Δημόσιου «ΚΑΤΙ» που μας οδηγεί στην τελική σύνεση. Ένα από αυτά να βιαστεί, παραδίδεται το «ΚΑΤΙ» στην δυσμένεια της πολιτικής άνοιας.

Ο Καντ στιγμάτισε τον ορισμό της αξιοπρέπειας: «Στο βασίλειο της σκοπιμότητας όλα έχουν ή μια τιμή ή μια αξιοπρέπεια. «Όταν κάτι έχει μια τιμή, στη θέση του μπορεί να υπάρξει κάτι άλλο ισοδύναμο. Ότι όμως υπάρχει πέρα από κάθε μορφή τιμής, για το οποίο δεν αναγνωρίζεται κάποιο ισοδύναμο αυτό έχει μια αξιοπρέπεια.» [Immanuel, Kant., Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, Stuttgart 2008, p. 72 ].

Και η τιμή και η σύγκριση εδώ αναφέρονται σε αξίες όχι οπωσδήποτε σε καθαρό χρήμα. Η αξιοπρέπεια απαλλάσσεται από μόνη της από την ίδια λέξη ρίζας την «αξία» [P, Tiedeman., Was ist Menschenwürde, Darmsatdt 2006, p. 83].
Θα ερχόντουσαν οι σημερινοί πολιτικοί στην εύνοια της Αρχαίας Ελληνικής «ατέλειας» ? Θα μου πείτε μόνοι τους τα διεκπεραιώνουν πλέον δεν χρειάζονται την άδεια ή κάποιο θεσμικό πλαίσιο. Οι άνθρωποι στην Αρχαία Ελλάδα δεν γνώριζαν τη λέξη αξιοπρέπεια αλλά το μέγεθος και την απόλυτη αξία του δημόσιου «ΚΑΤΙ» και παράλληλα διερευνούσαν την ύπαρξη του ανθρώπου. Ο Πλάτων πρέσβευε, ότι ο άνθρωπος θα έπρεπε να μοιάσει στο Θεό και με αυτό τον τρόπο να εξυψωθεί πάνω από τα ζώα.

Ο Ernst Bloch στοχευμένα είπε για την αξιοπρέπεια: «Συμμετοχή στην παγκόσμια σύνεση, την ενότητα του ανθρώπινου είδους, το φυσιολογικό δικαίωμα για ειρήνη, τη γνήσια δημοκρατία και την αμοιβαία στήριξη» [Ernst, Bloch., Naturrecht und menschliche Würde, Frankfurt/Main, 1972, pp. 27, δευτ. πηγή].
 
Ποιος έχει τελικά αξιοπρέπεια? Όλοι οι άνθρωποι?, Όλα τα όντα? Γιατί? Γιατί έχουν την ικανότητα της λογικής σκέψης? Τι θα γίνει όμως με αυτούς που δεν είναι άτομα πλέον με αυτή τη λογική, γιατί έχασαν την διάνοιά τους και την μνήμη τους νκαι περιήλθαν σε μια κατάσταση πολιτικής άνοιας, demenz?

Σύμφωνα με τον Tiedemann δεν τους ανήκει καμία αξιοπρέπεια, αλλά επειδή υπάρχει μια σειρά ηθικών βασικών εννοιών, μας οδηγούν αυτές στο να τους συμπεριφερθούμε αξιοπρεπώς, όπως σε όλα τα όντα. Ακόμα και με το ηθικό τους κακούργημα απέναντι στη πολική υπόσταση της κοινωνίας?

Πολιτικά, αναρωτιόμαστε λοιπόν πως εμφανίζεται τελικά η πολιτική αξιοπρέπεια σε ένα άνθρωπο. Η πολιτική αξιοπρέπεια σαν ορισμός στοχεύει σε ένα quasi «πολιτικό ελάχιστο μέγεθος»- όπως το εννοεί ο Πλάτων- στο οποίο ένας πολιτικός πρέπει να μπορεί να συμμετέχει από κοινού με τους άλλους πολιτικούς της «ΑΓΟΡΑΣ», εάν θέλει να ζει σύμφωνα με ένα αληθινό βίο πολιτικής αγωγής. Όμως σήμερα βλέπουμε μια πολιτική να αναδύεται από την πρόσφατη ιστορία αυτού του έθνους αλλά και παγκοσμίως, του πλανήτη, η οποία στοχεύει μόνο στην πολιτική εκγύμναση των μαζών, για να κατευναστεί το 80% του πληθυσμού για να μη εξεγερθεί.  Το άλλο 20% είναι ήδη οικονομικοπολιτικά ευνουχισμένο.
 
Η ζωτικότητα του κοινωνικού διαλόγου και της κοινωνικής αλλά και πολιτικής σύγκρουσης έχει τραβήξει το πιο κοντό σπίρτο από όλες τις συγκρίσιμες αξίες.

Τέλος για να φτάσουμε και στο δια ταύτα του τίτλου. Ο Tiedeman αναφέρεται στην διαφορά της απόλυτης και της ηθικής αξίας. Ορίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ως την "απόλυτη αξία που έχει ένα άτομο, υπό την έννοια ότι το ίδιο έχει τη θεμελιώδη ικανότητα να αποφασίζει με τη θέλησή του βάσει των δικών του εκτιμήσεων και έτσι να ταυτίζεται με τον δημιουργό της θέλησής του"[4]. Φαίνεται πιο σημαντικό όμως πώς συμπληρωματικά καθορίζει την απόλυτη αξία ως εξής: "Η απόλυτη αξία του βασίζεται επίσης στο γεγονός ότι η συνείδηση της δικής του αξιοπρέπειας προκύπτει από μια επικοινωνιακή διαδικασία από την οποία προκύπτει ταυτόχρονα και η συνείδηση για την αξιοπρέπεια του άλλου."[5]

Αυτό είναι υλοποιήσιμο σαν ιδεατή «αξιοπρέπεια» μόνο όταν ο πολιτικός υποταχθεί στην πολιτική αγωγή που του επιβάλει η κοινωνία και ο πολίτης στην πολιτική αγωγή που του επιβάλει ο απέναντί του.

Τέλος, «Πολιτική» είναι μια άλλη λέξη για την δημόσια πολιτισμένη αντιπαράθεση. Δημόσιες αυτοαπαξιώσεις ή αυτοεξευτελισμοί δείχνουν μόνο προς μια κατεύθυνση: βεβιασμένη αποσυναρμολόγηση της πολιτικής πειθούς και αξιοπρέπειας ή διαφορετικά πολιτική άνοια.

«Τι θα πίστευε ένας επισκέπτης ζωολογικού κήπου εάν θα έβλεπε ένα πίθηκο μέσα από το κλουβί του να πετάει τα φιστίκια έξω από το κλουβί του». Αυτή είναι και η κατάσταση στο ζωολογικό κήπο μας.
 
Θα πρότεινα δε,  με δημόσιο κάλεσμα  και για τους Δημότες να καλέσουν  μια φορά την “αγορά τους” με μοναδική ημερήσια διάταξη  ‘Αφήγηση του ποιήματος  “Οκτανα” του  Ανδρ. Εμπειρίκου’. Αλλιώς εάν τους είναι υπερβολικό τότε την  “Άνοιξη” του Κ. Καρυωτάκη.



[1] Η άνοια (dementia) δεν είναι μια μεμονωμένη πάθηση, αλλά ένα σύνολο από συμπτώματα, κυρίως … ασθενείς που έχουν σχέση με τις γνωσιακές λειτουργίες του εγκεφάλου (μνήμη, προσανατολισμός, συγκέντρωση, αντίληψη, λόγος, επίλυση προβλημάτων κ.ο.κ.) και επηρεάζουν την καθημερινότητα. Ο ασθενής με άνοια, δεν γνωρίζει που βρίσκεται, ποια είναι τα πρόσωπα γύρω του, ξεχνάει να ντυθεί ή να φάει, είναι ανήσυχος, φωνάζει κ.ο.κ.

[2] ‘Αγορά’, ‘Δημοτικό Συμβούλιο’, ‘Εκτελεστική Τοπική Αυτοδιοίκηση’, χρησιμοποιούνται με το ίδιο νόημα αλλά όχι σύμφωνα με τη ιστορική τους προέλευση.

[3]Γερμ. :Würde der Kreatur, Grundlegung, Bedeutung und Funktion eines neuen Verfassungsprinzips, in: Nida-Rümelin/D. Von den Prfordten (Hg), Ökologosdche Ethik und Rechtstheorie, Studien zur Rechtsphilosophie und Rechtstheorie, 10), Baden-Baden 1995, 355-364, εδω 360. δευτ. πηγή]

[4] P. Tiedemann., Was ist Menschenwürde, Darmstadt 2006, p. 283

[5] P. Tiedemann., Was ist Menschenwürde, Darmstadt 2006, p. 283

Η οριακή πλανητική δίαιτα. Η ανθρωπόκαινος εποχή απαιτεί μεταστροφή και στις διατροφικές συνήθειές μας. Διάβασμα σε 3’

Η επιτροπή EAT-Lancet για τα τρόφιμα, το πλανήτη και την υγεία

Μπορούμε να εξασφαλίσουμε σε ένα μελλοντικό πληθυσμό 10 δισεκατομμυρίων ανθρώπων μια υγιεινή διατροφή εντός των δεδομένων  βιώσιμων πλανητικών ορίων;
Αποτέλεσμα εικόνας για the guardian                                                                                                                                                Διάβασμα σε 3’ THS 20012019

Είναι πραγματικότητα η πρώτη επιστημονικά τεκμηρειωμένη μελέτη δίαιτας, που α) αντιμετωπίζει τόσο τη φτωχή σχετικά τροφή που καταναλώνεται από δισεκατομμύρια ανθρώπους και β) αποτρέπει την παγκόσμια περιβαλλοντική καταστροφή.

Το fazit της μελέτης συγκεντρώνεται στην απαίτηση τεράστιων περικοπών και μειώσεων στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος στις δυτικές χώρες αλλά και ριζικές μεταστροφές στη διατροφικές συνήθειες γενικότερα σε ολόκληρο τον κόσμο.

 

Η «δίαιτα για την υγεία του πλανήτη» συντάχθηκε από μια διεθνή επιτροπή που στόχος της ήταν να καταρτίσει κατευθυντήριες γραμμές που παρέχουν σωστά διατροφικά στοιχεία σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο πληθυσμό στο κόσμο. Ταυτόχρονα, η δίαιτα ασχολείται με τον εξ ίσου σημαντικό ρόλο της γεωργίας - ειδικά της κτηνοτροφίας - που αμφότεροι κλάδοι οδηγούν και στην κλιματική αλλαγή, στην καταστροφή της άγριας πανίδας και στη ρύπανση των ποταμών και των θαλασσών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η δίαιτα απαιτεί τη μείωση κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και ζάχαρης κατά το ήμισυ, ενώ τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια και τα καρύδια πρέπει να διπλασιαστούν. Αλλά σε συγκεκριμένες περιοχές οι απαιτούμενες αλλαγές είναι μεγαλύτερες. Οι Βορειοαμερικανοί π.χ. πρέπει να καταναλώνουν 84% λιγότερο κόκκινο κρέας, αλλά έξι φορές περισσότερο φασόλια και φακές. Για τους Ευρωπαίους, η κατανάλωση πρέπει να μειωθεί σε 77% λιγότερο κόκκινο κρέας και 15 φορές περισσότερους ξηρούς καρπούς και όσπρια, για να ανταποκρίνεται η διατροφή τους στις κατευθυντήριες γραμμές.

 

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η διατροφή είναι "win win", καθώς θα γλιτώνουν τουλάχιστον 11 εκατομμύρια ανθρώπους ετησίως από θάνατο, που προκαλούνται από την ανθυγιεινή διατροφή, αποτρέποντας παράλληλα την κατάρρευση του φυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας από την οποία εξαρτάται η ανθρωπότητα. Με 10 δισεκατομμύρια ανθρώπους που αναμένεται να ζουν στη Γη το 2050, η συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης δίαιτας θα σήμαινε αναπόφευκτα ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα υγείας και σοβαρή υπερθέρμανση του πλανήτη.

 

Οι ανθυγιεινές διατροφές είναι η κύρια αιτία της κακής υγείας παγκοσμίως, με 800 εκατομμύρια ανθρώπους να πεινούν σήμερα, 2 δισεκατομμύρια υποσιτισμένα άτομα και άλλα 2 δισεκατομμύρια άτομα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα. Οι διεθνείς επιστημονικές ακαδημίες κατέληξαν πρόσφατα στο συμπέρασμα ότι το σύστημα της διατροφής νοσεί. Η βιομηχανική γεωργία καταστρέφει επίσης το περιβάλλον, καθώς τα δάση καταστρέφονται και δισεκατομμύρια βοοειδή εκπέμπουν μεθάνιο alias υπερθέρμανση του πλανήτη και του περιβάλλοντός του.

«Οι διατροφικές συνήθειες του κόσμου πρέπει να αλλάξουν δραματικά», δήλωσε ο Walter Willett στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και ένας από τους κύριους συντάκτες της επιτροπής που συγκλήθηκε από το ιατρικό περιοδικό Lancet και την ΜΚΟ Eat Forum. Η έκθεση, που δημοσιεύτηκε στο Lancet και ξεκίνησε για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σε 40 πόλεις σε όλο τον κόσμο, κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι το πέταγμα των τροφών μας πρέπει να μειωθοεί κατά το ήμισυ στο 15%. Η αποφυγή κατανάλωσης κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων είναι ο «σημαντικότερος τρόπος για να μειώσετε τον αντίκτυπό σας στη Γη.

 

Η ανθρωπότητα αποτελεί πλέον απειλή για τη σταθερότητα του πλανήτη", δήλωσε ο καθηγητής Johan Rockström στο Κέντρο Αποκατάστασης της Στοκχόλμης, Σουηδία, ένα άλλος συνσυντάκτης της έκθεσης. "[Αυτό απαιτεί] τίποτα λιγότερο από μια νέα παγκόσμια γεωργική επανάσταση." Οι αγροτικές αποδόσεις στις φτωχότερες χώρες πρέπει να βελτιωθούν για να δημιουργήσουν έναν αειφόρο και υγιή κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση.

 

Η παγκόσμια υγιεινή δίαιτα είναι σε μεγάλο βαθμό βασισμένη σε φυτικές πρώτες ύλες  και επιτρέπει κατά μέσο όρο 2.500 θερμίδες την ημέρα. Επιτρέπει ένα μπιφτέκι βοδινού και δύο μερίδες ψαριού την εβδομάδα, αλλά η περισσότερη πρωτεΐνη προέρχεται από όσπρια και ξηρούς καρπούς. Ένα ποτήρι γάλα την ημέρα, ή λίγο τυρί ή βούτυρο, ταιριάζει στις οδηγίες, όπως ένα αυγό ή δύο εβδομαδιαίως. Το μισό από κάθε πιάτο τροφής  από τη συγκεκριμένη διατροφή είναι λαχανικά και φρούτα και το ένα τρίτο είναι δημητριακά ολικής αλέσεως.

 

Η Willett είπε ότι αυτά διασφαλίζουν τα συστατικά για μια ευέλικτη και ποικίλη διατροφή: "Δεν μιλάμε εδώ για μια δίαιτα στέρησης, μιλάμε για έναν τρόπο και είδος διατροφής που μπορεί να είναι υγιεινός, γευστικός και ευχάριστος.


Οι αριθμοί για το κόκκινο κρέας ακούγονται λίγοι για πολλούς ανθρώπους, όπως  στο Ηνωμένο Βασίλειο ή στις ΗΠΑ ", ανέφερε. "Αλλά δεν ακούγονται λίγοι για το πολύ μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού που καταναλώνει ήδη τόσο πολύ ή και λιγότερο. Είναι πολύ σύμφωνη με τις παραδοσιακές δίαιτες. "Η πλανητική διατροφή για την υγεία μοιάζει με εκείνες που είναι ήδη γνωστές ότι είναι υγιείς, όπως η Μεσογειακή ή η Οκινάουα δίαιτες, ανέφεραν οι ερευνητές." Η δίαιτα για την υγεία στον πλανήτη βασίζεται σε πραγματικά ορθά επιδημιολογικά στοιχεία, όπου οι ερευνητές ακολούθησαν μεγάλες ομάδες ανθρώπων για δεκαετίες", δήλωσε ο Marco Springmann στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και μέρος της επιτροπής. Ετσι λοιπόν "εάν βάλετε όλα αυτά τα στοιχεία μαζί θα έχετε μια διατροφή που μοιάζει με μερικές από τις πιο υγιεινές διατροφές που υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο".

 

Η έκθεση αναγνωρίζει τη ριζική αλλαγή που υποστηρίζει και τη δυσκολία επίτευξής της: "Η ανθρωπότητα δεν έχει ποτέ επιδιώξει να αλλάξει το παγκόσμιο σύστημα διατροφής σύμφωνα με την προβλεπόμενη κλίμακα. Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί την ταχεία υιοθέτηση πολυάριθμων αλλαγών και μια πρωτοφανή παγκόσμια συνεργασία και δέσμευση: τίποτα λιγότερο από μια μεγάλη μετασχηματισμό τροφίμων ".

 

Ωστόσο, σημειώνει ότι έχουν σημειωθεί μείζονες παγκόσμιες αλλαγές, όπως η Πράσινη Επανάσταση που αύξησε σημαντικά την προσφορά τροφίμων τη δεκαετία του 1960, [αλλα ρύπανε σημαντικά το περιβάλλον με τα χημικά] . Πρέπει να ληφθούν υπόψη μέτρα για φορολόγηση του κόκκινου κρέατος, πρόληψη  επέκτασης των γεωργικών εκτάσεων και η προστασία των ωκεανών.

Ο καθηγητής Guy Poppy, από το πανεπιστήμιο του Southampton του Ηνωμένου Βασιλείου και όχι μέλος της επιτροπής, δήλωσε: "Αυτή η« κλήση προς τα  όπλα»με τις σαφείς λύσεις της είναι έγκαιρη, διεξοδικά διερευνημένη και αξίζει άμεσης προσοχής».

 

"Υπάρχει όμως μια σημαντική ερώτηση σχετικά με την ικανότητα των πληθυσμών να μεταβούν σε τέτοιες διατροφικές συστάσεις και να την ευρύτερη δημόιασ αποδοχή τους".

 

Ο καθηγητής Nigel Scollan, στο Queen's University Belfast και μέρος της μιας επιτροπής για το κρέας(lobby) που υποστηρίζεται από τη βιομηχανία, δήλωσε: "Αυτή η αναφορά μας λέει τι γνωρίζουμε εδώ και χιλιετίες: μια παμφάγα διατροφή είναι η βέλτιστη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ενθάρρυνση των ανθρώπων να καταναλώνουν λιγότερο κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα θα έχει ελάχιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον αλλα θα είναι δυνητικά επιβλαβής για την υγεία των ανθρώπων. "

 

Ωστόσο, οι Richard Horton και Tamara Lucas, συντάκτες του περιοδικού Lancet, δήλωσαν σε συντάκτη, ότι οι παγκόσμιες αλλαγές που καθορίστηκαν από την πλανητική διατροφή για την υγεία ήταν ουσιαστικές: "Ο πολιτισμός βρίσκεται σε κρίση. Δεν μπορούμε πλέον να θέλουμε να εξασφαλίζουμε τον πληθυσμό μας με μια υγιεινή διατροφή, ενώ είειμαστε οριακά με τους πλανητικούς πόρους. Εάν μπορούμε να φάμε με τρόπο που να λειτουργεί για τον πλανήτη μας ιδανικά καθώς και για το σώμα μας, η φυσική ισορροπία θα αποκατασταθεί. "

17 Ιαν 2019

COPERNICUS-Εργαλείο διαχείρισης επίδρασης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον αστικό σχεδιασμό, Θεσσαλονίκη Αθήνα


Το CAMS συμβάλλει στη διάθεση ενός εργαλείου ελέγχου ποιότητας αέρα σε αστικό περιβάλλον για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σε ολόκληρη την Ευρώπη


Διάβασμα σε 2,5’ THS 14012019

Η Copernicus Υπηρεσία Παρακολούθησης της Ατμόσφαιρας (CAMS=Copernicus Atmosphere Monitoring Service) υποστηρίζει την ανάπτυξη ενός πλαισίου εργαλείων που θα παρέχει στους φορείς χάραξης πολιτικής τις πληροφορίες που απαιτούνται για τη μείωση των εκπομπών ρύπων που προκαλούνται από την κυκλοφορία στις ευρωπαϊκές πόλεις.



Το CAMS, το οποίο υλοποιείται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προβλέψεων (ECMWF) εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρέχει περιφερειακές πληροφορίες σχετικά με τις συγκεντρώσεις ποιότητας του αέρα στο περιβάλλον στον Βελγικό ερευνητικό οργανισμό VITO, ο οποίος αρχικά ανέπτυξε ένα πρόδρομο εργαλείο για την περιοχή Φλάνδρας και την επεκτείνει τώρα για χρήση σε ολόκληρη την ΕΕ. Γνωστή ως CAMS-ATMOSYS, η εφαρμογή Web θα βοηθήσει τις συμβουλευτικές εταιρείες και τις τοπικές διοικήσεις να αξιολογήσουν τον πιθανό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα των σχεδίων διαχείρισης της κυκλοφορίας και των αστικών έργων.


Η ρύπανση του αέρα στην ύπαιθρο στις αστικές περιοχές είναι υπεύθυνη για περίπου 3.7 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Η εκπομπή μικρών σωματιδίων (PM 10 και PM 2,5), διοξειδίου του αζώτου, όζοντος εδάφους και άλλων ρύπων αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών και αναπνευστικών ασθενειών, καθώς και καρκίνο και γενετικές ανωμαλίες. Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν έως και το 30% των εκπομπών σωματιδίων στις ευρωπαϊκές πόλεις, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας ντίζελ. Η αστική ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί επίσης σημαντική πηγή των αερίων θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην παγκόσμια αλλαγή του κλίματος. Οι επιστήμονες και οι μηχανικοί θα μπορούν να επικεντρωθούν στον αντίκτυπο των τοπικών εκπομπών από την ανθρώπινη δραστηριότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις πληροφορίες που παρέχονται από το CAMS σχετικά με τη συμβολή φυσικών ρύπων υποβάθρου καθώς και αερολυμάτων που μεταφέρονται από άλλες περιοχές. Οι χάρτες αξιολόγησης υψηλής ανάλυσης παράγονται συνδυάζοντας τις εκτιμήσεις υποβάθρου CAMS με τα δεδομένα τοπικών εκπομπών. Τα σχέδια μείωσης εκπομπών μπορούν στη συνέχεια να υλοποιηθούν χρησιμοποιώντας αυτούς τους χάρτες.



"Η ανάπτυξη εργαλείων υποστήριξης πολιτικής που ισχύουν για την ποιότητα του αέρα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση βιώσιμων πόλεων", λέει ο Richard Engelen, Αναπληρωτής Διευθυντής του CAMS. "Με τη βοήθεια της εργαλειοθήκης, οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν την υποδομή με τρόπο που προστατεύει την υγεία των κατοίκων της πόλης καθώς και το περιβάλλον".


Το σχέδιο CAMS-ATMOSYS, το οποίο ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017 και τώρα βρίσκεται στη δοκιμαστική φάση της αγοράς, έχει ως στόχο να επιτρέψει στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σε ολόκληρη την ΕΕ να αξιολογήσουν εύκολα τα κατάλληλα μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα μέσω ενός εργαλείου αξιολόγησης που βασίζεται στο Web μοντέλα εκπομπής και διασποράς. Οι χρήστες θα μπορούν να εκτελούν διάφορα σενάρια σχεδιασμού της ποιότητας του αέρα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής νέων παρακαμπτηρίων, περιφερειακών οδών, σηράγγων κυκλοφορίας και ζωνών χαμηλών εκπομπών.



"Ο βασικός στόχος του αρχικού έργου ATMOSYS ήταν να δημιουργηθεί και να αξιολογηθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας αέρα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για υποστήριξη πολιτικών σε περιοχές hotspot", λέει ο Bino Maiheu, ερευνητής ατμοσφαιρικής μοντελοποίησης στο VITO στο Mol, Βέλγιο. "


Η εργαλειοθήκη που αναπτύξαμε για το έργο CAMS-ATMOSYS περιλαμβάνει μια φιλική προς το χρήστη εφαρμογή στο διαδίκτυο για την αξιολόγηση της επίδρασης της μεταβολής των εκπομπών από τις εκπομπές στην ποιότητα του αέρα σε υψηλή χωρική ανάλυση". Μετά από μια φάση επίδειξης και ένα εργαστήριο για δυνητικούς τελικούς χρήστες στη Μπρατισλάβα, η Σλοβακία ενέκρινε την εργαλειοθήκη και πρόκειται να την ενσωματώσει στη διαδικασία περιβαλλοντικής αξιολόγησης της χώρας. Η πολωνική πόλη της Κρακοβίας έχει ήδη εφαρμόσει την εφαρμογή σχεδιασμού, στηριζόμενη σε τρίτους για την παροχή τοπικών εκτιμήσεων συγκέντρωσης υποβάθρου. Χάρη στην CAMS-ATMOSYS, έχει αναβαθμιστεί για να ενσωματώσει τα δεδομένα υποβάθρου CAMS επιτρέποντας πολλαπλές επιλογές και επιτρέποντας εύκολη επέκταση σε άλλες πόλεις της Πολωνίας. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν επίσης στην Ιταλία και στην Πορτογαλία, όπου εξακολουθεί να αξιολογείται η αγορά για τελικούς χρήστες.



Σε κάθε περίπτωση, η περιφέρεια-ο Δήμος  παρέχει και τα δικά της τοπικά δεδομένα κίνησης. Πρόσφατα, έχουν ενσωματωθεί γενικά εργαλεία για τη δημιουργία τοπικών δεδομένων κυκλοφορίας σε επίπεδο ΕΕ. Το COPERT παρέχει χιλιόμετρα ανά χώρα και τύπο οχήματος, το OpenStreetMap προσφέρει οδικούς χάρτες, ενώ τα στοιχεία σχετικά με την πυκνότητα πληθυσμού περιλαμβάνονται στο εργαλείο αξιολόγησης της European Commission’s JRC Global Human Settlement Layer "



Χάρη στην ενσωμάτωση όλων των εμπλεκόμενων δεδομένων, τα σενάρια εκπομπών κυκλοφορίας μπορούν ήδη να εκτελούνται για οποιαδήποτε πόλη της ΕΕ, χωρίς να χρειάζεται να αποκτήσουν νέα δεδομένα", λέει η Lisa Blyth, διευθυντής έργου στην ατμοσφαιρική ομάδα μοντελοποίησης της VITO. Η VITO προωθεί ήδη την εργαλειοθήκη εκτός της ΕΕ. Ωστόσο, στις περιοχές όπου η ποιότητα του αέρα είναι πολύ κακή, όπως στην Κίνα και την Ινδία, οι διαμορφωτές πολιτικής επικεντρώνονται συνήθως σε βραχυπρόθεσμα μέτρα για την καταπολέμηση των συμπτωμάτων οξείας ρύπανσης. Η βασική πρόκληση είναι να βρεθούν οι πιθανοί τελικοί χρήστες μιας εφαρμογής σχεδιασμού που να αξιολογεί την επίδραση των μακροπρόθεσμων ενεργειών, όπως π.χ. οι απαγορεύσεις ντίζελ.



Η τρέχουσα σύμβαση CAMS-ATMOSYS διαρκεί μέχρι τον Ιούνιο του 2019.



Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το CAMS, ανατρέξτε στον ισότοπό του στη διεύθυνση: CAMS

Ο ιστότοπος VITO διατίθεται στη διεύθυνση: vito

14 Ιαν 2019

O τελικός γύρος για τον Julian Assange, Διάβασμα σε 3 ‘

O τελικός γύρος για τον Assange.

Angela Richter

Διάβασμα σε 3 ‘ THS 14012019

H σκηνοθέτη(τρια) επισκέφθηκε τον ιδρυτή του Wikileaks στην πρεσβεία του Ισημερινού(EQUADOR) στο Λονδίνο. Φοβάται όμως ότι θα είναι η τελευταία φορά.


clip_image002

Μια φωτογραφία δεν ήταν δυνατή στην πρεσβεία υπό τις παρούσες συνθήκες. Αυτή είναι  από την επίσκεψη της Angela Richter το 2014

Φωτογραφία: Elfie Semotan


Ο Julian Assange φαίνεται πολύ χλωμός. H λέξη "χλωμός " δεν είναι η ακριβής λέξη πραγματικά, το δέρμα του φαίνεται σαν περγαμηνή, σχεδόν ημιδιαφανές. Δεν έχει δει ήλιο σχεδόν εδώ και επτά χρόνια. Κάθεται απέναντί μου στη λεγόμενη αίθουσα συνεδριάσεων της πρεσβείας του Ισημερινού στο Λονδίνο, τα κατάλευκα μαλλιά του, το σήμα κατατεθέν του, μέχρι τους ώμους του έχοντας αφήσει  μια μακριά γενειάδα. Το αστείο είναι ότι μοιάζει με τον Άγιο Βασίλη. Φοράει ένα βαρύ σακάκι και τρώει ένα κομμάτι από το σούσι που έφερα για μεσημεριανό γεύμα. Είναι κρύο στο δωμάτιο και λυπάμαι που άφησα το χειμωνιάτικο παλτό μου στη ρεσεψιόν.

Είναι ακριβώς πριν από τα Χριστούγεννα, και για τον Julian Assange είναι ίσως η χειρότερη στιγμή της παραμονής του στην πρεσβεία. Από τον Μάρτιο του 2018, είναι απομονωμένος, χωρίς τηλέφωνο, χωρίς internet και χωρίς επισκέψεις. Πάνω απ' όλα, η απαγόρευση του Διαδικτύου πρέπει να είναι δύσκολη γι' αυτόν, δεν ήταν μόνο ο τομέας εργασίας του, αλλά η μόνη του πρόσβαση στον κόσμο.

Η διάθεση στην πρεσβεία είναι τεταμένη, ο νέος πρεσβευτής αναμένεται. Του έκλεισαν τη θέρμανση και του πήραν το κρεβάτι, κοιμάται σε ένα χαλάκι γιόγκας. Δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι ότι όλα γίνονται για να δυσκολέψουν τη διαμονή του τόσο πολύ που τελικά νικήσει τον εαυτό του και εγκαταλείψει τη πρεσβεία οικειοθελώς. Αλλά τι τον περιμένει μετά;

Για πρώτη φορά από τότε που τον γνωρίζω, είναι πραγματικά εξαντλημένος, το πάλαι ποτέ νεανικό του πρόσωπο, το οποίο φαινόταν παράξενο μέσα από τα λευκά μαλλιά του , έχει προσαρμοστεί πλέον στην ηλικία του. Οι εννιά μήνες απομόνωσης τον έχουν αποδυναμώσει αρκετά, έχει γίνει πιο αδύνατος, αλλά στη συνομιλία είναι διανοητικά πολύ σαφής και αποφασισμένος όπως πάντα.

 

Περιβαλλόμενος από μικρόφωνα

Όταν τον ρωτώ πώς υπέμεινε για  τόσο πολύ καιρό την απομόνωση, απαντά ότι ήταν σχεδόν ευχαριστημένος με αυτό στην αρχή. Ήταν σίγουρος ότι μια τέτοια κατάφωρη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του θα προκαλούσε μεγάλη δημόσια αγανάκτηση και ότι ακόμη και οι Ευρωπαίοι πολιτικοί θα πιεζόταν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να πάρουν το μέρος του. Αλλά τίποτα τέτοιο δεν συνέβη και με τους μήνες έχασε τη πίστη του.

Εν τω μεταξύ, είχε φτάσει στη δημοσιότητα ότι οι αμερικανικές αρχές υπέβαλαν καταγγελίες ποινικού δικαίου εναντίον του Julian Assange. Κατηγορίες φέρονται να παραμένουν υπό μυστικότητα μέχρις ότου η Assange να μη μπορεί πλέον να ξεφύγει από τη σύλληψη. Επιβεβαιώνουν τι φοβάται ο Assange χρόνια τώρα και για ποιο λόγο συχνά έχει χαρακτηριστεί ως παρανοϊκός. Αλλά ακόμα και μετά από αυτή την αποκάλυψη, η αγανάκτηση είναι απούσα στη δημόσια σφαίρα.

Η παραμονή του στην Πρεσβεία από το 2012 με πολιτικό άσυλο μοιάζει όλο και περισσότερο με  φυλάκιση και μερικές φορές και με σοβαρή τιμωρία. Η απομόνωση εξακολουθεί να μην έχει αρθεί εντελώς, από την Παρασκευή το βράδυ έως τη Δευτέρα το πρωί εξακολουθεί να υπάρχει η απαγόρευση των επαφών, και όποιος θέλει να τον επισκεφθεί, πρέπει να υποβάλει επίσημη αίτηση στην πρεσβεία. Υπήρχαν σίγουρα και απορρίψεις, μου λέει. Ήμουν τυχερή και πήρα δύο από τις τέσσερις ώρες που είχα υποβάλει αίτηση.

Επισκέφθηκα τον Julian Assange 30 φορές μεταξύ 2012 και 2017 στην πρεσβεία του Ισημερινού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τριών θεατρικών κομματιών και μια φιλία με έναν από τους πιο αμφιλεγόμενους ανθρώπους της εποχής μας. Δεν ήταν πάντα εύκολο να τον υπερασπιστούμε, ειδικά μετά την εκλογή του Donald Trump ως Προέδρου των ΗΠΑ, για την οποία πολλοί δημοσιογράφοι, πρώην υποστηρικτές και φίλοι μου του καταλόγισαν ευθύνη. Επιπλέον, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι φαίνεται να συμφώνησαν ότι υπάρχει μια παράτυπη συνωμοσία μεταξύ του Trump και του Πούτιν, με τον Ασάνγκε να είναι συνεργάτης και βοηθός. Στα τέλη Νοεμβρίου υποστήριξε από την  Guardian, ο Paul Manafort, επικεφαλής της προεκλογικής εκστρατείας του Donald Trump, ότι έχουν συναντηθεί με τον Ασάνζ στο Λονδίνο τρεις φορές: το 2013, το 2015 και το 2016. Ο Φιντέλ Narváez, ο πρώην πρόξενος Εκουαδόρ στο Λονδίνο, το αρνήθηκε αυτό και  επίσημα. Το WikiLeaks ξεκίνησε αγωγή εναντίον της Guardian, ο Manafort τελικά αρνήθηκε δημοσίως τις συναντήσεις. Το όνομά του δεν εμφανίζεται στο βιβλίο επισκεπτών της πρεσβείας του Εκουαδόρ και δεν υπάρχουν φωτογραφίες του να μπαίνει ή να φεύγει από ένα από τα καλύτερα φυλασσόμενα κτίρια στον κόσμο.

Φυσικά, ο Assange τα παρακολούθησε όλα αυτά. Όταν τον ρώτησα για αυτό, το μόνο που λέει είναι ότι η ιστορία ήταν φανταστική στη Guardian. Όπως ρωτάει για την οικογένειά μου και τρώμε σούσι, προσπαθούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι είμαστε περιτριγυρισμένοι από κάμερες και μικρόφωνα. Ακόμα και στη μικρή κουζίνα στο διάδρομο, υπάρχει τώρα μια κάμερα εγκατεστημένη, η οποία ήταν η μόνη γωνία μη παρακολούθησης που μερικές φορές πηγαίναμε. Τον τελευταίο καιρό, το προσωπικό έχει αντικατασταθεί σταδιακά, το νέο προσωπικό δεν το γνωρίζει καλά ο Assange, μόνο η κυρία καθαρισμού είναι η ίδια. Οι διπλωμάτες που τον συμπαθούσαν δεν είναι πια εκεί.

Για να χαλαρώσω λίγο την ατμόσφαιρα, βγάζω μερικά δώρα γι’αυτόν, γερμανικό ψωμί ολικής άλεσης που αγαπά, φρέσκα φρούτα, Ovmaltine, μια επιστολή με μια παιδική ζωγραφιά επάνω, που έστειλε ο μεγαλύτερος γιος μου, και μια ουκρανική λουκάνικη σπεσιαλιτέ από την Κριμαία, που την έδωσε ένας φίλος μου και δραματουργός ο Frank Castorf. Προσπαθώ και πάλι να κατευθύνω τη συζήτηση σ 'αυτόν και την επισφαλή κατάσταση του, αλλά αυτό αποδεικνύεται δύσκολο. Δεν γνωρίζω σχεδόν κανέναν που είναι τόσο απρόθυμος να πει την λέξη "εγώ" σαν τον Julian Assange, κάτι που είναι εκπληκτικό, λαμβάνοντας υπόψη πόσο συχνά περιγράφεται ως ναρκισσιστική και εγωμανική φυσιογνομία.

 

Κυανοτυπία για όλους εμάς

Είναι δύσκολο να περιγράψουμε τον πολύπλοκο χαρακτήρα του Assange. Αλλά ένα πράγμα μου έχει γίνει σαφές τα τελευταία χρόνια, απλά δεν μεταδίδεται στον μέσο διανοούμενο. Είναι ένας σχολαστικός αρχειοθέτης, ένας θαρραλέος  διερευνητής πληροφοριών και ασυμβίβαστoς εικονοκλάστης, πολύ συναισθηματικός, αλλά ουσιαστικός, που δίπλα σε αυτόν  οι καλλιτέχνες και οι διανοούμενοι που ξέρω φαίνονται σαν  προύχοντες, οι οποίοι πωλούν όλες τις προσωπικές τους νευρώσεις για ευημερία σίγουρα  κερδοφόρα.

Αλλά εάν ο Assange δεν είναι ο άοσμος αντιπαθητικός που προκάλεσε την κατάστασή του μέσω της εγωμανίας του, τι σημαίνει αυτό σε μια αντίθετη κατεύθυνση; Δεν είναι μια κυανοτυπία για όλους εμας; Αυτό που του συμβαίνει στην Ευρώπη εδώ και χρόνια δείχνει τι θα μπορούσε να συμβεί σε όποιον τολμά να σηκώσει τη φωνή του και να αποκαλύψει την αλήθεια για τους ισχυρούς. Και όχι στη Ρωσία ή στην Κίνα, αλλά στην ελεύθερη Δύση.

Το σύνθημά του "Να δημιουργήσουμε προβλήματα" ποτέ δεν εγκατέλειψε τον Assange. Μου λέει ότι ήλπιζε κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ότι μπορεί να κάνει μερικές «διακοπές από το Wikileaks». Αλλά τότε όλα αδράνησαν λίγο έως πολύ, κανείς δεν μπήκε στον πειρασμό να πάρει το τιμόνι, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη, αν ξέρει τις συνέπειες. Λέει ότι πιστεύει ότι η απομόνωσή του ήταν μια δοκιμαστική δοκιμασία για το τι θα συνέβαινε εάν πήγαινε ποτέ στη φυλακή: το Wikileaks πιθανότατα θα διαλυόταν σιγά σιγά.

Νομίζω ότι έχει δίκιο. Επειδή ξέρω τον Assange, συνειδητοποίησα ότι η οργάνωσή του μπορεί να υπάρξει μόνο με την τεράστια επιμονή του. Με ενθάρρυνε πολλές φορές με τη φράση «Courage is contagious», το θάρρος είναι μεταδοτικό. Μπορώ να το επιβεβαιώσω για μένα, ότι έχει αυτό το αποτέλεσμα που αισθάνεσαι θαρραλέος εάν αναλάβεις περισσότερους κινδύνους. Δόξα δεν του έφερε η επιμονή του για την αλήθεια των τεκμηριωμένων γεγονότων. Αντιθέτως. Και όμως ποτέ δεν παραιτήθηκε, έχω δει κάποια σκαμπανεβάσματα τα τελευταία χρόνια, πέρασα ώρες με τον ίδιο και την ομάδα του στην πρεσβεία, μερικές φορές όλη τη νύχτα μιλούσαμε, αλλά και διαφωνήσαμε και γελάσαμε φάγαμε ήπιαμε τραγουδήσαμε  αλλά και προβληματιστήκαμε με φόβο.

 

Τρεις πρεσβευτές άλλαξαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η τέταρτη συνεχόμενη στο Λονδίνο έφτασε κατά την ημέρα της επίσκεψής μου,  και κύριο έργο της θα είναι πιθανώς γρήγορα να απαλλαγούμε από  τον Assange, με το μικρότερο δυνατή πολιτική ζημία και για τη φήμη του Ισημερινού. Οι New York Times ανέφεραν πρόσφατα ότι έχουν γίνει πολλές συζητήσεις μεταξύ του Προέδρου του Ισημερινού Λένιν Μορένο και του πλέον διαβόητου Paul Manafort στο 2017, ο Manafort είχε ταξιδέψει στο Κίτο για την ενίσχυση της Κινεζικής επένδυσης για τον Ισημερινό. Υποτίθεται ότι είχε αναφερθεί κατά τη συνάντηση με Moreno  για στον Assange, σε μια συμφωνία για να εκδώσει τον Assange στις ΗΠΑ, σε αντάλλαγμα για το Εκουαδόρ θα σβηνόταν το χρέος.  Ο Assange ρωτά αστειευόμενος αν αυτό δεν είναι ειρωνικό, δηλαδή το γεγονός ότι, από όλους τους ανθρώπους, το ΔΝΤ, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα αποφασίσει για την τύχη του. Γελάει βασανίστηκά, στο τέλος να αποφασίσει πάντα το κεφάλαιο. Σημειώνουμε ότι τώρα πλέον είναι πραγματικότητα η δίωξη του από τις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν είναι πλέον μυστικό, όλα είναι δημόσια  και δεν συμβαίνει τίποτα.  Είναι εξοργιστικό.

 

Τελικά έμεινα  τέσσερις ώρες. Όπως τον αποχαιρετώ, αγκαλιαζόμαστε σφιχτά, θα μπορούσε να είναι η τελευταία φορά που βλεπόμαστε.  Έξω, μιλάω ακόμα και με κάποιους οπαδούς του οι οποίοι εχουν στρατοπεδεύσει με αυτοσχέδια πανώ και αναμμένα κεριά μπροστά από την πρεσβεία, τώρα και χρόνια, κάτι το οποίο πιστεύω ότι είναι αξιοθαύμαστο.

 

Στις 21 Δεκεμβρίου, τρεις ημέρες μετά την επίσκεψή μου στην πρεσβεία, το Wikileaks δημοσίευσε μια λίστα με προμήθειες: 16.000 συμβάσεις προμηθειών από τις πρεσβείες των ΗΠΑ σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των συσκευών κατασκοπείας. Ο Julian Assange πάλι on line. Την ίδια ημέρα οι εμπειρογνώμονες ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ της «Ομάδας Εργασίας για την Αυθαίρετη Κράτηση» (WGAD) επαναλαμβάνουν το αίτημά τους από το 2015, η Βρετανία να ανταποκριθεί στις διεθνείς υποχρεώσεις της και να αφήσει ελεύθερο τον ιδρυτή του Wikileaks αμέσως από την πρεσβεία  του Εκουαδόρ. Αυτό θα ήταν δυνατό με ασφαλή έξοδό του, ή τουλάχιστον ότι δεν θα εκδοθεί στις ΗΠΑ μετά από μια μικρή φυλάκιση στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Έτσι, η μοίρα Assange είναι στα χέρια του Ηνωμένου Βασιλείου, και θα μπορούσε εύκολα να καταλήξει θετικά αυτή η εξωφρενική κατάσταση. Όμως το ΗΒ μέχρι σήμερα αρνείται. Και η Ευρώπη σιωπά. Τι πρέπει να συμβεί προκειμένου να αλλάξει κάτι;


INFO Η Angela Richter είναι σκηνοθέτης θεάτρου και συναντήθηκε με τον Julian Assange το 2011, όταν έγραψε ένα έργο για το Wikileaks

Ετικέτες