6 Απρ 2019

Η Renaissance της αστικής κινητικότητας, περισσότερο χώρο για μη μηχανοκίνητη κινητικότητα

Η renaissance της συμμετοχής των πολιτών στην αστική κινητικότητα

Η αυτοκινητοκίνηση στις πόλεις περιορίζει  και έχει σπρώξει τωρα και χρόνια πραξικοπηματικά, πεζούς, ποδηλάτες οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων σε ένα πολύ μικρό χώρο του δρόμου και δημόσιου χώρου, δεξιά. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.

E-bikes, ποδήλατα μεταφορών και διανομής πακέτων, ποδηλάτες κανονικοί και ποδηλάτες για ψυχαγωγία στριμώχνονται στους πολύ στενούς και ακατάλληλους ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια και έτσι προσπαθούν να  αποφύγουν τα προβλήματα του χώρου οδηγώντας επι του δρόμου, κάτι που οι οδηγοί αυτοκινήτων σαν κεκτημένο τους πλέον δεν το ανέχονται. Μήπως με την την επικείμενη εισβολή των μικρών πυραύλων(ε-πατίνια), θα γίνουν οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια «εμπόλεμες ζώνες»;

Πρέπει να απελευθερωθούν οι πεζοί, οι ποδηλάτες, οι οδηγοί ηλεκτρονικών σκούτερ και ποδηλάτων από την πίεση των οδηγών αυτοκινήτων. Ο οδηγοί αυτοκινήτων θα πρέπει να μάθουν να μοιράζονται το δημόσιο χώρο των δρόμων δίκαια.

Δεν αργοπορούν να φτάσουν στο στόχο τους, είναι αποδεδειγμένο από ερευνητές. Οι ποδηλάτες και οι οδηγοί των ηλεκτρικών Scooter φτάνουν προφανώς ταχύτερα στο στόχο τους.Έτσι δεν θα υφίσταται εμφύλιος πόλεμος όπως αυτή τη στιγμή συμβαίνει στους δρόμους των πόλεων.

Φυσικά και εδω στη χώρα μας, τα ελάχιστα χιλιόμετρα αστικών ποδηλατόδρομων στις Ελληνικές πόλεις μαζί με την τελείως υποβαθμισμένη ποιοτική τους κατάσταση, λόγω της χρόνιας εγκατάλειψής τους, κάνουν απαγορευτικό την συνύπαρξη ποδηλάτων και Ε-πατινιών στους ποδηλατόδρομους. 


Εδώ θα πρέπει και είναι επιτακτική ανάγκη, το κράτος και η εκτελεστική εξουσία να αποφασίσει εάν θέλει να συμπλεύσει με το πλαίσιο για τη μεταστροφή σε μια βιώσιμη κινητικότητα και να δώσει έμφαση στις υποδομές για ποδηλατόδρομους και πεζούς κάνοντας συγχρόνως ελκυστικότερες τις πόλεις για πεζούς και ποδηλάτες.

Συγχρόνως θα πρέπει να μεριμνήσει ο νομοθέτης για την μείωση των ατυχημάτων με ποδηλάτες ηλεκτροκινούμενων και μη οχημάτων που εμπλέκονται φορτηγά και λεωφορεία, συνήθως σε στροφές δεξιά σε διασταυρώσεις,  καθώς δεν μπορούν να δουν στο νεκρό πεδίο ορατότητας του οδηγού, εάν υπάρχει ποδηλάτης δίπλα από την πόρτα του συνοδηγού. Ο driver assistent (radar με ηχητικό σήμα) θα ηταν μια λύση  καθώς οι οδηγοί των φορτηγών και λεωφορείων θα είναι επι πλέον βεβαρυμμένοι κατά  την οδήγηση εάν τοποθετηθεί και τέταρτος καθρέπτης δεξιά) σε φορτηγά και λεωφορεία που κυκλοφορούν στις πόλεις θα πρέπει να εφαρμοστεί το αργότερο έως το 2021.

Στο σημείο αυτό καλό θα είναι να αναρωτηθούμε αν τα Ε-πατίνια και Ε-scooter το θα είναι ότι καλύτερo για ενα εμπλπουτισμό ή τη μεταστροφή της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Διότι και δεν μπορείς να μεταφέρεις κάτι, και στέκεσαι τελείως ακίνητος πάνω στη βάση του και εισαι εκτεθιμένος περισσότερο σε κινδύνους και δεν κινείται το άτομο πλέον ούτε στις μίκρες αποστάσεις και βεβαίως "το ρεύμα θα έρχεται απο την πρίζα" και πάλι... 

Τέλος χωρίς ελκυστικά και ολιστικά ενσωματωμένα στο κυκλοφοριaκό σύστημα δημόσια μαζικά μέσα μεταφοράς,  δεν θα καταφέρει τίποτα καμία πολιτική ουτε σε κεντρικό αλλά ούτε και σε τοπικό επίπεδο.

3 Απρ 2019

E-Scooter: κανονισμός χρήσης και οδήγησης?


Οι "Nespresso-κάψουλες"  του δρόμου. Κανονισμός Σκούτερ. Τι θα μπορούσε να ισχύσει.
­
Τα Ε-σκούτερ είναι μάλλον ένα παράδειγμα του ηθικού των εταιρειών τεχνολογίας.

Frau auf einem E-Scooter. Elektroroller

Η ασυνείδητη προσέγγιση των νεοσύστατων εταιρειών start ups επιδεινώνεται μεταξύ των πολιτών. "Το πιο σημαντικό ζήτημα πρέπει πρώτα να διευκρινιστεί, ποιος,  πού επιτρέπεται να οδηγήσει και πού όχι, και πώς θα τιμωρούνται οι παραβάσεις". Ο αρχηγός των Bird Van der Zanden είναι πρόθυμος να συμβιβαστεί. Η εταιρεία του θα καλύψει όλες τις απαιτήσεις που τις ζητούν οι πόλεις. Για παράδειγμα, θα πρέπει να απαιτείται από τους οδηγούς να τραβήξουν μια φωτογραφία του σταθμευμένου σκούτερ στο τέλος του ταξιδιού για να βεβαιωθούν ότι τα σκούτερ είναι σωστά σταθμευμένα. Η ασύλληπτη οικονομίστικη ματαιοδοξία: «θα είμαστε ευτυχείς μόνο όταν υπάρξουν περισσότερα πατίνια από αυτοκίνητα».

Ποια σκούτερ θα μπορούν να εμπίπτουν σε ένα κανονισμό;
Συγκεκριμένα, πρόκειται για "μικρά ηλεκτρικά οχήματα" που μπορούν να μεταφέρουν με ταχύτητα μεταξύ 6 και 20 χιλιομέτρων την ώρα και να διαθέτουν σύστημα διεύθυνσης ή χειρολισθήρα. Μπορούν να έχουν πλάτος όχι μεγαλύτερο από 70 εκατοστά, ύψος 1,40 μέτρα και μήκους δύο μέτρων. Μέγιστο βάρος χωρίς οδηγό: 55 κιλά.

Πού επιτρέπεται να οδηγούν;
Αυτό εξαρτάται από το πόσο γρήγορα είναι το ηλεκτρικό σκούτερ. Τα ηλεκτρικά σκούτερ μεταξύ 12 και 20 χιλιομέτρων ανά ώρα μπορούν, σύμφωνα με τον κανονισμό, να βρίσκονται στις λωρίδες ποδηλάτων ή στις προστατευόμενους ποδηλατόδρομους. Μόνο αν αυτά λείπουν, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο δρόμος αυτοκινήτων.
Αργά μετακινούμενα σκούτερ που φτάνουν λιγότερο από δώδεκα (12) χιλιόμετρα την ώρα πρέπει να οδηγούνται σε πεζοδρόμια και να μοιράζονται πεζοδρόμια πεζών και ποδηλάτων. Αν αυτά δεν είναι διαθέσιμα, μπορούν να οδηγηθούν στο δρόμο σε αστικές περιοχές.

Ποιος μπορεί να χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικό σκούτερ;
Τα ηλεκτρικά σκούτερ που μπορούν να τρέξουν το πολύ έως 12 km / h, επιτρέπονται για τους νέους από δώδεκα χρόνια - τα ταχύτερα σκούτερ από την ηλικία των 15 ετών και άνω.
Δεν υπάρχει πιστοποιητικό δοκιμής μοτοποδηλάτου αλλά  υποχρέωση κράνους , καθώς ο οδηγός είναι περισσότερο εκτεθειμένος ακόμα και από ένα ποδηλάτη.
Επίσης η χρησιμοποίηση από ένα άτομο συγχρόνως καθώς με αυτό το τρόπο μειώνεις την πιθανότητα ατυχήματος σε 50% και αν λάβεις υπόψη την α σταθερότητα μπορεί το ποσοστό να αυξηθεί και στο 75%
Υποχρεωτική είναι η ασφάλιση αστικής ευθύνης, η οποία περιλαμβάνει ασφαλιστική αυτοκόλλητη ετικέτα με ολόγραμμα απομίμησης στο πίσω μέρος του οχήματος. Οι πτυσσόμενες συσκευές μπορούν να μεταφερθούν σε λεωφορεία και τρένα.

Ποιες απαιτήσεις πρέπει να πληρούν τα σκούτερ;
Οι υποχρεώσεις είναι δύο ανεξάρτητα ενεργώντας φρένα και φωτισμός, τα οποία μπορούν επίσης να αφαιρεθούν. Απαιτούνται επίσης πλευρικοί ανακλαστήρες και τουλάχιστον ένα "κουδούνι". Τα στοιχεία ελέγχου για τον κινητήρα, όπως κουμπιά, πρέπει να επιστρέφουν αυτόματα στο μηδέν εντός ενός δευτερολέπτου όταν απελευθερώνονται. Οι βάσεις  που στέκονται τα άτομα πρέπει να είναι μη ολισθηρές. Δεν επιτρέπονται συρόμενες  ρυμούλκες.

Ποιοί διαφορετικοί  κανόνες θα μπορέσουν να ισχύσουν;
Τα E-μικροοχήματα πρέπει να οδηγούνται το ένα πίσω από το άλλο. Δεν επιτρέπεται η σύνδεση τους σε άλλα οχήματα και η ελεύθερη οδήγηση. Σε πολλούς δρόμους, η απαίτηση είναι να οδηγούνται όσο το δυνατόν πιο δεξιά. Στα πεζοδρόμια, οι πεζοί έχουν σαφή προτεραιότητα και δεν επιτρέπεται να εμποδίζονται ή να θέτονται σε επικίνδυνες καταστάσεις.
Σε πεζόδρομους επιτρέπονται μόνο ταχύτητες βαδίσματος και στην ίδια κατεύθυνση με τη κυκλοφοριακή κατεύθυνση της πλευράς του δρόμου. Σε ποδηλατοδρόμους, οι ταχύτεροι ποδηλάτες πρέπει να αφήνονται να προσπεράσουν «χωρίς εμπόδια» .
Στα φανάρια, ισχύουν οι πινακίδες  για τους πεζούς για τα πατίνια με λιγότερο από 12 km / h . Γενικά δεν σταθμεύονται ελεύθερα όπου να είναι αλλά σταθμεύουν σαν ποδήλατα.
Το κύμα των σκούτερ έφτασε ξαφνικά και σε άλλες πόλεις και στο τέλος, τα σκούτερ τα συναντούσες παντού, σε παρεμποδισμένες εισόδους, πεζοδρόμια, πλατείες, ποδηλατόδρομους και έτσι ήταν εμπόδια και προκαλούσαν ατυχήματα. Με τα ατυχήματα που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά σκούτερ που συσσωρεύονται σιγα σιγα, συμπεριλαμβανομένων των βαριών και των μοιραίων, πρέπει να μπερέσει ο υπεύθυνος φορέας  ή τα νοσοκομεία να αρχίσουν να συλλέγουν δεδομένα.


Βιομεθανίο: πιο αποτελεσματικό από την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, σε θέρμανση αυτοκίνητο και καύση.


Βιο-CNG,φυσικό αέριο (Δεν συγχέεται με το Autogas(προπάνιο/βουτάνιο)

Βιομεθανίο: πιο αποτελεσματικό από την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Δεν μπορεί να υπάρξει μεταστροφή στη κινητικότητα χωρίς το φυσικό αέριο.



Η ενέργεια μπορεί να εξαχθεί και από οργανικά απόβλητα. Η προηγουμένως με άσχημη-μυρωδιά βιομάζα μπορεί να "μετατραπεί" σε άοσμο, πολύτιμο αέριο. Ακόμη και τα υπολείμματα μετά από την επεξεργασία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως λίπασμα. Για το σκοπό αυτό, οι βιογενείς πρώτες ύλες ζυμώνονται κάτω από αναερόβιες συνθήκες (αποκλεισμό του οξυγόνου). Το προκύπτον βιοαέριο μπορεί στη συνέχεια να αναβαθμιστεί σε βιομεθάνιο και να διοχετυτεί στο δίκτυο φυσικού αερίου. Δυστυχώς, μόνο η καθαρά παραγωγή ενέργειας από βιοαέριο προωθήθηκε τα τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί παραγωγοί βιοαερίου απλώς καίουν τα προϊόντα τους για παραγωγή ενέργειας, με πολύ χαμηλή απόδοση. Έτσι, χρησιμοποιείται μόνο το 30-40% της ενέργειας που περιέχεται στο στα φυτά για βιοαέριο. Εάν μέσω της συνδυασμένης παραγωγής θερμότητας και ενέργειας χρησιμοποιείται και η αποβαλλόμενη θερμότητα, η απόδοση ανεβαίνει στο 70-80%.





Όλα είναι δυνατά
Οι παραλλαγές παραγωγής βιοαερίου, του φυσικού προϊόντος και στη συνέχεια βιομεθανίου είναι πολλαπλές: υγρή κοπριά, φυτικά υπολείμματα διατροφής, λάσπη λυμάτων, έλαια, γρασίδι. Μια ειδική περίπτωση είναι το Bio-SNG (συνθετικό φυσικό αέριο ή υποκατάστατο φυσικού αερίου), το οποίο παράγεται με θέρμανση με αποκλεισμό αέρα από υπολείμματα ξύλου. Επίσης, αυτό το αέριο μπορεί να μετατραπεί  σε ποιότητα μεθανίου. Η τεχνολογία είναι ακόμα νέα, αλλά υπόσχεται πολλά, καθώς επιτρέπει πολύ μεγάλες εγκαταστάσεις. Το ίδιο ισχύει για το συνθετικό φυσικό αέριο, το οποίο μπορεί να παραχθεί από την υπερβολική αιολική και ηλιακή ενέργεια.

CO2-neutral drive

Εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε σύγκριση


Η οδήγηση με καθαρό Βιο-CNG θα ήταν θεωρητικά η λύση στο πρόβλημα των εκπομπών που προκαλείται από την κυκλοφορία αυτοκινήτων, καθώς δεν θα παράγει σχεδόν καθόλου CO2. Ωστόσο, δεν υπάρχει σήμερα μεγάλος όγκος τέτοιου πράσινου καυσίμου.
Σύμφωνα με την  Natural & bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe) η Ευρώπη έχει δυναμικό δύο εκατομμυρίων οχημάτων, τα οποία θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται από βιομεθάνιο μόνο από βιολογικά κατάλοιπα. Αυτό το εναλλακτικό μείγμα καυσίμων του μελλοντικού βιο φυσικού αερίου είναι επομένως απαραίτητο στο μέλλον.


Windgas (video)

Απίστευτο, αλλά αληθινό: φυσικό αέριο από την αιολική ενέργεια
Το πρώτο βραβείο της γερμανικής βιομηχανίας αερίου για την καινοτομία και την προστασία του κλίματος το 2010 πήγε στην εταιρεία SolarFuel με αυστριακές ρίζες και έδρα στη Στουτγάρδη (από το 2013 ονομάζεται ETOGAS). Μαζί με το Κέντρο Ηλιακής Ενέργειας και το Κέντρο Ερευνας Υδρογόνου της Βάδης-Βυρτεμβέργης (ZSW) και το Ινστιτούτο Fraunhofer για την Αιολική Ενέργεια και Ενέργεια Τεχνολογίας με Σύστημα IWES, έχει καταφέρει να δημιουργήσει τις ανανεώσιμες πηγές φυσικού αερίου από την αιολική ενέργεια. Πώς λειτουργεί: Οι ανεμογεννήτριες παράγουν ηλεκτρισμό όταν φυσάει ο άνεμος. Ωστόσο, ο ηλεκτρισμός δεν μπορεί πάντοτε να διοχετεύεται στα δίκτυα και η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει ένα δύσκολο τεχνικό πρόβλημα. Η νέα μέθοδος επανάστασης προσφέρει μια κομψή και πολλά υποσχόμενη λύση: από την υπερπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται μέσω υδρόλυσης υδρογόνο και οξυγόνο. Μετά από αυτό, παράγεται μεθάνιο μέσω μιας άλλης χημικής αντίδρασης. Αυτό είναι εύκολα υποθηκεύσιμο και μπορεί, για παράδειγμα, ναχρησιμοποιείται για  κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων.

Λειτουργικά έξοδα.Εξοικονομείτε διπλά
Οι οδηγοί φυσικού αερίου μπορούν να εξοικονομήσουν διπλά: αφενός, τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου είναι πιο οικονομικά στην κατανάλωση και αφετέρου, το φυσικό αέριο γίνεται  συνεχώς φθηνότερο ως καύσιμο. Με κάθε γέμισμα της δεξαμενής εξοικονομείτε χρήματα. Ωστόσο, το πλεονέκτημα της τιμής στην αντλία δεν είναι άμεσα εμφανή. Με την πρώτη ματιά, η τιμή του φυσικού αερίου φαίνεται να είναι μόνο ελαφρώς φθηνότερη από τη βενζίνη και το ντίζελ. Ο λόγος είναι η τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Η βενζίνη και το ντίζελ δίδονται σε λίτρα, το φυσικό αέριο σε χιλιόγραμμα. Ωστόσο, ο καθοριστικός παράγοντας είναι το ενεργειακό περιεχόμενο, η αξία. Και αυτό είναι πολύ διαφορετικό για τα τρία καύσιμα.

Ενεργειακό περιεχόμενο των καυσίμων
Βενζίνη 8,77 kWh / l
Ντίζελ 9,86 kWh / l
Φυσικό αέριο 13,16 kWh / kg

Ενεργειακή αξία των καυσίμων



Συνεχίστε να οδηγείτε
Πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε με δέκα ευρώ στη δεξαμενή; Με ένα σύγχρονο όχημα φυσικού αερίου (στις τιμές του Ιουλίου του 2018) σχεδόν 250 χιλιόμετρα. Αυτό ειναι πολύ περισσότερο από έναν συγκρίσιμο βενζινοκινητήρα. Ακόμα και τα οχήματα με πετρέλαιο ντίζελ δεν μπορουν να συγκριθοιύν με  τα οχήματα φυσικού αερίου.



Σύγκριση κόστους καυσίμων: Τόσα χιλιόμετρα οδηγείτε σήμερα με 10 ευρώ



Ετικέτες